Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مباحث مهمی که از گذشته بین ایران و قرقیزستان مطرح بوده است، ارتباط ایران با چین از طریق خاک قرقیزستان بوده است که در دیدار با رئیس مجلس پارلمان قرقیزستان در خصوص این پروژه بین المللی مذاکره کردیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از دیدار و امضای یادداشت تفاهم همکاری با همتای قرقیزی خود در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: در این دیدار در خصوص راه های گسترش همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی بین دو کشور گفت‌وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: روابط ایران و قرقیزستان از نظر سیاسی و همکاری های بین المللی در سطح خوب و صمیمانه ای است.

وی ادامه داد: مذاکرات امروز هم با رئیس مجلس قرقیزستان در چند بخش از جمله همکاری های پارلمانی، گفت‌وگو بین کمیسیون های تخصصی پارلمانی دو کشور و ایجاد مراکز انتقال تجربیات دو پارلمان، همکاری های اقتصادی و تجاری و تسهیل روابط بازرگانی بود.

وی ادامه داد: همکاری های اقتصادی ایران و قرقیزستان از طریق استفاده تجار دو کشور از ظرفیت های موجود و همچنین تسهیل همکاری های بازرگانی و تسهیل امکانات پارلمانی بین دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری بین دو کشور قابل تحقق است.

لاریجانی ادامه داد: در این نشست در خصوص خطر تروریسم، افراط گرایی و مواد مخدر نگاه مشترکی داشتیم. هر دو کشور از مواد مخدر تولید شده در افغانستان آسیب دیده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است