Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ایمان چعباوی گفت: افزایش سطح علمی اعضای شورای حل اختلاف در رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پرونده‌های که در صلاحیت شورا هستند، تأثیر بسزایی دارد. رئیس دادگستری شهرستان مسجد سلیمان در گفت‌‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان گفت: افزایش سطح علمی اعضای شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها و رسیدگی مطلوب ،سریع و با کیفیت پرونده‌ها که در صلاحیت شوراها هستند بسیار تأثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای حل اختلاف از خود مردم هستند و نسبت به مشکلات و اختلافات مردم و چگونگی رفع آنها آگاهی بیشتری دارند در طی چند سال فعالیت،در زمینه ایجاد صلح وسازش تجربه و تخصص کافی را در این امر بدست آوردند ولی در کنار تخصص و تجربه باید آموزشهای لازم را فراگیرند.
رئیس شورای حل اختلاف شهرستان مسجد سلیمان خاطر نشان کرد: آموزش تخصصی و کافی برای اعضای و ایجاد شعب تخصصی می تواند در سطح کیفی و کمی شوراها مؤثر باشد و خوشبختانه شورای حل اختلاف این شهرستان در این راستا حرکت کرده است.
وی بر لزوم گسترش فرهنگ صلح وسازش در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت:با تشکیل شورای حل اختلاف مشکلات و اختلافات که بین مردم با صلح وسازش حل و فصل و موجب رضایتمندی طرفین می شود و باید شوراها را تقویت و فرهنگ صلح وسازش در جامعه گسترش پیدا کند.
چعباوی یکی از گسترش مصالحه در شهرستان مسجد سلیمان را وجود توانایی بزرگان و معتمدین در زمینه صلح وسازش دانست و گفت: مسجد سلیمان با وجود توانایی بزرگان و معتمدین ،این استعداد را در زمینه گسترش فرهنگ صلح وسازش دارا می باشد و مردم این شهرستان همیشه در امر مصالحه پیش قدم هستند.
رئیس دادگستری مسجد سلیمان در ادامه خاطر نشان کرد: در 9 ماهه سال 95 بیش از 3066 پرونده وارده به شورای حل اختلاف این شهرستان داشتیم که از این مجموعه 30 درصد به صلح وسازش منتهی و 70 درصد مختومه شده اند.
چعباوی شورای حل اختلاف مسجد سلیمان را دارای 5 شعبه حکمی و یک شعبه صلحی عنوان کرد و از راه اندازی شعب ویژه عشایر و زندانها در سال جدید خبر داد و گفت: در سال 96 با شعار تاکید بر صلح وسازش ،شعب ویژه عشایر و زندان‌ها شورای حل اختلاف این شهرستان که در زمینه ایجاد وگسترش صلح و سازش مؤثر هستند راه اندازی می شوند.
وی راه اندازی شبکه اتوماسیون (CMS) ،آموزشهای تخصصی و تشویق همکاران قضایی و اعضاء شوراهای حل اختلاف مسجد سلیمان، جهت تقویت و ایجاد انگیزه برای آنان را از برنامه های سال 96 دانست.انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه