Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@02:25:57 GMT

مقایسه فرتوکار "داتیس" و "اخوان"

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۴۸۷۵

مقایسه فرتوکار 'داتیس' و 'اخوان'

گروه اقتصادی- رها ابریشمی: در جهت معرفی هر چه بیشتر کالاهای ایرانی، در طول سال‌های گذشته به معرفی 120 کالای ایرانی در سایت بولتن‌نیوز اقدام کردیم و اینک برای رفاه حال شما مصرف‌کنندگان محترم کالاهای ایرانی، تصمیم داریم در این بخش به مقایسه کالاهای ایرانی بپردازیم.

به گزارش بولتن نیوز، در دهمین قسمت از سری مطالب "مقایسه کالاهای ایرانی" به مقایسه دو محصول از شرکت‌های "داتیس" و "اخوان" خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***

شرکت داتیس

کارخانه تولیدی صنعتی داتیس با واقع شدن در منطقه صنعتی ایوانکی در ۵۵ کیلومتری شرق تهران و با داشتن بیش از ۱۶ هزار متر مربع مساحت کارخانه ، اقدام به طراحی و تولید انواع اجاق گاز صفحه ای ( توکار) ، هود و فر توکار و سینک نمود که بالغ بر ۱۲۰ مدل در انواع مختلف می باشد. این کارخانه در سال ۱۳۸۷ بصورت حرفه ای شروع به تولید کرد.

محصولات گروه تولیدی و صنعتی داتیس در بسته بندی های زیبا و بسیار منظم ،دقیق و کم نظیر که برای جلوگیری از کثیف شدن و صدمات احتمالی کالا یا کارتن به صورت شیرینک (پلاستیک فشرده) بسته بندی می گردد .بدین صورت که ابتدا نوع محصول در یک بسته بندی مجزا به صورت شیرینگ آماده و کارتن این محصول نیز مجدداً به صورت شیرینگ بسته بندی می گردد و مناسب برای صادرات و حمل ونقل به اقصی نقاط کشور و دنیا می باشد .

این شرکت اولین دارنده استاندارد ملی به شماره ردیابی ۶۶۴۱۶۳۳۹۲ خدمات پس از فروش در صنف هود و گاز و فر می باشد.

***

شرکت اخوان


كارخانجات صنعتي اخوان جم در سال 1348 با مجوز وزارت صنايع و معادن استان تهران و توسط آقاي محسن اخوان جم تاسيس گرديد. فعاليت توليدي اين گروه بزرگ با توليد قطعات پرسي در صنعت ابزار و تجهيزات مرتبط با ساختمان سازي شروع و با توجه به رشد صنعت ساختمان و نياز كشور به توليدات با كيفيت لوازم آشپزخانه ، مجوز توليد سينك ظرفشوئي از جنس استيل را اخذ نموده و با دانش و تجربه بالا اين صنعت را توسعه و بهبود بخشيد.

برنامه ريزي و توسعه گروه اخوان منجر به تنوع بي نظير محصولات خانگي شامل انواع سينك هاي ظرفشوئي ، انواع اجاق گاز هاي مبله و رومیزی استيل و شيشه اي ، انواع فر هاي گازي و برقي ، انواع هودهاي آشپزخانه شده است. اكنون گروه صنعتي اخوان با وسعتي بالغ بر 200000 متر مربع مساحت و سالنهای توليد منحصر به فرد مانند نگيني درخشان در شهرك صنعتي عباس آباد در حال كار بوده و بيش از 700 نفر نيروي كارگري و متخصص به طور مستقيم در آن اشتغال دارند.

***

مقایسه فرهای توکار داتیس و اخوان

امروزه در بسیاری از خانه ها برای تهیه و پخت ماهی، گوشت، پیتزا از فر استفاده می‌گردد. از آنجایی که فرها قیمت نسبتا بالایی دارند و ورودشان به منازل برای سالهای طولانی خواهد بود لازم است در انتخاب فر خود نهایت دقت را داشته باشیم. در ادامه به مقایسه دو نمونه از فرهای توکار دو شرکت داتیس و اخوان خواهیم پرداخت.

***

فرتوکار داتیس مدل DATEES D-F646

تعداد برنامه های این فر یازده مورد بوده و حجم آن 60 لیتر می باشد؛ منبع انرژی اش برق بوده و گارانتی 18 ماهه دارد.

از برنامه های ویژه آن می توان به این موارد اشاره کرد: بریان کردن، کباب کردن، پخت نیمه اتوماتیک، پخت تمام اتوماتیک، تاخیری، یخ زدایی

این فر امکاناتی همچون سنسور پخت گوشت (اطمینان ازمغزپخت شدن گوشت) داشته و مجهز به ریل تلسکوبی است.

***

فر توکار اخوان مدل Akhavan F27

منبع انرژی این وسیله برق بوده و گارانتی 18 ماهه دارد؛ مجهز به جوجه گردان بوده و دارای تایمر تاچ اسکرین با قابلیت تنظیم برنامه پخت می باشد.

طول و عرض هر دو فرتوکار داتیس و اخوان یکسان و 60 سانتی‌متر است. اما عمق فرتوکار داتیس 57 سانتی‌متر و فرتوکار اخوان 55سانتی‌متر است.

در خصوص قیمت نیز این مدل فرتوکار اخوان قیمت ارزانتری نسبت به مدل معرفی شده داتیس دارد. فر توکار اخوان مدل Akhavan F27 در حال حاضر با قیمت یک میلیون و 525 هزار تومان و فر توکار داتیس مدل DATEES D-F646 با قیمت یک میلیون و 705 هزار تومان فروخته می‌شود.

در نهایت به نظر می رسد در بین محصولات ایرانی یکی از بهترین کارخانه هایی که فرتوکار تولید می نماید اخوان است. البته این به آن منظور نیست که فرهای کارخانه های دیگر بلا استفاده هستند بلکه با در نظر گرفتن قیمت و تنوع محصولات، کیفیت ضمانت و خدمات پس از فروش این جمع بندی حاصل شده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟

کی ام سی ایگل به‌عنوان خودروی فیس لیفت شده داخلی رونمایی شد؛ با مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل همراه ما باشد.

به گزارش گجت نیوز، هنگامی که بحث خرید خودروی زیر یک میلیارد تومان مونتاژی مطرح می‌شود، نام محصولاتی همچون جک J۴ و ام وی ام X۲۲ Pro بر سر زبان‌ها می‌افتد. جک J۴ محصول شرکت کرمان موتور بوده که به‌دلیل ظاهر نه‌چندان دلچسب آن، خریداران را دو به شک می‌کرد.

از یک سو این محصول در رده قیمتی خود کیفیت ساخت بهتری را به نسبت خودرو‌های داخلی به خریداران تقدیم می‌کرد و از سوی دیگر به‌دلیل ظاهر زشت خود نمی‌توانست قشر جوان جامعه را مجاب به پرداخت هزینه کند.

چند سالی می‌شود جک J۴ به‌عنوان یک محصول با تیراژ بالا در کارخانجات کرمان موتور مونتاژ شده و در بازار به فروش می‌رسد. کرمان موتور برای حفظ جایگاه و محبوبیت فروش این محصول در بازار‌های داخلی و افزایش توانایی رقابت این محصول با mvm x۲۲ pro پلتفرم این خودرو چینی را از شرکت مبدا خریداری کرده است تا با ایجاد تغییراتی در المان‌های ظاهری این خودرو، آن را به محصولی جذاب تبدیل کند و نتیجه کار نیز منجر به تولید خودرویی با نام ایگل شده است.

اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که ایگل محصول جدید شرکت کرمان موتور بوده که مهندسان ایرانی با ایجاد تغییراتی بر روی ساختار جک j۴ آن را تولید کرده‌اند؛ اما این تغییرات شامل چه مواردی می‌شوند؟

برسی تفاوت‌های جک J۴ و گی ام سی ایگل

در ادامه این مطلب به تغییراتی که مهندسان شرکت کرمان موتور روی خودروی جک J۴ انجام داده‌اند، می‌پردازیم.

با وجود یکسان بودن پلتفرم دو خودرو، ایگل را می‌توان نسخه فیس لیفت شده جک J۴ به‌حساب آورد. هر دو خودرو در تمای نما‌ها دارای شمای نسبتا یکسانی هستند؛ اما تغییرات در هر سمت خودرو ایگل وجود دارد که این محصول را به خودرویی جذاب و جوان‌پسند تبدیل کرده است.

بازطراحی چهره جک J۴ توسط مهندسان ایرانی سبب شده تا نمای ساده و زمخت این خودرو تغییر کند و ظاهر بیش از حد ساده این محصول به‌مراتب بهتر شود. برای طراحی چراغ‌های نمای جلویی ایگل، از خودرو جک J۷ الهام گرفته شده است. چراغ‌ها در ایگل به‌صورت کشیده طراحی شده و در جلوپنجره خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد هستیم. کروم‌کاری‌ها در این محصول به‌صورت لانه زنبوری نبوده و دارای طراحی کشیده هستند و چراغ‌های جانبی خودرو را به یک‌دیگر مرتبط می‌سازند.

طراحی نمای عقب خودرو نیز مدرن‌تر شده و شاهد طراحی به‌روزتری هستیم. البته مهندسان کرمان موتور، طراحی چراغ‌های عقب این خودرو را تغییر نداده‌اند و تنها گرافیک داخلی چراغ‌ها دستخوش تغییرات شده است.

مقایسه کابین جک J۴ با کی ام سی ایگل

تفاوت‌های ایجاد شده در کابین خودرو ایگل، به دو مورد بسیار ساده محدود می‌شود. اولین تغییر مربوط به برداشته شدن لوگوی جک از روی غربیلک فرمان و جایگزین شدن آن با لوگوی KMC می‌شود و مورد دوم به اضافه شدن تریم دو رنگ رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود.

در واقع در بازطراحی جک J۴ تغییر خاصی در کابین این محصول نیفتاده و شاهد همان طراحی گذشته هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد کرو‌م‌کاری U شکل هستیم که مانیتور و دریچه‌های میانی سیستم تهویه را در خود جای داده است. در بخش پایینی این قسمت هم شاهد دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه نیمه اتومات این خودرو هستیم.

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه

قلب تپنده محصول جدید کرمان موتور از لحاظ مشخصات فنی با نمونه قبلی هیچ تفاوتی ندارد و شاهد همان پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با توان تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور هستیم.

البته از لحاظ نرم افزاری شاهد ری‌مپ شدن خودرو با نرم‌افزار شرکت کرمان موتور هستیم؛ مهندسان کرمان موتور مدعی شده‌اند که ایگل به نسبت نمونه پیشین، سازگاری بهتری با بنزین داخلی دارد و می‌تواند فرآیند احتراق را کامل‌تر به انجام برساند.

جعبه‌دنده ایگل همانند J۴ از نوع CVT بوده که توان تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته مهندسان کرمان موتور برای کاهش قیمت و ایجاد تنوع در محصولات خود، قول عرضه ایگل با دنده دستی را نیز داده‌اند که به‌زودی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود.

ایمنی و امکانات رفاهی

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به ما نشان می‌دهد که نسخه پایه محصول جدید کرمان موتور تفاوتی با نمونه پیشین ندارد؛ اما نسخه فول ایگل قرار است به سانروف برقی و استارت دکمه‌ای نیز مجهز شود.

از امکانات پایه کی ام سی ایگل می‌توان به چراغ‌های LED جلو، فرمان برقی مهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، شیشه‌ها و تنظیم آینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها با تریم دو رنگ جدید، کروز کنترل و قابلیت محدود کردن سرعت، کامپیوتر سفری در وسط کلاستر آنالوگ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین، سنسور نور، چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و شاگرد، ترمز‌های ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • خرید ترازو دیجیتال
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما