Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری، هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور مردم شهیدپرور این استان برگزار شد، ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات مردم شهرستان‌های 9گانه این استان و درخواست از مسئولان برای رفع مشکلات درخصوص فتنه‌هایی که در آستانه انتخابات ممکن است شکل بگیرد هشدار داده و مردم را به برخورد مناسب و با بصیرت در این زمینه دعوت کرده از مردم خواستند در انتخابات ریاست جمهوری رضای دا را معیار انتخاب خود قرار دهند و از انتخاب های حزبی و جناحی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری، هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور مردم شهیدپرور این استان برگزار شد.

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات مردم شهرستان‌های 9گانه این استان و درخواست از مسئولان برای رفع مشکلات درخصوص فتنه‌هایی که در آستانه انتخابات ممکن است شکل بگیرد هشدار داده و مردم را به برخورد مناسب و با بصیرت در این زمینه دعوت کرده از مردم خواستند در انتخابات ریاست جمهوری رضای دا را معیار انتخاب خود قرار دهند و از انتخاب های حزبی و جناحی خودداری کنند.

مشروح خطبه‌ها در زیر آمده است:

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: فتنه به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در آستانه انتخابات است/ تنها معیار حضور در انتخابات باید رضای خدا باشد

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، با اشاره به قرارگیری در آستانه انتخابات و مواجهه با انواع فتنه‌ها برای ایجاد فضایی دوقطبی در کشور اظهار کرد: فتنه در نظر دارد با ایجاد فضایی دوقطبی در کشور دو جریان را در مقابل هم قرار دهد و با این ترفند به کشور و انقلاب ضربه بزند.

نکونام با تاکید بر اینکه دشمن درپی اهداف خودش است و برای رسیدن به این اهداف راه خود که همان فتنه انگیزی است را در پیش گرفته ادامه داد: دشمن نمی‌داند که مردم ایران دشمن شناس و با بصیرت هستند و هرگونه فتنه و دخالتی از جانب دشمن را با آگاهی خنثی می‌کنند.

دشمن به دنبال تطهیر چهره خبیث و منفور منافقان است

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: تطهیر چهره خبیث، منفور و خشن منافقین اقدامی است که این روزها به عینه می‌بینیم اما همه می‌دانیم منافقین خون بسیاری از مردم بی‌گناه ایران را ریختند و باید بدانیم تطهیر چهره افرادی که سالیان سال است در پناه دشمنان انقلاب زندگی می‌کنند و از آن‌ها حمایت می‌کنند غیرممکن است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اعدام چند تن از منافقین را خدمتی بزرگ برای کشور و مردم دانست و یادآور شد: اگر منافقان اعدام نمی‌شدند ملت ایران یک روز هم نمی‌توانستند رنگ آرامش را ببینند.

وی با بیان اینکه اعدام منافقان فرار آن‌ها از کشور را درپی داشت گفت: این منافقان بودند که به همه ارزش‌های نظام اسلامی ایران پشت پا زده و مردم ایران هرگز خیانت‌ها و خون‌ریزی‌هایی که منافقان در این کشور مرتکب شدند را فراموش نخواهند کرد.

حرکت در زیر چتر ولایت مسیر اصلی و هدف اساسی مومنان انقلابی است

نکونام با اشاره به دغدغه اهل تقوا خاطرنشان کرد: دغدغه اساسی اهل تقوا این است که تصمیمی که می‌گیرد برای رضای خدا باشد و عاقبت‌بخیری خودش و جامعه‌اش را درپی داشته باشد، رای دادن نیز انتخابی است که باید فارغ از هرگونه منفعت‌طلبی و تعصب حزبی و جناحی و تنها برای رضای خدا صورت بگیرد.

امام جمعه شهرکرد قرارگیری در زیر چتر ولایت را مسیر اصلی و هدف اساسی مومنان انقلابی عنوان و تاکید کرد: مومنان هرگز منافع کشور و نظام‌شان را نمی‌فروشند و در رای دادن احساس تکلیف می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف در سه روزی که گذشته افزود: تنها کسانی می‌توانند در مورد زیبایی اعتکاف سخن بگویند که این فضا را درک کرده باشند، باید زیبایی‌های اعتکاف را هرچه بیشتر در جامعه گسترش دهیم و به این ترتیب مقابل جنگ نرم دشمنان بایستیم.

نکونام ضمن گرامیداشت روز ۲۱ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی تاکید کرد: ارتش افتخاری عظیم و بزرگ برای کشور است و دعا می‌کنیم خداوند آنان را تحت فرماندهی نائب امام عصر(عج) هرروز قدرتمندتر و دشمنان را مرعوب و مرعوب‌تر بگرداند.

امام جمعه اردل: مسئولین پیگیر رفع آلودگی نفتی آب شرب و کشاورزی منطقه میانکوه باشند

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: از نشانه های اهل تقوا یاد خداوند در تمام حالات زندگی است.

بهرامی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) پرستار کربلا و اسوه پرهیزگاری، صبر و استقامت است، بزرگ بانویی که با شهامت و شجاعت پرچم پرافتخار نهضت عاشورا را برافراشته نگاه داشت و تسلی بخش آلام بازماندگان قیام کربلا شد.

وزاتخانه نفت باید درخصوص آلودگی نفتی آب شرب و کشاورزی منطقه میانکوه پاسخگو باشد

حجت الاسلام مهرداد بهرامی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با تبریک سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) به فرمان معمار کبیر انقلاب از نقش موثر بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی در حمایت از قشر محروم و مستضعف جامعه نام برد.

بهرامی از زحمات کارکنان بنیاد مسکن شهرستان و استان که در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه شهر اردل در ادامه با بیان اینکه هدف نظام اسلامی خدمت رسانی به مردم و پیگیر بودن مطالبات مردم و رفع مشکلات آنها است افزود: به مسئولان عرض کنم مبادا مردم از شما فقط وعده ببینند،شما مسئول هستید، آنچه از شما برمی آید قول بدهید و عمل کنید.

بهرامی با بیان اینکه چندسالی است که نشتی لوله های نفتی باعث آلودگی آب شرب و کشاورزی منطقه میانکوه شده و در این خصوص مسئولین فقط وعده دادند که انتظار می رود مسئولین به خصوص وزارت نفت هرچه زودتر این مشکل را برطرف کند گفت: در بخش آب مشکل داریم آب شرب میانکوه و سرخون مسئله جدی است نباید اینقدر طول بکشد زندگی مردم، امنیت و سلامت مردم به همین آب وابسته است.

وی گفت: آیا می شود رسیدگی به آب خوردن را به آینده موکول کرد؟ چند سال چطور مسئولین می توانند ببینند مردمی آب آلوده مصرف می کنند و راحت و آرام باشند؟ وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشد است.

امام جمعه شهر اردل از نمایندگان استان در مجلس خواست تا بدون ملاحظه و فوری پیگیر این مسئله باشند تا مشکل از وزارتخانه حل شود.


امام جمعه فارسان:

یکی از اهداف رسانه های تبلیغی ایجاد فضای چند قطبی در انتخابات است

حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های نمازجمعه امروز فارسان با اشاره به ایام انتخابات گفت: مهمترین مسئله در انتخابات برای تمامی جریانات سیاسی و مسئولین بنا به توصیه مقام معظم رهبری، حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم با پرهیز از تفرقه اندازی و اختلاف اندازی و تخریب و شایعه پراکنی بر علیه همدیگر و پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی نفرت انگیز، تقویت فضای وحدت بخشی است که محصول آن، عزت و عظمت و اقتدار حقیقی نظام و ملت را بدنبال دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ظاهر و پنهان دشمنان و رسانه های تبلیغی آنان در انتخابات، ایجاد فتنه و اختلاف و فضای چند قطبی در انتخابات، و در نتیجه ایجاد فاصله بین اقشار مختلف مردم با رجال کشور است که همه باید در برابر این توطئه، در عمل و نه در شعار مقابله کرده و آن را خنثی کنیم.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: رشد جمعیت معتکفین در امسال نسبت به سال های گذشته، نشان دهنده جذابیت معنویت و گرایش روزافزون به دین و ارتباط با خدا در بین عموم مردم است که مسئولیت دست اندرکاران را مضاعف می کند.

امسال از مراسم اعتکاف استقبال خوبی صورت گرفت

جمالی زاده با اشاره به اینکه امسال از مراسم اعتکاف استقبال خوبی صورت گرفت، گفت: بیشتر شرکت کنندگان در این فریضه جوانان بودند و مسئولین همکاری خوبی را در این زمینه داشتند و در برخی موارد مشکلاتی نیز موجود بود که امید است برای سالهای آینده این مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار های داده شده حاکی از حضور بیش از 1331 نفر از عزیزان وجوانان در امر اعتکاف بوده و افزایش بیست درصدی را رقم زده اند.

نیروهای مسلح مظهر قدرت هر کشوری هستند

امام جمعه فارسان به روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش ایران با اقتدار درونی خود به اوج آمادگی رسیده است و به عنوان یکی از آماده ترین و مقتدرترین ارتش های جهان محسوب شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: نیروهای مسلح مظهر قدرت هر کشوری هستند و دژ محکمی در مقابل توطئه های دشمن هستند.

امام جمعه شهرستان بن: اقتصاد مقاومتی را باور کنیم تا همیشه سربلند باشیم/ اینکه فقط و فقط حرف بزنیم فایده ای ندارد

حجت السلام سید حسن میرافضلی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوایی الهی گفت: برای خودسازی اول خودشناسی لازم است اول باید نفس را شناخت بعد راه های تغیان نفس را شناخت و فرموده اند کسی که نفس خهد را بشناسد می تواند با آن مبارزه کند.

خطیب نماز جمعه بن گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند هر چقدر انسان در جوانی توانست تذهیب نفس بکند، پیشرفت می کند و اگر دیر شد، در کهولت سن بسیار این مورد سخت می شود.

میرافضلی گفت: چه بسیار جوانانی که امید داشتند در پیری توبه کنند ولی نتوانستند و در جوانی فوت کردند و به پیری نرسیدند پس باید در همین جوانی مراقب از خودمان و تذهیب نفس را داشته باشیم.

وی گفت: حضرت علی ( ع )می فرمایند؛ من تعجب می کنم یک شخص وقتی چیزی را گم کرده است چه تلاش ها زیادی می کند تا آنرا پیدا کند ولی هیچگاه متوجه نمی شود که خود را گم کرده است، و در جایی پیامبر اکرم فرمودند؛ قبل از اینکه به حساب شما برسند به حساب خود برسید و اگر این کار بکنید در روز حساب کار شما راحت تر خواهد بود.

امام جمعه شهر بن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نظامی کشور گفت: یکی از مهمترین اهداف و حرکت های دشمن القای نمی شود و نمی توانیم در کشور است اینکه اعتماد به نفس را از ما و مسئولین ما بگیرد و مسئولین نباید این سخنان مهم و ارزشمند را فراموش کنند.

وی افزود: مسئولین ما باید آگاه و بیدار باشند و به پیروزی ها و عنایات خداوند دقت نماید و اینها را ببینند و فراموش نکنند. امروز از لحاظ نظامی و تجهزات نظامی جمهوری اسلامی در دنیا حرف برای گفتن دارد.

میرافضلی ادامه داد: اگر کسی فکر می کند که ما نمی توانیم، عرصه مدیرت را خالی کند تا جوانان انقلاب و امیدوار در عرصه های حساس قرار بگیرند و به امید خداوند و امام زمان عج بتوانند مشت محکمی بر دهان ابرقدرت ها بزندند.

خطیب نماز جمعه بن افزود: مسئولان درد مردم را درک بکند مشکلات مردم را ببنید نه اینکه اصلا از وضعیت طبقات پایین خبر نداشته باشند و نداند که چه خبر است معضل بیکار و اشتغال جوانان را حل کند و درک کنند و مسئولان از مردم جدا نشوند و با مردم باشند.

وی ادامه داد: در انتخابات حواستان باشد آن کسانی هم که برای خدمت به این مردم آمده هستند حواسشان باشد؛ اینها باید برای مردم خدمتگذار باشند، افرادی که خرج های میلیاردی دارند و همه را تخریب کرده و راست و دروغ را به هم می بافد تا به کرسی ریاست برسند نباید بر در راس امور قرار گیرند، در اینجا معلوم می شود که افرادی هم که در سال 88 موفق نشده اند می آیند و ریشه نظام را هدف قرار می دهند و می خواهند اسلام را نابود کنند.

میرافضلی ادامه داد: کاندیداها با اخلاق بیایند و با اخلاق حرکت کنند و با اخلاق حمایت کنند تا مردم هم بخواهند با عقل و منطق خودشان انتخاب کنند و با توجه به شاخصه های که مقام معظم رهبری فرمودند انتخاب کنند.

وی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را باور کردیم و در مرحله اجرا در آوردیم آنگاه می توانیم موفق باشیم و به خودمان تکیه کنیم، اینکه فقط و فقط حرف بزنیم فایده ای ندارد و دردی از مردم درمان نمی کند اگر امروز چشمان را بر روی تولید داخل بستیم کارگران داخلی از کار بیکار می شوند و ریشه فساد در جامعه بوجود می آید، اما اگر جوانان بر سر کار باشند و شغل داشته باشند دیگر فکر و حرکت اشتباهی انجام نمیده.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسم معنوی اعتکاف گفت: بنده از تمام معتکفین عزیز و هیئت امناهای مساجد تقدیر و تشکر می کنم و از لحاظ کیفی هم برنامه های خوب و پرباری انجام شد و درصد رشد ما امسال 60 درصد افزایش داشته و این بسیار خوب است.

وی در پایان افزود: بازار روز که از روز های دوشنبه انتقال پیدا کرده بود به روز جمعه و برای برگزاری نمازجمعه اختلال ایجاد کرده بود با همت مسئولین به حمد لله از روز جمعه به روز پنجشنبه انقال پیدا کرد تا مردم بتوانند به نماز عبادی سیاسی جمعه برسند و ان شالله از هفته ی آینده دیگر در روز جمعه برگزار نخواهد شد.

امام جمعه بروجن: برخی ها سوء تدبیر خود را پای انقلاب می نویسند/غلط بی جایی است که می گویند ایران هراسی را به حداقل رساندیم

حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن تاکید بر اینکه روحیه جهادی به هیچ قیمتی نباید در وجود ملت ایران از بین برود، اظهار داشت: مراقب باشیم روحیه گفتگو و مذاکره برای ما جایگزین روحیه جهادی نشود.

وی با بیان این که عده ای امروز به دنبال آن هستند که ناکارآمدی و سوءتدبیر خود را پای ضعف نظام اسلامی بنویسند، گفت: امروز برنامه دشمن القاء نمی شود و نمی توانیم است در حالی که شعار انقلاب می شود و می توانیم است.

حجت الاسلام سعادت فر، شیوع روحیه بی تفاوتی و ما نمی توانیم در جامعه را علامت شکست در جهاد کبیر دانست و گفت: پیاده نظام های دشمن در جریان جهاد کبیر نفوذی ها هستند که در قرآن به منافقین تعبیر شده است.

جریان نفوذ به دنبال تغییر ذائقه مردم است

وی با تاکید بر این که نفوذی ها نقاط ضعف و قوت انقلاب را به خوبی می شناسند و با بیان این که جریان نفوذ چندین مرحله دارد، افزود: تردید در حجیت کلام ولی از طریق تبلیغات و جنگ روانی و تغییر ذائقه مردم گام اول جریان نفوذ است.

خطیب نماز جمعه بروجن با بیان این که جریان نفوذ ذائقه مردم را از جهاد به مذاکره تغییر می دهد، افزود: تحت فشار قرار دادن امام معصوم یا ولی فقیه بر پذیرش مذاکره توسط مسئولین نفوذی و فشار برای کیفیت مذاکره گام بعدی جریان نفوذ است.

غلط بی جایی است که می گویند ایران هراسی را به حداقل رساندیم

سعادت فر ضمن بیان این که سرانجام جریان نفوذ نفر اول متهمش ولی امر است و بر خطاهای خود هیچ اعترافی ندارد، گفت: غلط بسیار بی جایی است که عده ای امروز می گویند در جریان مذاکرات ایران هراسی را به حداقل رسانده ایم.

وی با مطرح کردن این سوال که چه کسانی از ایران می ترسیدند، گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی آمریکا و صهیونیست ها از امت حزب الله و ابهت نام ایران می ترسیدند.

سعادت فر ضمن تاکید بر این که همیشه قلب دشمنان باید از نام ایران اسلامی هراسناک باشد، گفت: امروز همه دشمنان از منویات مقام معظم رهبری و خشم امت حزب الله هراسناک هستند.

اخلاق و انصاف را در انتخابات فراموش نکنیم

خطیب نماز جمعه بروجن در بخش دیگری از خطبه ها با بیان این که آرایش های سیاسی مختلف برای انتخابات شکل گرفته است، گفت: مراقب باشید اخلاق اسلامی و انصاف را در انتخابات فراموش نکنیم.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، گفت: جریان های سیاسی باید مراقب باشند که در انتخابات همدیگر را دشمن خطاب نکنند تا آن سوی مرزها عده ای نتوانند سوء استفاده کنند.

سعادت فر با تاکید بر این که دولت انقلابی همیشه مورد بیشترین هجمه دشمن قرار می گیرد، تصریح کرد: آن دولت و فردی که مورد حمله آمریکا، انگلیس و رسانه های معاند قرار می گیرد از همه انقلابی تر است و کسی که از او حمایت می کنند نمی تواند انقلابی باشد.

امام جمعه لردگان: انتخابات ما همیشه مظهر وحدت ملى و عزت ملى بوده است/ مسئولان کشور باید با مردم همراه باشند

حجت السلام انصاری امام جمعه لردگان در خطبه های امروز نماز جمعه لردگان گفت: تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری گردید تنها راه آن تولید و ایجاد اشتغال و رسیدن به خود کفائی است.

وی افزود: یکی از شغل هایی که خداوند به آن توجه و اهمیت می دهد، شغل کشاورزی است و شغل کشاورزی، حلال ترین و با برکت ترین شغل است.

حل همه مشکلات در اقتصاد مقاومتى‌ است

انصاری افزود: اگر ما بخواهیم مشکل رکود، تولید داخلى، مسأله بیکارى، گرانى را مهار کنیم، علاج همه این‌ها در مجموعه مقاومت اقتصادى و اقتصاد مقاومتى گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتى شامل همه این‌ها است.

مسئولان کشور باید با مردم همراه باشند

امام جمعه لردگان، در بخش دیگر سخنان خود گفت: شایسته آن است که مسئولان کشور نیز مانند مردم مقاوم و صبور و پرتلاش و در برابر دشمنى‌ها راسخ و استوار باشند، مسئولان نظام اسلامى باید به تبعیت از رهبر شجاع ملت ایران در این مسیر ایستادگى کنند و نشان دهند که در برابر دشمن با کار و تلاش خستگى‌ناپذیر مى‌شود کارهاى در ظاهر نشدنى را نیز به سرانجام رساند.

انتخابات ما همیشه مظهر وحدت ملى و عزت ملى بوده است

انصاری گفت: حضور مردم پاى صندوقهاى رأى همیشه نشانه‌ حضور مردم در صحنه و آگاهى آن‌ها و رأى آن‌ها به نظام جمهورى اسلامى تلقى می‌شود.

وی افزود: مشارکت، یکى از اساسى‌ترین مسائل است، حضور مردم براى پیشرفت و صیانت کشور لازم است.

انصاری به برخی از شاخص‌ها و ویژگی هاى دولت شایسته اشاره داشت و گفت: ‌ معتقد به ارزش‌هاى انقلابى، دولت عزتمند، کارآمد، دولت جهادی، دولت پرنشاط، تحول آفرین، شایسته سالار، مردمی و خدمتگذار، شجاع دربرابر دشمن از شاخصه های است که یک دولت شایسته باید داشته باشد.

وی در خصوص انتخاب فرد اصلح اشاره کرد و گفت : درست انتخاب کردن و از روی وجدان رای دادن نه از روی قوم گرائی و فامیل گرائی و باند و دسته گرائی اگر شایسته است و توانائی اداره کردن را دارد به او رای دهید اگر ندارد نباید وجدان خود را زیر پا بگذاریم و به کسی رای دهیم که توانائی و مدیریت لازم را ندارد.

امام جمعه لردگان گفت: معیارهای انتخاب اصلح، مسلمان باشد، خدا ترس باشد، طرفدار دین اسلام و حامی او باشد، به نماز توجه خاص داشته باشد، ساده زیست باشد، تجملگرا نباشد، رفاه طلب نباشد، پشتکار داشته باشد، طر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اثرگذارند و علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: امروز توسعه و پیشرفت روز افزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرز و بوم است و جامعه کارگری در توفیقات حاصل شده علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نق‌افرین بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شدند.

پیشکاری اعلام کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است و حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
وی به پرداخت یارانه چهار میلیون ریالی به یارانه بگیران هم پرداخت و افزود: یارانه بگیران می‌توانند از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالابرگ الکترونیک خرید کنند که ارزش آن هفت میلیون و ۴۲۰ هزار ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان ابنکه مهارت‌آموزی می‌تواند جوانان را صاحب شغل و پیشه کند، یادآور شد: جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه سنندج اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی کردستان اقدام به برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به نیاز مردم کرد.

کد خبر 6089073

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند