Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرهنگ نیوز»
2024-04-28@22:58:01 GMT

گزارش هفتگی اکران *** فیلم مردمی در قعر جدول؟!

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۸۰۶۷

گزارش هفتگی اکران *** فیلم مردمی در قعر جدول؟!

به گزارش فرهنگ نیوز؛ اگر بخواهیم براساس آمار سالنهایی که در اختیار فیلمها قرار گرفته به مرور جدول فروش بپردازیم باید قبل از همه به سه فیلم «خوب بد جلف»، «گشت2» و «ماجرای نیمروز» اشاره کنیم که همگی بالای 100 سالن دارند و تعداد سالنهایشان رویهم رفته بیشتر از 400 سالن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه فیلم در بالای جدول قرار گرفته اند و رویهم رفته نزدیک به 30 میلیارد فروش داشته اند که از این میان بیشتر از 70 درصد فروش از آن «خوب بد جلف» و «گشت2» یعنی دو کمدی بوده است.

«خوب بد جلف» به واسطه یک ماه زودتر روی پرده رفتن فروش اش بیشتر از «گشت2» است اما اختلاف این دو هفته به هفته کمتر می شود و در هفته جاری این اختلاف به کمتر از 2 میلیارد رسیده است. هر سه فیلم بالای جدول جزو آثاری هستند که در پخش تیزر از رسانه ملی به آنها توجه شده است برخلاف فیلم چهارم جدول یعنی «سه بیگانه» که پخش تیزرهای تلویزیونی اش کاملا ممنوع است.

«سه بیگانه» که یکی از کاراکترهایش شباهتهای زیادی با رییس دولت یازدهم دارد و حتی بخشی از درام خود را در شوخی با نماد انتخاباتی رییس دولت پیش برده است به واسطه همین شوخیها نتوانسته مجوز پخش تیزر پیدا کند و همین عاملی شده است که علیرغم کمدی بودن تا اینجا بیشتر از 1 میلیارد و 700 میلیون فروش نداشته باشد.

*محرومین از تبلیغات

«سه بیگانه» و «مبارک» فیلمهای میانه جدول فروش هستند که بلحاظ تعداد سالن رویهم رفته 100 سالن دارند و فروش شان رویهم رفته بیشتر از 3 میلیارد شده است. «سه بیگانه» به واسطه بار طنزش فروش داشته است و «مبارک» که ساختارش ترکیبی از فیلم رئال و انیمیشن است به واسطه اینکه تنها فیلم کودک روی پرده است توانسته فروش خود را به حدود 1 میلیارد و 400 میلیون برساند که فروش بدی نیست. «سه بیگانه» و «مبارک» در یک نقطه اشتراک دارند و آن هم اینکه هر دو امکانات تبلیغاتی ویژه ای نداشته اند؛ «مبارک» البته تیزر تلویزیونی داشته اما «سه بیگانه» نه تیزر دارد و نه بیلبوردهای فراگیر محیطی و شاید اگر این دو فیلم به لحاظ تبلیغات محیطی حمایت داشتند اوضاع فروش شان به مراتب بیشتر از اینی که هست بود و لااقل هر دو فیلم دو برابر ارقام فعلی شان فروش می داشتند.

*فیلم مردمی در قعر جدول

فیلم «آباجان» هم بالاخره و بعد از یک ماهی که از اکرانش گذشته توانسته به کمک تیزرهای فراوانی که دارد فروش خود را از رقم یک میلیارد بگذراند که برای فیلمی که یکی از سه برگزیده آرای مردمی فجر بود کمی عجیب است. عجیب از این نظر که چطور می شود فیلمی مانند «خوب بد جلف» که همراه با «آباجان» در زمره سه فیلم مردمی جشنواره بود نزدیک به 13 برابر «آباجان» فروخته و فیلمی دیگر مانند «گشت2» که اصلا در فهرست آرای مردمی جشنواره نبود بیشتر از 11 برابر «آباجان» فروخته است اما «آباجان» در انتهای جدول فروش جا خوش کرده است. این آمار فروش را کنار حرف و حدیثهایی که سینماگران درباره مدیریت آرای مردمی جشنواره توسط خانه سینما مطرح کرده بودند قرار دهیم احتمالا باید به این سمت برویم که شاید آرای مردمی خانه سینما منهای رأیهایی که مخاطبان به صندوق می‌ریزند نوعی نظارت هم دارد که به آرای برخی فیلمها جهت داده است! جز این بود نمی بایست فیلمی یکی از سه فیلم مردمی جشنواره باشد اما در قعر جدول فروش جای گیرد.

*یک شکست و یک پیروزی

«یک روز بخصوص» دیگر فیلم شکست خورده اکران است. فیلمی که رییس شورای صنفی نمایش آن را ساخته و البته به اعتقاد برخی سینماگران به خاطر همین رییس، اکران نوروزی یافته و وضعیت پخش تیزرهای تلویزیونی آن هم مطلوب بوده است اما بعد از یک ماه اکران فروش آن تازه از 800 میلیون گذشته است. شکست «یک روز بخصوص» در اکران که حین تولید آن وزارت بهداشت با تخصیص یک بیمارستان که بخش عمده سکانسهای فیلم را تشکیل می دهد شرایط حمایت از آن را فراهم آورد قطعا در آینده فیلمسازی اسعدیان به خصوص اگر بخواهد در بخش خصوصی کار کند تأثیرگذار خواهد بود.

انیمیشن استراتژیک «نبرد خلیج فارس2» فیلم مهجور اکران است؛ مهجور به لحاظ تعداد پایین سینما! «نبرد خلیج فارس2» فقط 5 سالن سینمای مفید دارد اما توانسته فروش خود را از 100 میلیون عبور دهد که واقعا نتیجه ای مطلوب است.

ردیف

نام فیلم

فروش کل(تومان)

مدت اکران(روز)

1

خوب بد جلف

13 میلیارد و 530 میلیون

58

2

گشت(۲(

11 میلیارد و 730 میلیون

30

4

ماجرای نیمروز

3 میلیارد و 10میلیون

30

5

سه بیگانه

1 میلیارد و 700 میلیون

37

6

مبارک

1 میلیارد و 400 میلیون

59

7

آباجان

1 میلیارد و 30 میلیون

30

8

یک روز بخصوص

850 میلیون

30

9

نبرد خلیج فارس2

120 میلیون

51

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در شرایطی که گیشه سینماها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی،پرویز خان،نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.
این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد.
در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کد خبر 847221 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران شهاب حسینی (بازیگر)

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»