Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@23:46:56 GMT

طلاب نسبت به آسیب‌های جامعه موضع‌گیری صریح داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۸۶۰۲

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج طلاب کشور در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به وظیفه و رسالت روحانیون و طلاب در حفظ ارزش‌های اسلامی و ترویج مبانی دینی و قرآنی در سطح جامعه گفت: امام خمینی(ره)، در سال ۶۷ در خصوص وظیفه روحانیون و طلاب چهار رسالت را برای آنان تعیین کردند که بر اساس آن دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از اصل تغییرناپذیر نه شرقی، نه غربی و دفاع از عقاید سایر اقشار جامعه جزو وظایف طلاب و روحانیون معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام شاهرودی با تاکید بر اینکه کشور ما امروز از لحاظ فرهنگی و عقیدتی مورد هجمه بیش از پیش دشمن قرار گرفته است، افزود: طلاب باید با توجه به این هجمه‌ها و آسیب‌ها با رویکرد انقلابی موضع‌گیری صریح داشته باشند. امروز دشمن به گونه‌ای عرصه جنگ نرم را طراحی کرده تا ما را ناچار در مسیر تبعیت از خود قرار دهد؛ لذا طلاب و روحانیون وظیفه دارند مرز‌های جهاد را در این عرصه به درستی تشخیص دهند.

وی در خصوص آموزش‌ها و برنامه‌ها بسیج طلاب گفت: زمان امروز ما و دوران معاصر با سال‌های قبل تفاوت‌های بسیار و جدی حتی با عصر امام خمینی(ره) پیدا کرده‌ است، که یکی از این تفاوت‌ها پیچیدگی‌های امروز با توجه به بستر و گستردگی فضای مجازی است که در گذشته به این کیفیت نبوده است؛ همچنین از جهت هجمه‌های سنگینی که علیه دین و ارزش‌های دینی به کشور وارد می‌شود تفاوت زیادی را شاهد هستیم.

تربیت کارشناسان فضای مجازی با هدف استفاده از فرصت‌ها
وی افزود: یکی از بسترهای جدی که در این زمینه در دستور کار قرار داده‌ایم بحث تربیت کارشناس فضای مجازی به‌عنوان یک بستر بسیار مهم در این حوزه است.

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور تصریح کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی هم به عنوان یک تهدید و فرصت است و لذا باید از همین بستری که دشمن تلاش می‌کند ارزش‌ها و اخلاق ما را در جامعه زیر سوال ببرد استفاده کنیم و این تهدید‌ها را به یک فرصت تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرودی بیان کرد: تربیت کارشناسان فضای مجازی با هدف استفاده از این فضا برای ترویج و انتقال مباحث تربیتی به نسل جوان و ترویج مباحث آموزشی انجام خواهد شد. البته کار ما آموزشی نیست و بیشتر از فضای طلبه‌ای در این حوزه استفاده خواهیم کرد. رسالت ما این است خلأهایی که در جامعه وجود دارند شناسایی کنیم و آب را به تشنگانی که در مسیر حق و حق‌طلبی هستند برسانیم.

تربیت حلقه‌های صالحین در خصوص فضای مجازی
رئیس سازمان بسیج طلاب کشور با بیان اینکه حوزه علمیه در حوزه تربیتی طلبه فاضلی را تربیت می‌کند که آنها را در حوزه فضای مجازی با آموزش‌های تخصصی آموزش می‌دهیم، ادامه داد: با طلبه‌هایی که در این فضا آشنایی دارند کار خواهد شد و این افراد در استان خود به صورت یک سر حلقه آموزشی در می‌آیند. حلقه‌های مختلف تربیتی در قالب صالحین طلاب تربیت می‌شود که در سطح جامعه و سایر اقشار جامعه گسترش پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرودی در ادامه از دیگر فعالیت‌های بسیج طلاب در حوزه تربیتی و آموزشی ‌ سخن گفت و افزود: ‌تهیه و چاپ نشریه صادقین، فصلنامه نور اندیشه، برگزاری دوره آموزشی تخصصی سرگروه‌های صالحین، برگزاری دوره یک هفته‌ای طلبه متخصص در 11 رشته، برپایی کارگاه‌های ترویج گفتمان امام (ره) و رهبری و اجرای دوره تعالی اساتید بسیجی ‌از برنامه‌های ما در این حوزه است.

اعزام بیش از 4000 مبلغ ‌به ‌راهیان نور
وی در ادامه از نقش تربیتی طلاب در موضوع راهیان نور سخن گفت و ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که خوب است به آن توجه جدی شود و ما هم آن را با جدیت دنبال کردیم، موضوع راهیان نور و توجه به مبلغانی است که در این عرصه شرکت می‌کنند؛ لذا سال گذشته بیش از 4 هزار مبلغ را به این مناطق برای تبلیغ و ترویج مباحث تربیتی اعزام کردیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی