Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@19:21:41 GMT

نمره پایین دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۱۳۷۶

رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: متاسفانه کارنامه دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته روشن نیست و عملکرد قابل توجهی را نمی بینیم.

خبرگزاری مهر:رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: متاسفانه کارنامه دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته روشن نیست و عملکرد قابل توجهی را نمی بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
طیب سالاروندیان با اشاره به عدم تحقق کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور از سوی دولت در سال گذشته، افزود: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی دولتی ها، متاسفانه در سال گذشته در بخش اقتصاد مقاومتی ما خروجی و دستاورد خاصی را از دولت ندیدیم و به همین دلیل نیز نمره دولت در این زمینه پایین و غیرقابل قبول است.
وی با اشاره به فرمان و دستور مقام معظم رهبری در خصوص تعیین شعار سال و لزوم تلاش جمعی برای تحقق این مهم، افزود: انتخاب مجدد اقتصاد مقاومتی برای شعار سال جاری نشان می دهد که در سال گذشته ما نتوانسته ایم اهداف این مهم را محقق کنیم و به همین دلیل باید امسال تلاش و جدیت دوچندانی داشته باشیم.

رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: انتخاب مجدد اقتصاد مقاومتی این بار با موضوع مهمتری در حوزه تولید و اشتغال نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی مطالبات مردم را رصد کرده اند، چرا که امروز حوزه اشتغال و تولید از جمله مشکلات اصلی در جامعه به شمار می رود.

وی گفت: امروز بیکاری در کشور به ویژه استان کردستان به شرایط نگران کننده ای رسیده است و در کنار این مهم متاسفانه سیاست های اعمال شده از سوی دولت نیز نتوانسته است که در بخش تولید رونقی ایجاد کند و به همین دلیل حوزه اشتغال و تولید در کشور نیازمند نگاه و برنامه ریزی بهتری است.

وی با بیان اینکه تلاش جمعی تمامی ادارات و سازمان های دولتی در راستای تحقق شعار سال یک امر لازم و ضروری است، افزود: جهادی عمل کردن و بهره برداری از تمامی ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار برای تحقق سیاست های شعار سال یکی از نیازهای ضروری در شرایط فعلی به شمار می رود.

سالاروندیان با اشاره به دغدغه جدی مردم به ویژه در استان کردستان در خصوص بیکاری، عنوان کرد: متاسفانه در طول چهار سال اخیر عملکرد شفاف و مناسبی در راستای ایجاد اشتغال در سراسر کشور و از جمله استان کردستان برای رونق این بخش به چشم نمی خورد و به همین دلیل نیز مردم نگرانی بیشتری در خصوص عملکرد و آمار اعلام شده از سوی دولت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر معضلات استان کردستان اشاره کرد و افزود: در شرایطی که بیکاری در این استان به شرایط نگران کننده ای رسیده است که متاسفانه ما در حوزه قاچاق کالا به ویژه در مناطق مرزی نیز وضعیت به مراتب بدتری داریم و این روند حداقل واحدهای تولیدی در این استان را با مشکل مواجه کرده است.

وی مقابله عملی با پدیده مخرب قاچاق کالا و ارز را یکی از نیازهای اصلی در استان کردستان عنوان کرد و یادآور شد: در صورتی که بتوانیم در این بخش به عملکرد بهتری برسیم در نهایت می توان به آینده با امیدواری بهتری نگاه کرد.

سالاروندیان به آخرین سفر روحانی به استان کردستان در روزهای تعطیل سال جاری اشاره کرد و گفت: در این سفر رئیس جمهور به جای حضور در نشست های کاری برای رفع مشکلات استان کردستان در یک تبلیغات نمایشی واحدهای تولیدی را افتتاح می کند که پیش از این افتتاح شده و یا اینکه هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند.

وی به فعالیت ها و اقدامات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: جبهه مردمی گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال می کند و در این راستا بدون توجه به نوع گرایش سیاسی افراد، تمامی کسانی که خود را نیروی انقلاب اسلامی می دانند مورد حمایت ویژه جبهه قرار می گیرند.

وی گفت: هدف و برنامه اصلی جبهه مردم در سراسر کشور و از جمله کردستان کار سیاسی نیست، جبهه به معنی واقعی کلمه به دنبال جریان سازی سیاسی است و تلاش می شود که در قالب فعالیت ها و برنامه های جبهه به عنوان آوردگاه انقلاب اسلامی دنبال می شود.

رئیس کمیته سیاسی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه از بدو تشکیل جبهه در کشور، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان کردستان و تمامی شهرستان هل شکل گرفته است و فعالیت های خود را به صورت منظم و مستمر دنبال می کند.

وی به تعیین تکلیف ستاد انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با انتخاب رئیس ستاد انتخاباتی جبهه، فعالیت های این بخش نیز آغاز شده است و البته در کنار این مهم سایر کمیته ها و کانون های زیرمجموعه جبهه نیز فعال هستند.

سالاروندیان گفت: بر اساس ساز و کار تعیین شده از سوی شورای مرکزی ستاد انتخاباتی کاندیدهای جبهه مردمی در استان کردستان به صورت جداگانه شکل گرفته و فعالیت می کنند ولی در نهایت و چند روز مانده به برگزاری انتخابات، تمامی این ستادها در اختیار کاندیداهای نهایی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: انتظار می رود که با تلاش تمامی متولیان امر و با حضور حداکثری مردم در صحنه، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان کردستان و دیگر نقاط کشور باشیم، چرا که در شرایط فعلی حضور پرشور مردم در انتخابات پیام های زیادی برای دشمن دارد و کشورمان بار دیگر در مقابله تمامی توطئه ها بیمه می شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را که توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا اجرا شد، هزار و۶۶۶ پروژه اعلام کرد و ارزش آن را ۶۷۵ میلیارد تومان بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آبرسانی، ۲۱ پروژه به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب احداث مخزن، هشت پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی، ۱۰ پروژه برق رسانی در حوزه آبرسانی بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۱ پروژه مدیریت بحران شامل احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، هشت پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و ۵ پروژه فیبر نوری مخابرات نیز توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

سرهنگ اقبال پور از اجرای ۱۰ پروژه مخابراتی و سایت مخابرات و ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۹۵ خانه محروم و ۳۲۰ گلزار شهدا نیز اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مازندران با بیان اینکه ۴ پروژه مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: چهار پل روستایی نیز احداث شده است.

وی از غرس ۲۰۰ هزار اصل نهال در سواحل مناطق شهری و روستایی خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

سرهنگ اقباپور با اشاره به افتتاح ۹۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد ارزش ریالی این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت ۴۰ صندوق قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان در استان فعال شده است.

وی بر پایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی به تعداد ۲۲ مورد را ز دیگر برنامه‌ها بیان کرد و درباره خدمات اجتماعی و کمک مومنانه نیز گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ فقره کمک مومنانه شامل البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، بسته معیشتی، کارت هدیه و غیره به ارزش ۴۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

سرهنگ اقبالپور ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغال زدایی را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۷۰۰ گروه جهادی نیز برای ارائه خدمات محرومیت زدایی به استان اعزام شده است.

کد خبر 6100590

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی