Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:59:09 GMT

ترخیص لوازم یدکی با اسناد جعلی و کارت بازرگانی یک بار مصرف

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۴۸۰۷

ترخیص لوازم یدکی با اسناد جعلی و کارت بازرگانی یک بار مصرف

بعد از انتشار اخباری در خصوص ترخیص لوازم یدکی با اسناد جعلی، حالا مشخص شده وارد کننده از کارت بازرگانی یک بار مصرف هم استفاده می‌کرده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته خبر کشف 18 سند جعلی استاندارد در خصوص ترخیص لوازم یدکی از استان بوشهر منتشر شد.

در این باره گفتنی است، نخستین بار اداره استاندارد منطقه، طی نامه‌ای به مورخ95/7/12 به ناظر گمرکات بوشهر موضوع جعل اسناد استاندارد را اعلام میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعداز آن دیوان محاسبات در دی ماه سال گذشته به موضوع ورود کرده و مراتب را به گمرک استان متذکر می‌شود. این دستگاه نظارتی از گمرک میخواهد علاوه بر رسیدگی بر این پرونده به موضوع ترخیص لوازم یدکی از 7 دفتر گمرکی استان نیز رسیدگی کند.

در نهایت 12 اسفند ماه یعنی 5 ماه پس از نخستین ورود سازمان استاندارد، ناظر گمرکات بوشهر به مدیر گمرک بوالخیر اعلام می‌کند که علیه واردکننده اعلام جرم کند.

هنوز از نحوه رسیدگی به این تخلفات اطلاعی در دست نیست و به نظر می‌رسد باید در روزهای آتی منتظر اخبار بیشتری در خصوص این پرونده مهم که می‌تواند تاثیر مستقیم بر جان و مال ایرانیان داشته باشد، باشیم.

از سوی دیگر بررسی اسناد این پرونده نشان می‌دهد، که اظهار کننده کالا از کارت بازرگانی یک بار مصرف نیز بهره برده است. ذکر این نکته همین جا ضروری است که اگر وارد کننده از کارت بازرگانی یکبار مصرف استفاده کنند علاوه بر فرار مالیاتی امکان حسابرسی پس از ترخیص را نیز از گمرک سلب می‌کند.

در این پرونده، اظهار کننده‌ی 15 قلم از 18 اظهارنامه فردی به نام الف- ب بوده که کارت بازرگانی وی در سال 94 صادر شده است. با استفاده از این کارت بازرگانی در سالهای 94 و 95 بیش از 17 میلیون دلار کالا طی 584 اظهارنامه وارد کشور شده است.

در واقع با ورود سازمان استاندارد مشخص شده که در 15 مورد از اظهارنامه‌های این واردکننده از اسناد جعلی این سازمان استفاده شده و هوزمشخص نیست در بیش از 500 اظهارنامه دیگر نیز تخلفی رخ داده است یا خیر.

همانطور که اشاره شد، موضوع حسابرسی پس از ترخیص که در ماده 143 قانون امور گمرکی نیز بر آن تاکید شده می‌تواند تا حدود زیادی در برخورد با تخلفات نقش داشته باشد اما استفاده از کارت بازرگانی یک بار مصرف این مسیر را با خلل مواجه کرده است.

استفاده از اسناد صوری بیش از به کارگیری سامانه گمرک مشکلات متعددی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده بود. حالا بعد از سیستمی شدن تجارت خارجی در گمرکات به نظر میرسد حجم تخلفات از این نوع خاص با کاهش چشم گیر رو به رو شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ محمد رنگانه گفت: این طرح با هدف رفاه شهروندان و براساس مطالبه مردمی با عنوان طرح یک روزه ترخیص موتور شارژی‌های توقیفی با حمایت دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که موتور شارژی توقیفی دارند با در دست داشتن قبض پارکینگ و مدارک لازم فردا یکشنبه نهم اردیبهشت به پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش مراجعه کنند و مراحل ترخیص یک روزه وسیله نقلیه خود را انجام دهند.

سرهنگ زنگانه گفت: پلیس راهور با سامانه ۱۲۰ در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی درخواست‌های مردمی در حوزه ترافیک است.

دیگر خبرها

  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد