Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رحمت الله حافظی روز دوشنبه در نشست بررسی شوراها در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برخی فعالیت ها در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پرداخت و گفت: در این دوره از شورا تعدای از وزرا از جمله وزرای نیرو، راه و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست در شورای شهر حضور یافتند اما این جلسات خروجی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مقصر اصلی شورای شهر است، عنوان کرد: شورای شهر از ریل اصلی خارج شده و به دنبال آن شهرداری دچار کاستی شده است.
حافظی با بیان اینکه انتظار داشتیم در پی جلسات با وزرا حداقل خواسته های شهروندان رفع شود، اظهار کرد: گسست و شکاف سیاسی بین حاکمیت ملی و حاکمیت محلی وجود دارد و این شکاف موجب می شود این دو نهاد حاکمیتی یکدیگر را حمایت نکرده و مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه دعواهای سیاسی نباید در ارائه خدمت به مردم اثرگذار باشد، عنوان کرد: تهران یک سیاه چاله است که نمی تواند پشتوانه لازم برای حیات معنوی شهروندان و بهره مندی اقتصادی مردم را فراهم کرده و ظرفیت لازم برای محیط زیست مناسب را فراهم کند و در تعارض با این ظرفیت ها پیش می رود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه کسانیکه امروز شعار می دهند مالیات را در مسیر درست صرف می کنند، آیا توانستند در سال های گذشته حتی 15 درصد بافت فرسوده تهران را احیا کنند؟ یا باغات تهران را احیا کرده و یا حتی توانسته اند، پسماند را مدیریت کنند؟ تاکید کرد: با چه اعتمادی کشور را به دست چنین افرادی بسپاریم.
وی در ادامه با اشاره به کاستی های موجود در شهر تهران افزود: به جای اینکه شورای شهر، شهرداری را راهبری کند؛ آقایون برعکس سوار شدند و شهرداری مبتنی بر نظام سرمایه داری نوکیسه اداره می شود.
وی وجود 350 هزار واحد مسکونی خالی در شهر را نتیجه نظام سرمایه داری نوکیسه ای عنوان و گفت: این سرمایه اگر در چرخه اقتصادی قرار می گرفت اتفاقات خوبی در شهر رخ می داد.
وی با تاکید براینکه شورای شهر به عنوان ناظر نتوانسته نقش قانونی خود را بخوبی ایفا کرده و در نظارت، سیاستگزاری و هماهنگی بین دستگاه های مختلف موفق نبوده، گفت: در موضوعات مختلف مانند آلودگی هوا، محیط زیست و نظایر آن شورای شهر نتوانسته کارنامه موفقی بجا گذارد.
حافظی افزود: اعتقاد داریم می توان تهران را با تمام آسیب های خودساخته اداره کرد، اما باید اعضای شورا ویژگی لازم را برای اداره شهر را داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، توان درک مسائل مرتبط با شهر، پایبندی و تعهد اعضا به نمایندگی مردم و مسئولیت پذیری، توانایی انتقال شفاف مشکلات و نارسایی ها به مردم، پاک حسابی و شفافیت، کارآمدی و اثر بخشی و تلاش برای افزایش مشارکت مردم را از ویژگی های یک عضو شورای شهر عنوان کرد.
حافظی در ادامه با اشاره به برخی آسیب ها در شورای شهر افزود: در موضوع لایحه بودجه شهرداری تهران، اعضای شورا صدها ساعت وقت گذاشته و بودجه را مصوب می کنند اما آقایان مصوبه را در کشو می گذارند و با انحراف از مصوبه بودجه سالیانه، در پایان سال لایحه دوفوریتی اصلاحیه بودجه را با مبلغ پنج هزار میلیارد تومان به شورا ارائه کرده و تصویب می کنند و رئیس شورا نیز از آن حمایت می کند.
وی گفت: شورای شهر با تصویب لایحه دوفوریتی اصلاحیه که انحراف است، راه را بر مبادی نظارتی می بندد.
وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند و نباید دچار خودسانسوری و مماشات شوند اظهار کرد: حدود 19 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران، مبلغ کمی نیست و باید حساسیت بیشتری روی آن وجود داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به برخی تبلیغات میلیاردی برای ورود به شورای شهر خاطر نشان کرد: یک عضو شورا با احتساب ماهیانه پنج میلیون حق جلسه، در طول چهار سال 249 میلیون تومان دریافت می کند و این در حالی است که از 500 میلیون تا میلیاردها تومان برای ورود به شورای شهر تبلیغات می کند!
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های یک عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه نماینده مردم باید کار درست را تشخیص داده و به درستی انجام دهد، عنوان کرد: یکی از مشکلات در توسعه معابر شهری این بود که برای کنترل آلودگی هوا و ترافیک کار اشتباه و توسعه بزرگراه ها را به جای توسعه حمل و نقل عمومی مترو در نظر گرفتند و کار غلط را به درستی انجام دادند.
وی ادامه داد: این در حالی است که اگر توسعه حمل و نقل عمومی را انتخاب می کردند و هر شهروند با طی 500 متر به اولین مورد حمل و نقل عمومی دست می یافت، از خودرو شخصی استفاده نمی کرد.
حافظی در ادامه با اشاره به کار اشتباه دیگری که انجام می شد، گفت: اراضی کشاورزی را با فاضلاب خام آبیاری می کنیم و بعد تلاش می کنیم برای دفع بیماری ها برنامه ریزی کرده و مشکلات را رفع کنیم.
وی تصمیم گیری پشت درهای بسته را از دیگر ایرادهای شورا عنوان کرد و گفت: شورایاری ها نقطه اتصال شورا و مردمند و اگر تدبیر داشته باشیم، باید از حضور آنان در تصمیم گیری ها بهره گیریم.
وی گفت: تصمیم گیری پشت درهای بسته موجب نارضایتی مردم می شود، مردم ناراضی اند و شما را قبول ندارند که سطح بالاتری از مدیریت را به شما بسپارند.
حافظی در ادامه گفت: در شورای شهر با این همه نیروی انسانی کارشناس خبره ای نداریم چرا که نیروها رابطه ای آمده و فاقد تخصص هستند.

*شورای چهارم تجربه و درس خوبی برای جناح های سیاسی
حافظی در ادامه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران را تجربه و درس خوبی برای جناح های سیاسی عنوان کرد و گفت: جناح های سیاسی در انتخاب لیست ها توجه کافی داشته باشند و هرکسی را وارد لیست نکنند.

* جلسات شورای شهر نباید از مردم مخفی باشد
وی در ادامه با تاکید بر اینکه جلسات شورای شهر نباید از مردم مخفی باشد گفت: در حال حاضر نیمی از جلسات شورای شهر بدون حضور اصحاب رسانه برگزار می شود.
وی افزود: اگر نماینده مردم هدفی جز ارتقای وضعیت مردم، سلامتی و آسایش آنها نداشته باشند، نباید جلسات پشت درهای بسته برگزار شود.
وی با بیان اینکه در این دوره رئیس شورای شهر تهران نگذاشت، جلسات علنی باشد، گفت: وقتی پشت درهای بسته تصمیم می گیریم، کسانیکه از رانت اطلاعات برخوردار هستند، فعال می شوند.

*شفافیت و ایجاد ابزار نظارتی بر شهرداری و شورا انتظار از شورای آتی
حافظی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم مطالبه گر شده اند و شورای چهارم زمینه مطالبه گری را ایجاد کرد، اظهار کرد: از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران انتظار می رود که شفافیت و ایجاد ابزار نظارتی بر شهرداری و شورا را در دستور کار خود قرار دهند.

* با شکسته شدن دیوار قانون مشکل داریم
حافظی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات دانشجویان که پرسیدند، سیطره سپاه بر ساخت وسازها و قراردادها با قرارگاه خاتم الانبیا چه توجیهی دارد، اظهار کرد: اگر قانون محور باشد و تشریفات قاتونی طی شود برای ساخت و سازها رعایت شود، ما دغدغه ای نداریم که سپاه باشد یا جای دیگر؛ ما با شکسته شدن دیوار قانون مشکل داریم.

*منابع سازمان مدیریت بحران شهر تهران برای پرداخت حقوق و دستمزد صرف شده
حافظی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرایط تهران در زمان وقوع زلزله چگونه خواهد بود، گفت: در همه جای دنیا ساخت و ساز روی گسل زلزله ممنوع است و باید حریم گسل نیز رعایت شود اما در تهران نه تنها حریم گسل رعایت نشده ، بلکه روی گسل ساخت و ساز انجام شده است.
وی تاکید کرد: باید طرح تفصیلی شهر تهران بر اساس نقشه گسل ها باز بینی شود.
حافظی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران در سال های گذشته فقط مصرف کننده منابع بوده و برغم اینکه بخشی از منابع برای برنامه های مدیریت بحران مصوب شده، اما اعتبار مورد نظر از سوی شهرداری تخصیص نیافته و پروژه ها روی زمین مانده است.
وی با بیان اینکه سوله های مدیریت بحران نیز با انحراف از برنامه مصوب در اختیار ورزش بانوان قرار داده شده بود، عنوان کرد: رئیس شورای شهر، شش ماه قبل متوجه شد که سوله ها برای انبار وسایل و لوازم مورد نیاز در زمان بحران است، ایشان فکر می کرد، سوله ها خالی می ماند تا در زمان بحران محل اسکان باشد.
وی گفت: پس از اینکه رئیس شورا از این موضوع مطلع شدند، پذیرفتند که سوله ها تحویل سازمان مدیریت بحران داده شود و تکلیف شد شهرداری طی دو سال ساخت سوله های سبک برای ورزش بانوان، سوله های اصلی را خالی کند.

* برای انجام خدمات حمل و نقل عمومی بر مردم منت می نهیم!
حافظی در پاسخ به سوال دیگری، ارائه خدمات مترو و حمل و نقل عمومی در شهر را وظیفه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: برای ارائه این خدمات بر مردم منت می گذارند در حالی که حتی در برخی ساعات در مترو و اتوبوس شان مردم حفظ نمی شود.
وی با بیان اینکه در اخبار شعار می دهند که سالیانه 30 کیلومتر مترو می سازیم، اظهار کرد: بهتر است دوستان دست از عوام فریبی بردارند و بدون شعار کار انجام دهند؛ مردم باهوش هستند و می دانند که چه کسی صادقانه کار می کند و چه کسی عوام فریبی می کند

* میلیارد ها تومان پول به صدا و سیما و برخی خبرگزاری ها داده شد
وی در ادامه شبکه های مجازی را فرصتی برای مردم و حاکمیت دانست و گفت: اگر این فرصت نبود حرفهای امثال حافظی پشت درهای بسته می ماند.
وی گفت: میلیارد ها تومان پول به صدا و سیما و خبرگزاری ها دادند که امثال حافظی روی آنتن نروند.

*قوه قضائیه درخصوص املاک نجومی اطلاع رسانی می کند
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت املاک نجومی خاطر نشان کرد: در موضوع املاک تخلف محرز است؛ برخی با داشتن سابقه کاری کمتر از پنج سال، مامور به کار در شهرداری از دیگر سازمان ها، ملک داده و برخی نیز بیش از یک ملک دریافت کردند که تخلفی آشکار است.
وی یادآور شد: تعداد زیادی از مدیران شهرداری ملک دریافت کرده بودند اما نام چهار عضو شورا مطرح شد تا موضوع مدیران فراموش شده و موضوع سیاسی جلوه کند.
وی تاکید کرد: تاجائیکه اطلاع دارم قوه قضائیه 200 نفر را احضار کرده و موضوع در حال پیگیری است و از طریق قوه قضایی اطلاع رسانی می شود.

*نشست بررسی شوراها به نقد و ارزیابی مدیریت شهری در شهرداری تهران اختصاص داشت و با کوشش انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ چهار عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران ( مرتضی طلایی، رضا تقی پور، مهدی چمران و پرویز سروری) نیز برای این نشست دعوت شده بودند که دعوت را نپذیرفته و حضور نیافتند.
خبرنگار: معصومه آقاامینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳گفت: عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.
استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.
ایمانیه با اشاره به اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.
وی با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت هایی که از آب های غیرسالم استفاده می کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.
ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده ، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب برای جایگزینی زمین های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و ایجاد صنایع چوبی است.

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد