Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدر ! تو عاشقانه پر کشیدی و حالا خون عاشقانه ی تو در رگ های من است حالا من نیز عاشقم ، عاشق میهن خویش را که با سرخی خون تو و همسنگرانت رنگین است...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، امروز، آن هنگام که رویاهای کودکی ام جان می گرفت معنای اشک های بی پایان مادر ، قد خمیده ی مادر بزرگ و عصای دست پدر بزرگ را نمی دانستم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگاه که با همسالان پر هیجان خود مشغول بازی و جنب و جوش بودم و دنیای کودکانه مرا در خویش فرو برده بود ، معنای عکس قاب گرفته ات را روی دیوار نمی دانستم .


من نمی دانستم معراج شهدا را کجای شهرمان می توان زیارت کرد و گریه ی بی اندازه آن همه مرد و زن آشنای دور و نزدیک در مراسم وداعت چه مفهومی دارد ؟


حالا من بودم و معراج شهدای شهرمان و اندوه و اشک آشنایان دور و نزدیک و لباس تیره ی مادر . من آن وقت ها چه می دانستم وقتی پا به مدرسه می گذارم باید از همان آغاز به تمرین کلمه ای مشغول شوم که مدتها منتظرش بودم . وقتی معلم سر مشق « بابا آب داد » را روی تخته نوشت با خود گفتم : راستی ! بابا کی از سفر بر می گردد ؟ آه که چقدر دوست داشتم وقتی به خانه می آیم تو را در آغوش بگیرم و نمره های بیست ام را نشانت دهم .


نیستی که ببینی مادر این سالها چقدر شکسته شده ! این مادر شکسته همان است که صبر و استقامتش نگذاشت خم بر ابروی بچه ها بیاید با گریه هامان گریست و با خنده هامان لبخند زد این مادر شکسته همان است که جوانی اش را پای بچه ها گذاشت و اجازه نداد بی پدری به اندوهی مجسم مبدل مان کند و جای خالی تو در خانه احساس شود .


پدر ، نگاه کن ! حالا من بزرگ شده ام بزرگتر از درخت آلبالویی که در حیاط خانه مان قد کشید . هنوز چشم به راه توام و هنوز دوست دارم تو را گاهی در خواب ببینم تا بوسه ای هر چند کوتاه بر گونه هایم بنشانی .


گاهی به پروانه ها ، قاصدکها ، آینه ها و ابرها التماس می کنم پیغام مرا به تو برسانند ، گاهی که نام تو را می شنوم و نسیم خسته را می بویم بی اختیار گریه ام می گیرد .


من فرزند جوان توام پدر ! اما هنوز وقتی عکست را پیش رویم می گذارم بغض و گریه امانم نمی دهد .


من فرزند جوان توام ! اما هنوز کودکانه دلم برایت پر می زند و تو خوب می دانی که چقدر دلتنگ نگاه پدرانه و نوازشگر و مهربان توام .


من فرزند جوان توام ! اما با همه ی این دلتنگی ها حالا خوب می دانم که دلیل رفتنت چه بود حالا خوب می دانم که چقدر از عشق سرشار بودی و چه خوب راه و رسم عاشقی را می دانستی .


آری اینها تنها بخشی از درد و دل های یک فرزند شهیدی است که تنها 2 سال از زندگیش سپری شده بود که پدرش در درگیری با ضد انقلاب در جاده مریوان به شهادت رسید.


میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر است، روزی که معمولا افراد هر خانواده سعی می‌کنند این روز را به احترام مقام پدر جدای از روزهای دیگر با پدران‌شان بگذرانند و پدر را بیشتر در زوایه نگاه خود بنشانند که این امر در میان خانواده شهدا نیز غریب نیست.


ریحان مصطفایی همسر شهید شاخص هنرمندان(فارس خالدی) در سال 96 است که به بهانه هفته هنر انقلاب اسلامی و روز پدر به سراغ این بانوی بزرگوار رفتیم و مصاحبه ای با ایشان داشتیم؛


وی 58 سال سن دارد و 36 سال است که هر سال قبر این شهید بزرگوار روز مرد را جشن می گیرند ، جشنی که همراه با گریه هایی از سر شوق و اشک برای نبودن پدر بر سر فرزندانش بود، سه دختر و یک پسری که حالا هر کدام برای خودشان جوانی رعنا شده و به داشتن همچون پدری افتخار می کنند.


همسر این شهید بزرگوار درباره زندگینامه همسرش می گوید: وی در یکی از روستاهای مرزی شهرستان پاوه ( کیمنه ) میان خانواده ای دیندار پا در رکاب هستی گذاشت . پدرش مومن کشاورز و مادرش مریم نام داشت . دوران طفولیتش را در زادگاهش به پایان رسید .


نبود امکانات تحصیل او را از درس و مدرسه محروم کرد و فارس فقط توانست تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی ادامه دهد و به علت فقر مالی و نبود امکانات آموزشی ترک تحصیل نمود و با پدرش در کار کشاورزی و دامداری مشغول شد .

او مردی فهیم و با اخلاق و در دین داری و عمل به واجبات شرع مبین اسلام مشهور بود . فارس دوران مقدس سربازی خود را در لشکر یکم قزوین سپری کرد و در سال 1350 با خانم ریحان مصطفایی ازدواج کرد . و صاحب یک پسر به اسم سیوان و چهار دختر شد .


زمانی که عناصر ضدانقلاب منطقه را تحت اختیار گرفتند ، فارس در برابر آنان موضع گرفت و با آغاز پاکسازی منطقه از لوث وجود عناصر ضدانقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به علت مخالف با شرارت گروهک های قدرت طلب و منفعت جو به اسارت آنها در آمد . و در تاریخ 1/3/1360 موفق به فرار شد . و همراه با برادران رزمنده بر علیه جاسوسان استکبار جهانی ( کومله و رزگاری ) مسلح گردید .

او در تاریخ 6/11/1360 به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد و سلاح دفاع از حق و حقیقت را بر دوش گرفت و مردانه به مصاف خصم رفت دلاوری و رشادت های این پیشمرگ تا همیشه ی تاریخ در اذهان خواهد ماند .

او در این راه متحمل صدمات فراوانی شد . این آزاد مرد پس از تلاش و مجاهدتهای بسیار سرانجام در نزدیک پاسگاه شهداء ( ته ته ) هنگام درگیری با ضدانقلاب بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش خونش بر زمین ریخته شد . ردای سبز شهادت را بر تن کرد و آسمانی شد . تا برای همیشه ی تاریخ گواه صادقی باشد بر مظلومیت یاران انقلاب اسلامی در کردستان .

آری امسال همانند سال های قبل، خانواده های این پدران آسمانی و دیگر شهدای روز ولادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام(روز پدر) جای خالی آنان را در کنار خود احساس می کنند و با اشک و گریه به استقبال این روز خواهند رفت…


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان

تین نیوز

فاز اول بندر فاو اجرایی شده است و مدیریت اجرا نیز را نیز همان شرکتی در اختیار گرفته که اپراتور اجرایی بندر جبل علی است. این شرکت ترکیه ای سرمایه گذاری هنگفتی نیز در بندر اکتاوو انجام داده است.

همچنین دولت عراق و ترکیه طی سفر اردوغان به عراق، توافقنامه ای برای احداث خطوط ترنزیتی ریلی و جاده ای به ارزش 6 میلیارد دلار امضا کردند که بخشی از این سرمایه گذاری به صورت پیش نیازی که از قبل متصور بوده اتفاق افتاده و اجرایی شدن این توافق یکی از اساسی ترین ضربات لجستیکی را به ایران وارد می کند و فرصت هایی را که تا امروز مغتنم نشمردیم را بیش از پیش از ما خواهد گرفت.

هفته گذشته کشورهای حوزه سی آی اس توافق مشابه ای در ایجاد کریدور از قزاقستان به پاکستان با مشارکت قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغنستان و پاکستان منعقد کردند که کریدور جدیدی را پایه گذاری خواهد کرد. قطعا این  مسیر ارزش کریدور شمال جنوب ایران، که به دلیل بی توجهی ما به این کریدور استفاده لازم از آن صورت نگرفته است، را کاهش خواهد داد.

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار خوشبختانه با سرمایه گذاری و تلاش وافر بخش خصوصی در سال 1402 بالغ بر 300 درصد افزایش یافت. این درحالیست که از 9 دستگاه جرثقیل ساحلی که کانتینرها را تخلیه و بارگیری می کنند فقط 3 دستگاه سالم و دائر هستند و به همین دلیل در این بندر با وجود آن که عملیات پرحجمی ندارد، همان تعداد کشتی هم که به این بندر می آیند برای تخلیه و بارگیری با توقف مواجه اند.

در سال 1401 همایشی در بندر چابهار برگزار کردیم و تمام ذینفعان بخش خصوصی – بالغ بر 150 نفر – را گرد آوردیم و فرصت ها و نیازهای توسعه این بندر احصا و به مسئولان منعکس شد ولی برنامه و اقدامی از سوی بخش دولتی مشاهده نشده است.

بندر جبل علی در یک ماه اخیر دچار ترافیک و توقف شده است. این توقفات به دلیل مشکلاتی است که در تنگه باب المندب به وجود آمده و بیشتر شامل بارهای کشورهای حوزه خلیج فارس است. بخش قابل توجهی از کالاها به شیوه ریلی و جاده ای از امارات به عربستان و سایر نقاط منتقل می شود. این مشکلات بر حمل و نقل ما نیز تاثیر گذاشته و کرایه حمل در بعضی شقوق حمل و نقل تا 100 درصد افزایش یافته است.

جناب آقای رئیسی ، رئیس جمهور محترم، سفری به پاکستان داشتند. بر اساس پیگیری ما از بخش خصوصی در این سفر کسی حضور نداشته است. جای تعجب است که در سالی که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید شاهد توجه به رشد تولید ملی با استفاده و مشارکت بخش خصوصی باشیم فرصت ها را به دلیل سوء مدیریت دولتی ها، یک به یک از دست بدهیم.

در یک سال اخیر شرایط برای سرمایه گذاری چینی ها در پاکستان به خطر افتاده و بیش از 9 ماه است که عملیات عمرانی در بندر گوادر تعطیل شده است. این بهترین فرصت است که ما در سایه قرارداد 25 ساله ای که با چینی ها داریم آنها را به سرمایه گذاری در چابهار ترغیب کنیم. ما بسیاری از زیرساخت های لازم را چابهار در اختیار داریم ولی متاسفانه دولتمردان ما به هند چسبیده اند در حالی که 20 سال است هند توافق کرده 220 میلیون دلار در چابهار سرمایه گذاری کند ولی سرمایه گذاری هندی ها به 60 میلیون دلار نرسیده است!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو