Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشورمان گفت: شرکت‌های فرانسوی نباید به خاطر تحمیل قوانین فرا سرزمینی آمریکا به بانک‌های فرانسوی و ترس آنها از مجازات‌های آمریکایی فرصت‌های خوب همکاری با شرکای ایرانی را به نفع رقبای خود از دست بدهند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به ابتکار بانک سرمایه گذاری عمومی فرانسه(BPI) و بیزینس فرانس گردهمایی «بررسی چشم انداز حضور در بازار ایران» با حضور علی آهنی سفیر ایران در فرانسه، پل فرانسوا فورنیه، معاون اجرایی در بخش نو آوری بانک BPI و جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان شرکت‌های فرانسوی و متخصصین امور ایران در روز سه شنبه مورخ 5 ادریبهشت ماه 1395 در محل ساختمان بانک مذکور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فورنیه، معاون اجرایی در بخش نو آوری بانک سرمایه گذاری عمومی فرانسه در سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت تشویق شرکت‌های فرانسوی برای حضور در بازار ایران، افزود: انتقال تکنولوژی و همکاریهای تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایران اعم از نفت و گاز، خودرو و .. دو موضوعی هستند که در صورت ارائه از سوی شرکت‌های فرانسوی با استقبال در بازار ایران همراه خواهند شد.

وی تاکید کرد: نسبت به همکاریهای دو کشور و پیدا کردن مکانیزم‌های بیشتر برای فاینانس پروژه‌های مشترک در ایران با تلاش نهادهای اقتصادی و سیاسی دو کشور از جمله سفارتخانه‌ها و همانطور که در سفر اخیر آقای سپن، وزیر اقتصاد فرانسه به تهران مطرح شد، خوشبین هستم.

در ادامه نشست مذکور سفیر ایران در فرانسه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور و تازه ترین تحولات در روابط با فرانسه از جمله سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در چارچوب برگزاری اولین دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و دیدار اخیر وزیر اقتصاد این کشور از ایران افزود: بعد از توافق هسته‌ای و سفر سال 94 رئیس جمهور ایران به فرانسه و سایر دیدارهای صورت گرفته در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و پارلمانی، فضای حاکم بر روابط دو کشور تحول اساسی یافته است.

وی افزود: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه بانک‌های بزرگ فرانسوی با احتیاط بیش از حد و ترس از مجازاتهای آمریکا از همکاری با بانک‌های ایرانی امتناع می‌کنند، در حالیکه روابط دو کشور شایستگی و فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد.

سفیر کشورمان گفت: شرکت‌های فرانسوی نباید به خاطر تحمیل قوانین فرا سرزمینی آمریکا به بانک‌های فرانسوی و ترس آنها از مجازات‌های آمریکایی فرصت‌های خوب همکاری با شرکای ایرانی را به نفع رقبای خود از دست بدهند.

آهنی در ادامه تاکید کرد: در سفر وزیر اقتصاد فرانسه به تهران در مورد اهمیت همکاری بانک‌های مهم فرانسوی برای فاینانس پروژه‌های بزرگ، مشکلات ناشی از قوانین تحمیلی فراسرزمینی آمریکا علیه همکاری شرکت‌های فرانسوی با ایران، راههای کاهش ریسک‌های موجود و همکاری ایران با اف ای تی اف گفت‌وگو شد و بر ضرورت حمایت بانک‌های فرانسوی از حضور بیشتر شرکت‌های این کشور در بازار ایران تاکید شد.

سپس رومن کراوال، رایزن اقتصادی و مسئول دفتر بیزنس فرانس در تهران ضمن اشاره به ارائه خدمات و اقدامات این دفتر برای شرکت‌های فرانسوی برای حضور در بازار ایران بر ضرورت شناخت شرکت‌های مذکور از فرهنگ و عرف مربوط به همکاری با شرکت‌های ایرانی و مردم ایران تاکید کرد و افزود: چشم انداز روشنی را برای روابط با ایران با توجه به داشتن موقعیت مهم جغرافیایی در خاورمیانه، ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، سیاست‌های دولت ایران در حمایت از سرمایه گذارای خارجی، استفاده از بازار ایران برای دسترسی به بازار کشورهای ثالث قائل می‌باشد.

وی افزود: میزان واردات و صادرات دو کشور در طول سال گذشته تا کنون سه برابر شده و انتظار می‌رود این روند افزایش یابد.

در ادامه جلسه نیز سایر سخنرانان به شرایط سرمایه گذاری در ایران، چگونگی آشنایی شرکت‌های فرانسوی از ظرفیت‌های همکاری و مشکلات و موانع فراروی سرمایه گذاری در ایران و راهکارهای آن و همچنین تجربیات برخی از شرکت‌های فعال فرانسوی در ایران پرداخته و در نهایت به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,89,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است

معاون اول رئیس‌جمهور گسترش روابط با آفریقا را راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی تهران با کشورهای دوست و همچنین جهان براساس راهبرد برد-برد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر عصر _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضا شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

کد خبر 748539

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها