Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طی سال های اخیر با افزایش سطح تحصیلات در جامعه، توقع خانواده ها و جوانان از بازار کار به شدت بالا رفته به طوری که همه به دنبال دستیابی به مشاغل دولتی به دلیل تحصیلات دانشگاهی هستند اما به دلیل مشکلات موجود، شانس استخدام به شدت کاهش یافته و این موضوع سبب سرخوردگی جوانان و در پی آن مشکلات عدیده ای در جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اوشیدا؛ علیرغم کاهش فرصت های شغلی و استخدام در ادارات دولتی اما همچنان جوانان با اراده ای وجود دارند که با وجود تحصیلات دانشگاهی نه تنها منتظر استخدام در ادارات و شرکت ها نیستند بلکه با کارآفرینی زمینه اشتغال چندین نفر دیگر راهم فراهم می آورند.

جوانانی که با اراده، تلاش و پشتکار خود در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشتند تا از این طریق علاوه بر حل مشکلات مالی خود و ارتقا سطح کیفی خانواده های خود با ایجاد اشتغال برای دیگران زمینه های رشد را در جامعه نیز فراهم آورده تا دست نیاز به سمت دیگران دراز نکنند.

با اینکه در ‌‌‌‌طی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سال های اخیر با خشکسالی ها و انسداد مرز شمار زیادی از جوانان سیستانی از منطقه کوچ کرده اند اما بعضی از جوانان نیز با مهاجرت معکوس به منطقه سیستان ایده های بزرگ در سر می پرورانند که در این راستا می توان به فرزاد مهر پرور و همسرش اشاره کرد که با تمام توان در شهرستان هامون مشغول به کار هستند و لحظه ای از حرکت نمی ایستند.

فرزاد مهرپرور ۲۹ ساله و دارای مدرک کاردانی نرم افزار کامپیوتر به همراه همسر ۲۸ ساله خود که دارنده مدرک فوق دیپلم مامایی و لیسانس مدیریت دولتی است در روستای رضا علی شهرستان هامون مشغول به کار در زمینه پرورش مرغ بومی است


پرورش مرغ بومی تنها دلیل مهاجرت معکوس

کار آفرین سیستانی به خبرنگار اوشیدا گفت: تا دو سال قبل ساکن زاهدان بودیم و یک مرکز خدمات کامپیوتری داشتم اما به منظور تولید و پرورش مرغ بومی با مهاجرت معکوس از زاهدان به یکی از روستاهای شهرستان هامون آمدم تا از این طریق علاوه بر افزایش درآمد سبب ایجاد اشتغال و در پی آن پیشرفت در منطقه شوم.

فرزاد مهرپرور ادامه داد: متاسفانه این روزها استخدام بسیار سخت شده به طوری که به رغم شرکت در آزمون های استخدامی فراوان موفق نشدیم و بنابراین با حمایت و تشویق خانواده ها به همراه همسرم به هامون مهاجرت کردم.

فروش مرغ بومی از طریق فضای مجازی


وی با بیان اینکه، به دلیل تجربیات دو ساله ای که در این کار اندوخته ام پرورش مرغ بومی از درآمد خوبی برخوردار است ادامه داد: مرغ های محلی را از طریق فضای مجازی از قبیل نرم افزار تلگرام و اینستاگرام و عضویت در سایت دیوار به فروش می رسانم.

مهر پرور خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مزرعه هزار متری پرورش مرغ بومی وام ۲۵ میلیون تومانی برداشتم که در این راستا نصف مزرعه را به کشت علوفه، گندم و سبزیجات اختصاص داده ام تاغذایی ارگانیک برای مرغ ها تولید کنم.


بانک ها کارآفرینان را حمایت کنند

کارآفرین سیستانی با بیان اینکه؛ برای فروش مرغ ها مشکلی ندارم چرا که ان ها را به صورت فصلی و سطحی به فروش می رسانم ابراز داشت: در پرداخت اقساط بانکی به شدت با مشکل مواجه هستم چرا که فروش مرغ معمولا به صورت فصلی و سطحی انجام می شود به طوری که در یک فصل زحمت و در فصل دیگر به سوددهی می رسیم ودر این مدت که مرغ ها را پرورش میدهیم معمولا فروش آنچنانی نداریم اما بانک ها این مسئله را درک نمی کنند و وقتی اقساط عقب می افتد به ضامن ها زنگ می زنند و شرمساری را برای کارآفرین به ارمغان می آورند.

مهر پرور با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرغ در مزرعه وجود دارد که در حال فروش آن ها هستم عنوان کرد: فقط مرغ محلی پرورش می دهم چرا که احتمال بیمار بودن جوجه های ماشینی و گوشتی وجود دارد واین مسئله سبب بیمار شدن جوجه هایم خواهد شد.

کارآفرین سیستانی تصریح کرد: درآمد حاصله بستگی به تعداد جوجه ها و مقدار تلفات دارد بنابراین در هر فصل میزان درآمد متفاوت است خوشبختانه وجود بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه گرم و خشک سیستان کاهش چشمگیر مرگ و میر در جوجه ها را به همراه دارد چرا که باعث کاستن از میزان آلودگی هوا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام وزش طوفان اقدام به ایجاد خارخانه برای خنک کردن فضای محل نگهداری جوجه ها می کنم بنابراین در هنگام وزش طوفان اوضاع مرغ ها و جوجه ها نیز خوب است‌.

هر ۲۱ روز ۹۰۰ تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی گذاشته می شود

کارآفرین سیستانی ابراز داشت: تخم مرغ های تولیدی در مزرعه را جمع آوری کرده و با گذاشتن در دستگاه جوجه کشی اقدام به تولید جوجه در مزرعه می کنم تا سود بیشتری حاصل شود چرا که هر جوجه در بازار قی

متی معادل ۲ هزار و ۵۰۰ تومان دارد بنابراین در صورت خریداری آنان برای پرورش هزینه زیادی را باید متحمل شوم.

مهرپرور در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه جوجه کشی ۴۲۰ تایی در مزرعه فعال است به طوری که هر ۲۱ روز حدود ۹۰۰ تخم مرغ در آن گذاشته می شود و با این کار عملا این دستگاه خاموشی ندارد.

وی تاکید کرد: تنها تقاضای کارآفرین ها همکاری بانک ها در پرداخت اقساط است چرا که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان باید به بانک پرداخت کنم در حالی که جوجه هایم را هر چهار ماه یک بار می فروشم بنابراین تا چهار ماه که جوجه ها پرورش یابند درآمد آنچنانی وجود ندارد اما با این حال بانک ها صبر نمی کنند و مشکلاتی را برای کارآفرینان ایجاد می کنند.

کارآفرین سیستانی بیان داشت: از مهاجرت به شهرستان هامون بسیار خرسندیم چرا که درآمد در اینجا چندبرابر شده بنابراین با اینکه از خانواده دوریم نمی خواهیم از روستا دور شویم.

مهرپرور تاکید کرد: جوانان به جای اینکه وقت و هزینه خود را صرف آگهی های استخدام برای مشاغل دولتی کنند به کارهای این چنینی بپردازند تا درآمد و اشتغالزایی داشته باشند چرا که در حال حاضر شانس استخدام بسیار پایین است.

دمنوش آویشن راز سلامتی جوجه هاکارآفرین سیستانی با بیان اینکه هامون مرغ نام کانال تلگرامی است که در آن عکس جوجه ها و مراحل پرورش آن ها را قرار می دهم ادامه داد: با خوراندن دمنوش آویشن به جوجه ها از بیما شدن آن ها جلوگیری می کنم.

مهرپرور تصریح کرد: در فصولی که گوجه و خیار در بازار ارزان است با خرید از میدان میوه و تره بار به مصرف جوجه ها می رسانم.

وی با بیان اینکه جوجه ها با تغذیه ی سالم و ارگانیک دارای گوشتی لذیذ هستند، ادامه داد: با ایجاد مرغداری علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود و همسرم، برای ۶ تن از بانوان روستا نیز ایجاد اشتغال شده چرا که آنان نیز مسولیت تمیز کردن مرغ های فروخته شده را بر عهده دارند.

مهرپرور در پایان گفت: توسعه مرغداری و کسب درآمد بیشتر برنامه آینده ما در اینجاست که با همت و پشتکار بیشتر به طور حتم به نتیجه خواهیم رسید.

انتهای پیام///

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود