Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارحوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم افتتاح دفتر بنیاد روسکی میر با هدف گسترش زبان و و فرهنگ روسی با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران، رئیس کمیته آموزش علوم و مجلس روسیه و سفیر روسیه عصر امروز در دانشکده‌ ادبیات و زبان خارجی دانشگاه تهران برگزار شد.
علیپور رئیس دانشکده‌ زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در این مراسم عنوان کرد: گروه آموزشی دانشکده‌ ما در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دو گرایش زبان و ادبیات روسی ۷۰ دانشجو می‌پذیرد و ما درصدد آن هستیم تا مشکلات و موانع را رفع کنیم و به گسترش این زبان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زبان و فرهنگ دو عضو جداناپذیر هستند که آموزش و یادگیری زبان و فرهنگ هر کشور باعث تفاهم و صلح بین دو کشور می‌شود.
در ادامه این مراسم، نیلی احمد‌آبادی رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: ما امروز به این بهانه در اینجا جمع شده‌ایم تا دفتر بنیاد روسکی‌میر را در دانشگاه تهران داشته باشیم. افتتاح این دفتر باعث شده تا فعالیت‌‌ها و همکاری‌ها بین ایران و روسیه در زمینه های علمی و آموزشی طی چند سال اخیر شاهد افزایش باشد که نمونه بارز آن برگزاری دو نشست بین کشور ایران و روسیه است که جلسه اول این نشست در روسیه، جلسه دوم آن در تهران برگزار شده و پیش‌بینی‌ می‌شود که جلسه سوم آن نیز در کشور روسیه صورت گیرد.
وی ادامه داد: طی این فعالیت‌ها 14 دانشگاه از ایران و 20 دانشگاه از روسیه با یکدیگر همکاری داشتند. از دیگر زمینه‌های گسترش همکاری‌ها بین دو کشور، می‌توان به آموزش ادبیات روسی در ایران اشاره کرد زیرا شناخت هیچ کشوری بدون شناخت ادبیات و زبان آن کشور میسر نیست و یادگیری آن پایه ایجاد صلح و پایداری بین دو کشور محسوب می‌شود.
نیلی احمد‌آباد یادآور شد: در دفتر بنیاد روسکی‌میر کتاب‌هایی ارائه شده تا دانشجویان بتوانند با فرهنگ و زبان آن کشور آشنا شوند و این گامی برای توسعه همکاری بین دو کشور است و مجموعه این همکاری‌ها در راستای سیاست کلی دو کشور قرار می‌گیرد و ما تمایل داریم که این همکاری‌ها از حالت نوشتاری خارج و جنبه عملی به خود گیرد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم نیز نیکونو‌ف رییس بنیاد روسکی‌میر به زبان روسی شروع به سخنرانی کرد و از خواندن کتاب پنج هزار ساله مهندسی ایرانی ابراز خشنودی کرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد