Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-29@02:46:09 GMT

تحقق 146 هزار و 154 فرصت شغلی در خوزستان در دولت یازدهم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۸۳۷۹

تحقق 146 هزار و 154 فرصت شغلی در خوزستان در دولت یازدهم

سید نور محمدپور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آماری که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اعلام می کند تنها بخشی از میزان اشتغالی است که در استان ایجاد می شود واگر تمامی سازمان ها و شرکت ها آمار اشتغالی را که ایجاد کرده اند را به این اداره کل گزارش دهند آمار اشتغال ایجاد شده به مراتب بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آمار تعهد و تحقق اشتغالی که در حال حاضر در دست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است از 20 دستگاه استان است و بسیاری از شرکت های دیگر همچون شرکت نفت، پتروشیمی و آب و برق آمار اشتغالی را که ایجاد کردند به این اداره کل اعلام نکرده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ادامه بیان کرد: بر اساس آماری که اعلام شده است در سال 1392 میزان تعهد اشتغال استان 60 هزار و 52 شغل بود که 55 هزار و 848 تعهد اشتغال محقق شد.
وی گفت:در سال 1393 میزان تعهد اشتغال استان 37 هزار و 494 بود که اشتغال 39 هزار و 843 شغل محقق شد و در سال 1394 نیز میزان تعهد اشتغال خوزستان 20 هزار و 754 بود که میزان تحقق اشتغال به 26 هزار و 484 رسید.
محمدپور افزود: در سال 1395 میزان تعهد اشتغال خوزستان 19 هزار و 127 شغل بوده است که 23 هزار و 979 شغل تحقق یافت.
وی افزود: از تمامی دستگاه ها و شرکت های استان خواسته شده است که آمار اشتغالی را که ایجاد می کنند اعلام کنند و استاندار خوزستان نیز مقرر کرده است امسال همه دستگاه ها آمار اشتغالی را که ایجاد کرده اند را اعلام کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سال 1392 به سه هزار و 397 نفر متقاضی مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که میزان پرداختی بیش از 150 میلیارد ریال بوده است و در سال 1393 نیز به یک هزار و 11 نفر متقاضی تسهیلات پرداخت شد که میزان پرداختی به این تعداد نیز 44 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.
وی افزود: در سال 1394 به دو هزار و 808 نفر متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که میزان پرداختی 117 میلیارد ریال بوده است و در سال 1395 نیز به دو هزار و 626 نفر تسهیلات پرداخت شد که میزان پرداختی 114 میلیار ریال اعلام شده است.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درادامه بیان کرد: در چهار سال دولت تدبیر و امید به 9 هزار و 842 نفر تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که در مجموع میزان پرداختی 427 میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال به خوبی کار شده است بیان کرد: آماری که در دولت یازدهم از ایجاد اشتغال عنوان شده است واقعی بوده است و باید کارهایی که در این زمینه انجام گرفته را ادامه داد.
وی افزود: در سرشماری سال 1390 میزان افراد بیکار در استان خوزستان و جویای کار 330 هزار نفر اعلام شد که درصد بیکاری در استان را معادل 25.7 اعلام شد ولی اکنون آمار بیکاری در این استان از این میزان بسیار کاهش یافته است و با اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن که سال قبل اعلام شد نرخ دقیق بیکاری در استان هم اعلام خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: با وجود محدودیت منابعی که وجود دارد تلاش شد که بیشترین و بهترین کار در ایجاد اشتغال انجام شود و کارهای زیادی در حال انجام است که آمار اشتغال در استان را به مراتب بالا خواهد برد.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان