Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:07:31 GMT

دستگیری زورگیران خشن و ۱۷ ساله در تهران (+ عکس)

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۸۷۱۷

دستگیری زورگیران خشن و ۱۷ ساله در تهران (+ عکس)

در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۲۷ فروردین ماه امسال مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در اتوبان نیایش - تقاطع چمران به چهار سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید به شماره انتظامی معلوم مشکوک شدند که پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه، آنان موفق به کشف یک قبضه قمه، دو قبضه چاقوی ۳۰ سانتی متری، یک رشته زنجیر به همراه چند دستگاه گوشی تلفن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد غیر از چهار سرنشین پراید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با دستگیری چهار جوان به نام‌های فرهاد، کامران، سامان و حمید که همگی ۱۷ سال سن داشتند و اعتراف اولیه آنها به مسروقه بودن اموال کشف شده، پرونده مقدماتی با سرقت‌های به عنف تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه ۲۹ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.کارآگاهان پایگاه یکم پلیس‌آگاهی با بهره‌گیری از اموال به دست آمده از متهمان موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آنها به شیوه‌ای مشابه مورد ضرب و جرح، تهدید و نهایتا سرقت به عنف اموال قرار گرفته بودند.

پیرمردی ۶۰ ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت هشت صبح روز ۲۷ فروردین ماه از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری، سوار یک پراید با چهار سرنشین جوان شدم، سه سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو که پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه، ناگهان سرنشینان عقب به‌گونه‌ای به من حمله‌ور شدند که تیزی چاقو را زیر گلویم احساس کردم و این افراد با وجود سن کم، بسیار خشن بودند. یک نفر از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دو نفر دیگر، در حالیکه آنها نیز چاقو در دست داشتند با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، عابربانک و رمز آن و دو میلیون تومان پول همراهم کردند و سرانجام در اتوبان نیایش، مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند.

متهمان که هر چهار نفر آنها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن خان هستند، در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده فرحزاد، میدان کتابی، نیایش و ... اعتراف کردند که با تجمیع پرونده‌های سرقت مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که این افراد اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سن زیر ۱۸ سال متهمان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و هر چهار متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند، اما همچنان پرونده آنها برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفته‌اند، خواست تا برای شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای

سیدجواد میردوستی با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جزء افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای