Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مايکروسافت به‌روزرساني بسياري از گوشي‌هاي هوشمند مجهز به ويندوز به نسخه‌هاي جديد ويندوز 10 موبايل را متوقف کرده است.

در جولاي سال 2016 که آپديت ويندوز 10 موبايل منتشر شد، تمام گوشي‌هاي مجهز به ويندوز امکان به‌روزرساني به اين نسخه از سيستم‌عامل موبايل مايکروسافت را نداشتند و حالا هيچ‌يک از گوشي‌هاي ويندوزفون امکان آپديت به ويندوز 10 موبايل ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مايکروسافت اخيرا با انتشار آپديت Creators، برخي از مدل‌هاي ويندوزفون را از ليست دستگاه‌هايي که مي‌توانند نسخه‌هاي جديدتر سيستم‌عامل موبايل اين کمپاني را نصب کنند، حذف کرده است.اکنون برخي از کاربران ويندوز 10 موبايل گزارش داده‌اند که اپليکيشن ويندوز اينسايدر بيلد جديدي براي دستگاه‌هاي مجهز به ويندوز فون 8.1 ارائه نمي‌کند. اين يعني کاربران گوشي‌هاي جديدي که به‌صورت پيش‌فرض با سيستم‌عامل ويندوز 8.1 عرضه شده‌اند، در صورتي که عمليات دانگريد را انجام دهند، امکان آپديت مجدد به هيچ‌يک از نسخه‌هاي ويندوز 10 موبايل نخواهند داشت و فرقي ندارد که دستگاه آن‌ها از اين نسخه از سيستم‌عامل موبايلي مايکروسافت پشتيباني کند يا خير. ردموندي‌ها تاکنون در مورد هيچ کدام از سناريوهاي مطرح‌شده، نظري نداده‌اند؛ ولي مسلما هيچ فردي تمايل ندارد گوشي‌ وي به‌عنوان يک دستگاه براي تست آپديت‌هاي مايکروسافت مورد استفاده قرار گيرد.البته اين تنها اقدام عجيب و غريبي نيست که مايکروسافت در رابطه با ويندوزفون انجام داده و همين امر باعث شده است بسياري از منتقدان و کارشناسان از اين شرکت درخواست کنند تا برنامه‌هاي آينده‌ي خود را براي ويندوز 10 موبايل به‌طور کامل اعلام کند. دونا سارکار از مايکروسافت در يکي از توييت‌هاي خود اعلام کرده است که اين شرکت هيچ تصميمي براي توقف پروژه‌ي ويندوز 10 موبايل ندارد. اين شرکت به‌طور خصوصي به شرکت‌هاي مختلف اطمينان داده است که همچنان از ويندوز 10 موبايل پشتيباني خواهد کرد. اقداماتي چون کاهش تعداد دستگاه‌هايي که مي‌توانند به‌روزرساني‌هاي جديد را دريافت کنند و انتشار آپديت‌هاي جديدي که در آن‌ها قابليت‌ها و امکانات تازه اضافه نشده است و نيز حذف کردن محصولات سري لوميا و پشتيباني از گلکسي اس 8 مجهز به اندرويد باعث شده نارضايتي طرفداران رو به کاهش ويندوزفون بيشتر از قبل شود. بسياري از منابع خبري مرتبط با مايکروسافت از جمله وب‌سايت mspoweruser اعلام کرده‌اند که ويندوز 10 موبايل همچنان در حالت سکون قرار دارد. علاوه بر اين وب‌سايت مورد اشاره از مايکروسافت درخواست کرده است که در مورد اين شرايط توضيحاتي ارائه کند؛ ولي ردموندي‌ها از ارائه‌ي هرگونه جواب خودداري کرده‌اند.مسلما بسياري از نمايندگان مايکروسافت که خبرهايي در مورد اين شرکت در توييتر منتشر مي‌کنند از نارضايتي کاربران ويندوزفون آگاهي دارند و عدم شفاف‌سازي درست در اين رابطه مي‌تواند نارضايتي اين عده از کاربران را باز هم افزايش دهد.هم‌اکنون سؤال مهم و اصلي کاربران اين است که مايکروسافت چه تصميمي براي ويندوز 10 موبايل گرفته است و آيا اين سيستم‌عامل را رها خواهد کرد يا خير. در حال حاضر حتي سرسخت‌ترين طرفداران پلتفرم موبايل مايکروسافت نيز شرايطي را مشاهده مي‌کنند که در آن يک سيستم‌عامل در همان اوايل تولدش، به نقطه‌ي پايان کار خود رسيده است. همچنين مشخص نيست که کاربران کم‌تعدادي که اکنون از گوشي‌هاي هوشمند مجهز به ويندوز استفاده مي‌کنند، همچنان به اين پلتفرم پايبند باقي بمانند.نظر شما در اين مورد چيست؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا

در مارس ۲۰۲۳، ForecastWatch، شرکت نظارت بر پیش‌بینی آب‌وهوا، عنوان «دقیق‌ترین ارائه‌دهنده پیش‌بینی آب‌وهوا در جهان» را به تیم توسعه آب‌وهوای Microsoft Start داد. به‌نظر می‌رسد که تیم «مایکروسافت استارت» قصد توقف ندارد و اهداف بلندپروازانه دیگری را در نظر گرفته است.

به گزارش دیجیاتو، به‌تازگی مایکروسافت اعلام کرده که این تیم با استفاده از هوش مصنوعی، روش دقیق‌تری برای پیش‌بینی آب‌وهوای ۳۰ روز آینده را ارائه کرده است. این سرویس در آینده‌ای نامعلوم عرضه می‌شود.

مایکروسافت در وبلاگ بینگ می‌گوید که تیم استارت مقاله‌ای را در مورد یک مدل جدید پیش‌بینی میان‌برد در سایت arXiv منتشر کرده است. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه مدل جدید مایکروسافت استارت با مدل فعلی مورد استفاده توسط مرکز اروپایی پیش‌بینی آب‌وهوا ​​ (ECMWF)، مقایسه شده است. به‌طور خلاصه، سیستم جدید مایکروسافت استفاده از پنج مدل مختلف هوش مصنوعی و سه معماری یادگیری عمیق را برای پیش‌بینی‌های خود ترکیب می‌کند.

نحوه عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت استارت برای پیش‌بینی آب‌وهوا

مایکروسافت می‌گوید که این مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند ده‌ها سال داده‌های آب و هوا را به‌خاطر بسپارند تا بتوانند الگو‌های آشنای امروزی را شناسایی کنند. این مدل‌ها در نهایت می‌توانند پیش‌بینی کنند که در آینده چه تغییرات آب‌و‌هوایی اتفاق می‌افتند. مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید:

«این مدل‌های هوش مصنوعی تقریباً مانند مدل NWP عمل می‌کنند: با توجه به وضعیت فعلی جو در یک کره سه بعدی (عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، وضعیت جو را برای مدتی در آینده، مثلاً یک ساعت، پیش‌بینی می‌کنند. سپس این پیش‌بینی را به مدل برمی‌گردانند تا دو ساعت بعد را پیش‌بینی کنند و به همین ترتیب.»

مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت می‌توانند با استفاده از یک GPU (پردازشگر گرافیکی) پیش‌بینی‌ها را سریع‌تر اجرا کنند و در نتیجه می‌توانند به دفعات بیشتری اجرا شوند؛ بنابراین از نظر تئوری، پیش‌بینی‌های دقیق‌تری خواهند داشت.

مایکروسافت می‌گوید که روش‌های اختصاصی اندازه‌گیری خطا‌های دمای آن‌ها تاکنون دقیق‌تر از روش‌هایی است که توسط ECMWF استفاده می‌شود. ردموندی‌ها این مدل را برای پیش‌بینی آب‌و‌هوای ۳۰ روزه به مدل‌سازی تیم مایکروسافت استارت خود اضافه خواهند کرد.

مایکروسافت استارت یکی از سرویس‌های مایکروسافت است که به نمایش اخبار روز دنیا، نتایج مسابقات ورزشی و وضعیت آب‌وهوا می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • آخرین آپدیت امنیتی ویندوز ممکن است VPN را مختل کند
  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه