Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: باید در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان از ظرفیت جوانان روستایی در اجرای طرحهای مختلف به ویژه طرحهای عمرانی روستاها بکارگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنانبنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهارکرد:‌ بنیاد مسکن نقش و رسالت مهم و خطیری در توسعه و آبادانی روستاها داشته و توانسته با اجرای طرحهای مختلف در روستاها نظیر اجرای طرح هادی زمینه‌ساز عمران و آبادانی هر چه بیشتر در این مناطق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر بکارگیری جوانان روستایی در اجرای طرحهای مختلف در سطح روستاها بیان کرد: ایجاد اشتغال برای اهالی روستاها از عوامل مهم برای ماندگاری این افراد در روستا بوده که بکارگیری افراد در اجرای طرحهای مختلف عمرانی در سطح روستاها نقش مهمی می‌تواند در جلوگیری از مهاجرت روستاییان ایفا کند که انتظار می‌رود این امر مورد توجه بنیاد مسکن استان قرار گیرد.

خدابخشبا بیان اینکه افزایش مهاجرت از روستاها به مناطق شهری همواره مشکلات زیادی را برای هر دو منطقه به دنبالدارد، افزود: متاسفانه روز به روز شاهد این امر هستیم که با مهاجرت ساکنان روستاها به مناطق شهری تعادل جمعیتی بر هم خورده و بر جمعیت شهرها افزوده و در مقابل جمعیت روستایی کاهش می‌‌یابد کهایجاد اشتغال برای جوانان و اهالی روستاهای می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از بر هم خوردن این تعادل باشد.

استاندار اردبیل هر گونه اقدام برای عمران و آبادانی روستاها را بدون توجه به ماندگاری روستاییان در این مناطق بی‌نتیجه دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیتهای مناطق روستایی برای اشتغال ساکنان در این مناطق بهره‌برداری کرد که در این زمینه می‌توان از ظرفیتهای گردشگری روستاهای استان برای رونق اشتغال در این مناطق بهره برد.

وی اظهار کرد: روستاهای استان دارای قابلیتها و توانمندیهای بسیار بالایی در حوزه گردشگری هستند که در صورت بهره‌برداری از این ظرفیتها می‌توان در راستای توسعه اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان گامهای مهمی برداشته و زمینه ماندگاری آنها را در این مناطق فراهم آورد.

وی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی روستاهای استان در اجرای طرحهای روستایی توسط بنیاد مسکن گفت: استفاده از ظرفیت حساب 100 امام(ره) زمینه‌ساز عمران و آبادانی هر چه بیشتر در مناطق روستایی شده که انتظار می‌رود این گونه اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی استان تقویت شود.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین