Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 48 مدرسه در دست احداث است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، مرزبان نظری در نشست خبری اظهار داشت: تعداد 48 مدرسه با 156 کلاس درس و زیر بنای 14هزار و 865 متر مربع با میانگین پیشرفت 60 درصدی در دست احداث است که 40 پروژه آن بر اساس آخرین استانداردها تا مهرماه تحویل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه بیان کرد: میزان مشارکت خیرین برای تکمیل این 48 پروژه 12 میلیارد تومان است.

نظری با اشاره به اینکه با 800 میلیون تومان کمک خیرین پنج مدرسه تکمیل می شود گفت: بر خلاف مشارکت مجامع مختلف، در استان مشارکت خیرین خوب است.

وی افزود: بر اساس شناسنامه فنی فضا مدارس دارای خطرپذیری بالا به ویژه در مناطق محروم و روستایی شناسایی شده که عمدتا در سرپل ذهاب، سرفیروزآباد، بیلوار، سنقر و کنگاور پراکنده است.

نظری خاطر نشان کرد: در شهرستانهای دالاهو، ثلاث باباجانی، جوانرود، صحنه و قصرشیرین درصدد هستیم که با حمایت خیرین و تامین اعتبار دولتی مدارس بیشتری ساخته شود.

وی افزود: 19 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که به اعتبار 30 میلیارد تومانی نیاز دارد.

نظری با انتقاد از مشارکت مجامع و نهادهای مختلف در امر مدرسه سازی گفت: میزان تعهد خیرین در سال قبل شش میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که در استان این میزان به 12میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه سال قبل در امر تحقق تعهد خیرین رتبه نخست کشوری را کسب کرد افزود: مجموع خیرین استان به بیش از450 نفر می رسد.

نظری از وجود 460 کانکس کلاسی در مناطق تخریب شده و با جمعیت کم دانش آموز خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر درصدد حذف این کانکسها هستیم.

وی با اشاره به اینکه 12 مدرسه با 150 کلاس در سایتهای مسکن مهر ساخته شده افزود: دو پروژه نیمه تمام درصحنه و شهرک تلاش کرمانشاه با مجموع 30 کلاس درس نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

نظری گفت:31 سایت مسکن مهر با 30 هزار واحد مسکونی در استان وجود دارد که نیازمند 40مدرسه با 600 کلاس درس است.

نظری خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شهرکهای پردیس، دولت آباد، شهرک رازی، بهزیستی و تلاش کرمانشاه کمبود فضای آموزشی وجود دارد.

وی افزود: مجلس دولت را موظف به پرداخت سه هزار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی طی دوره ای پنج ساله جهت تخریب، بازسازی و ایمنی مدارس کرده است.

وی افزود: از مجموع پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری از 45 ردیف مصوب با اعتبار 70 میلیارد تومان هیچ پروژه ای نیست که اجرا نشده باشد تنها چهار پروژه در دست اجرا است که تا مهر ماه به بهره برداری می رسد

نظری خاطر نشان کرد:چهار پروژه مذکور در کنگاور با 97 درصد پیشرفت، صحنه 75 درصد و دو پروژه در کرمانشاه با پیشرفت 65 و 90 درصد می باشد.

وی افزود: از سال 92 دو هزار و 198 مدرسه با 10 هزار و 534 کلاس درس با اعتبار 260 میلیارد ریال مجهز به سیستم گرمایشی شده اند.

نظری گفت: دو هزار و 500 کلاس درس جهت اصلاح سیستم گرمایشی باقی مانده که عمدتا در مناطق روستایی بوده و نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: همچنین از سال 92 تاکنون 108 پروژه آموزشی و پرورشی، 652 کلاس درس با زیربنای 109 هزار متر مربع و اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

نظری خاطر نشان کرد: از این سال در تعمیر و نگهداری فضای آموزشی 393 مدرسه با اعتبار 52 میلیارد ریال تعمیر شده و 130 میلیارد ریال تجهیزات خریداری و تحویل شده است.

وی مجموع مشارکت دولت در ساخت و تجهیز مدارس استان طی یکسال اخیر را 165 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 30 درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

نظری گفت: از زمان آغاز مجمع خیرین استان 97 مدرسه با 423 کلاس درس و زیربنای پنج هزارمتر مربع ساخته شده است.

وی از وجود 450 خیر کرمانشاهی خبر داد که 210 نفر آنان ثبت سیستم شده اند و افرود: سه هزار و 850 فضای آموزش و پرورشی شامل سه هزار و 339 مدرسه و 15 هزار و 370 کلاس درس در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چهار مدرسه خیری در یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه هر جامعه ای که توجه به تعلیم و تربیت داشته باشد، قطعا موفق خواهد بود، اظهار داشت: بدون شک، چنین رویدادهایی، آغاز گام‌های کشور ما برای دستیابی به موفقیت و سربلندی در عرصه های مختلف است.

محمد صالح جوکاربا اشاره به حضور خیرین و اقدامات ارزنده آنها در عرصه های مختلف، گفت: در عرصه های مذهبی، دینی، فرهنگی و آموزشی شاهد اقدامات بسیاری ارزشمند از سوی خیرین در سطح کشور هستیم.

وی عنوان کرد: این واحد آموزشی پس از راه اندازی، مشکل واحد آموزشی مختلط محله فیروزآباد را مرتفع خواهد ساخت.

دکتر جوکار خاطرنشان کرد: طی صحبتی که  با خیر محترم (آقای شرف الدینی) داشتم، اعلام کردند که یک مدرسه در شهر یزد در حال ساخت دارند و سه مدرسه نیز در آینده نزدیک احداث خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران