Web Analytics Made Easy - Statcounter

این حجم بالای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری موجب انتقاد آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان هم شده و و وی گفته است: در روز اول ثبت‌نام ۱۲۶ نفر به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که اغلب این افراد شرایط لازم را دارا نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائل،سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنج شنبه ( ۲۴ فروردین ماه) در ستاد انتخابات کشور در حالی آغاز شده است که تا پایان روز دوم ۲۸۷ نفر ثبت نام کرده اند!

این حجم بالای ثبت نام کنندگان را در حالی شاهد هستیم که بیشتر افرادی که در این انتخابات احساس نامزدی کرده و اقدام به ثبت نام کرده اند می دانند که صلاحیتشان تایید نخواهد شد ولی باز هم مشتاق به ثبت نام شده اند!

نمی توان مصداق هر کسی از ظن خود شد یار من را قلم گرفت و نگفت که دلایل این کاندیدانماها چه چیزهایی می تواند باشد!

عده ای ثبت نام می کنند تا یکی از خاطرات تعریف شده شان در آینده هایی نه چندان دور، ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد، عده ای هم می آیند و به گفته خود می خواهند اعتراضشان را به سیاست های کنونی نشان دهند هر چند می دانند حتی صلاحیتشان هم تایید نخواهد شد، بازیگری می آید و می گوید چون بیکارم ثبت نام می کنم و پدری هم دست دختر سه ساله اش را می گیرد و وی را در بزرگترین انتخابات کشور ثبت نام می کند و می گوید در قانون انتخابات منعی برای کاندیداتوری دخترم وجود ندارد!

عده ای هم برای نشان دادن خود و سوژه شدن در رسانه ها و جلب توجه عکاسان اقدام به ثبت نام می کنند و چقدر تاکنون شاهد این ثبت نام های عجیب و غریب شده ایم!

این حجم بالای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری موجب انتقاد آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان هم شده و و وی گفته است: در روز اول ثبت‌نام ۱۲۶ نفر به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که اغلب این افراد شرایط لازم را دارا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حضور افرادی که حتی سواد اندکی دارند و کمترین شرایط را برای پذیرش هر مسئولیتی دارند به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری تنها موجب زحمت نهادهای اجرایی و انقلابی می‌شود.

آیت‌الله جنتی از رسانه‌ها به‌ ویژه رسانه ملی خواست درباره شرایط داوطلبان ریاست‌جمهوری روشنگری کنند و رویه کار بررسی صلاحیت‌ها را برای جامعه تبیین نمایند و شبهه‌های احتمالی را برای مردم رفع کنند.

در قانون انتخابات شرایط کلی برای نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شده است. در ماده ۳۵ قانون اصلاح شده انتخابات ریاست‌جمهوری شرایط انتخاب شوندگان بدین شرح عنوان شده است:

۱- از رجال مذهبی، سیاسی.

۲- ایرانی الاصل.

۳- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۴- مدیر و مدبر.

۵-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

۶- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

حال حجم بالایی از افراد ثبت نام کننده این شش ویژگی را در خود می بینند و به وزارت کشور آمده و در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان ثبت نام می کنند.

اما جلوی این حجم بالای ثبت نام کنندگان که به گفته دبیر شورای نگهبان تنها زحمت برای هیئت های اجرایی خواهد داشت باید به نوعی گرفته شود، آیا بهتر نیست برای انتخابات ریاست جمهوری شرایط نامزدهای ریاست جمهوری به صورت جزئی تر مطرح شود. رییس جمهور بعد از مقام معظم رهبری بالاترین جایگاه را در کشور دارد و لازم است افرادی وارد صحنه رقابت شوند حتی در زمان ثبت نام که بتوانند شان این جایگاه را حفظ کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!