Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با طرح سوال های متعددی از منظر مدیریتی به حادثه پلاسکو، گفت: شهردار تهران باید از منظر مدیریتی پاسخگوی حادثه پلاسکو به افکار عمومی باشد. آفتاب‌‌نیوز : رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: حادثه پلاسکو از منظر مدیریت قابل بررسی است، در کمیته ملی و کمیته فنی حادثه پلاسکو از مبحث تخصصی بررسی شد که خروجی آن برای شورا و افکار عمومی مهم نبود و قضاوت قوه قضائیه مبتنی بر این داده ها خواهد بود اما پلاسکو باید از منظر مدیریتی بررسی و نتایج آن به افکار عمومی اطلاع داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرآنلاین، وی با اشاره به طرح یک فوریتی کمیته حقیقت یاب شورای شهر تهران، گفت: انتظار داریم این طرح در کمیسیون ها بررسی خروجی آن در دستور کار شورا قرار گیرد تا حادثه پلاسکو از منظر مدیریتی بررسی و به افکار عمومی پاسخ دهد که چرا با وجود دستور تخلیه ساختمان،31 دقیقه قبل از ریزش، این ساختمان دیر تخلیه شد؟ چرا نیروهای آتش نشانی در این مدت بیرون نیامدند؟ آیا از دستور تمرد کردند؟ چه دلیلی برای تمرد وجود داشت؟ آیا کسی دستور خلاف برای خروج از ساختمان داد؟ آیا به دلیل عدم نبود راه های ارتباطی و اطلاع رسانی به آتش نشانان، تخلیه دیر انجام شد؟ چرا باید با نیروهای عملیاتی ارتباط قطع باشد که 16 نفر جان خود را از دست بدهند و جامعه آسیب روحی ببیند؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: چرا از محل دو درصد عوارض ایمنی ساخمان ها که 395 میلیارد تومان طی سالهای 92 تا 95 تامین شد و به صندوق شهرداری واریز شد و شهرداری موظف بود این پول را برای تجهیز آتش نشانی و آموزش پرسنل هرینه کند 198 میلیارد تومان آن تخصیص داده نشد و در جای دیگر هرینه شد؟ این سوالاتی است که باید شهردار تهران پاسخگو باشد.

وی در ادامه این جلسه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به تاریخ 18 اسفند سال 95 بعد از حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه باید مستندسازی، تهیه شناسنامه ساختمان و ایجاد بانک اطلاعاتی برای تمامی ساختمان های بلندمرتبه کشور، شامل آخرین وضعیت نقشه های ساختمانی و تاسیساتی راه های فرار و .. توسط شهرداری با همکاری نظام مهندسی ساختمان هر کلانشهر انجام پذیرد.

حافظی ادامه داد: کنترل و انطباق کاربری های موجود ساختمان های بلندمرتبه کشور، نسبت به کاربری های طراحی و پیش بینی شده درپروانه ساختمانی و پایانکار صادره انجام و از ادامه فعالیت خارج از کاربری های موجود ساختمان های بلند نسبت به کاربری های طراحی و پیش بینی شده در پروانه ساختمانی و پایانکار صادره از طریق قانونی لازم به وسیله شهرداری جلوگیری شود، همچنین شهرداری های کلان شهرها ضمن احصاء ساختمان های بلندمرتبه تهمیدات اصلاحی لازم را ارائه و اعمال کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به بازنگری، کنترل و ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات متعلق به خود است، انتظار داریم شهرداری این موارد را جدی بگیرد و روی کاغذ باقی نماند و اجرای این موارد را شورا از شهرداری مطالبه می کند.

ارائه گزارش عملکرد شهرداری درباره گسل های شهر تهران

حافظی در ادامه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در 25 مرداد سال گذشته درباره گسل های شهر اشاره کرد و گفت: این مصوبه 5 روز بعد به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد و موضوع اصلی آن پیرامون حریم گسل های زلزله شهر تهران است، تاکنون بیش از 8 ماه از ابلاغ این مصوبه گذشته است.

وی گفت: یک نسخه از این مصوبه به شورای شهر تهران ارسال شده است، بر اساس این مصوبه نقشه پهنه های گسل شهر تهران و حریم و محدوده های آن به عنوان ملاک عمل تمامی دستگاه ها و خصوصا شهرداری تهران تصویب و ابلاغ شده، همچنین هرگونه بلندمرتبه سازی در پهنه های گسل اصلی شهر تهران ممنوع شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت: بر اساس این مصوبه، مقرر شده طرح تفصیلی شهر تهران برای تعریف کاربری های مجاز به استقرار در پهنه های گسلی مطابق ابلاغی دبیرخانه شورای عالی توسط شهردای تهران مورد بازنگری قرار گرفته و نتیجه پس از تایید کمیسیون ماده 5 تهران ابلاغ شود.

حافظی گفت: براساس این مصوبه اطلس پهنه های زلزله در شهر تهران توسط شورای اسلامی شهر تهران باید بررسی و تصویب شود، سوال ما این است که شهرداری تهران درباره بندهای مرتبط به فعالیت خودش چه کرده است، از این رو گزارش عملکرد 8 ماهه گذشته را مطالبه می کنیم و انتظار داریم این گزارش به شورا ارسال شود.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !