Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱ موسسه ایرانی بر پایه گزارش «آژانس رتبه‌بندی راوند» در سال ۲۰۱۷ توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سیروس علیدوستی رئیس این پژوهشگاه با اشاره به انتشار گزارش نظام رتبه‌بندی «راوند» گفت: ۱۱ موسسه ایرانی توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در ویرایش ۲۰۱۶ این نظام رتبه‌بندی، تنها ۷ موسسه ایرانی در فهرست برترین‌های این نظام قرار گرفته بودند.

وی گفت: دانشگاه‌های «علوم پزشکی تهران»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی کردستان»، «علم و صنعت»، «فردوسی مشهد»، «علوم پزشکی ایران»، «اصفهان»، «تهران»، «شهید بهشتی» و «علامه طباطبائی» موسساتی هستند که توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های نخست تا ۱۱ ملی را به دست آورند.

رئیس ایرانداک با بیان اینکه نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی سنجش عملکرد موسسه‌های برتر جهان بر پایه ۴ حوزه کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی) است، افزود: بر این اساس مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز موسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ رتبه‌بندی «راوند»، «دانشگاه هاروارد» دارای بیش‌ترین امتیاز و پیشگام موسسات دنیا است. پس از این موسسه، «موسسه فناوری کالیفرنیا»، «دانشگاه شیکاگو»،«کالج سلطنتی لندن»، «دانشگاه استنفورد»، «ام.آی.تی»، «دانشگاه آکسفورد»، «دانشگاه کلمبیا»، «دانشگاه کمبریج» و «دانشگاه پرینستون» جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

در جداول زیر امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و نیز رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام آمده است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) درحال پایش نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری است تا گزارش‌های کاربردی را در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام