Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@00:05:06 GMT

يک مناظره و 4 شکايت و اعتراض ؟!

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۳۳۱۵

خبرگزاري آريا - اولين مناظره انتخاباتي بين کانديداهاي رياست جمهوري در حالي از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد که علاوه بر برانگيختن واکنش هاي مختلف در بين مردم، موجب اعتراض و شکايت 4 تن از کانديداها نيز شده است. ديروز با پايان يافتن دريافت شکايت ها از سوي کميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري خبر از شکايت سه کانديدا و نامه اعتراضي انتقادي يکي ديگر از کانديداها منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش تابناک، احسان قاضي‌زاده‌هاشمي با بيان اينکه شب گذشته زمان اعتراض نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نسبت به برگزاري مناظره به پايان رسيده است، گفت: سه نفر از نامزدها نسبت به برگزاري مناظره به کميسيون شکايت کرده‌اند.


وي با تاکيد بر اينکه سعي مي‌کنيم جمع‌بندي خود را نسبت به اين موضوع در اسرع وقت اعلام کنيم، افزود: کميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري تا قبل از روز جمعه و برگزاري مناظره دوم نظر خود را اعلام خواهد کرد.
قاضي‌زاده هاشمي تصريح کرد: در صورت وارد بودن اعتراضات نامزدها مي‌توانند سخنان و پاسخ‌هايشان را به صورت ضبط شده ارائه کنند.


سه شکايت و يک اعتراض از دور اول مناظره انتخابات


سه نامزد انتخابات رياست‌جمهوري از روند برگزاري اولين مناظره انتخابات رياست جمهوري شکايت داشته و يک نامزد هم اعتراض خود را اعلام کرده است. اگر اين اعتراض‌ها وارد باشد، نامزدها مي توانند سخنان خود را به صورت ضبط شده ارائه کنند.
ستادهاي حسن روحاني، ابراهيم رييسي و محمدباقر قاليباف با ارسال نامه‌اي به کميته نظارت بر تبليغات انتخابات، از روند مناظره روز جمعه شکايت کرده‌اند. ستاد مصطفي ميرسليم هم نامه‌اي به کميته نظارت بر تبليغات انتخابات ارسال کرده هر چند تاکيد دارد که اين نامه به معناي شکايت نيست و جنبه اعتراضي دارد.


قاضي‌زاده هاشمي: در صورت وارد بودن اعتراضات نامزدها مي‌توانند سخنان و پاسخ‌هايشان را به صورت ضبط شده ارائه کنند


احسان قاضي‌زاده‌هاشمي رئيس کميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه شب گذشته زمان اعتراض نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نسبت به برگزاري مناظره به پايان رسيده است، گفت: سه نفر از نامزدها نسبت به برگزاري مناظره به کميسيون شکايت کرده‌اند. سعي مي‌کنيم جمع‌بندي خود را نسبت به اين موضوع در اسرع وقت اعلام کنيم. کميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري تا قبل از روز جمعه و برگزاري مناظره دوم نظر خود را اعلام خواهد کرد. در صورت وارد بودن اعتراضات نامزدها مي‌توانند سخنان و پاسخ‌هايشان را به صورت ضبط شده ارائه کنند.


آشنا: به دليل طرح سه اتهام از سوي قاليباف شکايت کرده‌ايم


حسام الدين آشنا با اشاره به اعلام شکايت حسن روحاني به کميته نظارت بر تبليغات انتخابات به دليل تخلفات صورت گرفته در نخستين مناظره انتخاباتي اظهار کرد: آقاي روحاني به دليل طرح سه اتهام از سوي آقاي قاليباف و عدم تخصيص فرصت براي پاسخگويي به اين اتهامات به کميته نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري شکايت کرده است. انتظار داريم همانطور که مقام معظم رهبري امروز در صحبت هاي خود مطرح کرده‌اند، کميته نظارت بر تبليغات انتخابات راي مردم را حق الناس بداند و به اين شکايت رسيدگي کند.


وکيلي: مراجعات ما به صدا و سيما بي پاسخ مانده است


همچنين محمدعلي وکيلي، سخنگوي ستاد انتخاباتي حسن روحاني از تعلل صدا و سيما در اعلام موضوع مناظره دوم کانديداهاي رياست جمهوري که قراراست جمعه پيشرو برگزار شود، انتقاد کرد.
وکيلي گفت: تا اين لحظه و در پي مراجعات مکرر نمايندگان حسن روحاني به صدا و سيما براي مطلع شدن ازموضوع مناظرات روز جمعه پيشرو بي پاسخ مانده است و صدا وسيما اعلام کرده که موضوع مناظرات هنوز نهايي نشده است.
او با اعتقاد به اينکه اين شيوه برخورد صدا وسيما فاقد توجيه و شبه آفرين است،ادامه داد:براي ما جاي سوال دارد که مسئولان سازمان صدا و سيما براي اين تعلل و بي توجهي چه پاسخي ارايه خواهند کرد؟
وکيلي همچنين با اشاره به اينکه ما هنوز نمي دانيم موضوع مناظره دوم سياسي است يا اقتصادي افزود:اميدواريم مسئولان صدا و سيما در اين موضوع با همه نامزدها برخورد يکسان داشته باشد ونه اينکه با برخورد سليقه اي فقط جمعي را از موضوع مناظره بي خبر نگه دارند.
عضو هيات رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنانش همچنين به مناظره جمعه گذشته 6 کانديداي رياست جمهوري اشاره کرد و گفت:در مناظره گذشته هم سطح سوالات و هم محور سوالات بسيار مبتدي و غيرجذاب بود،به همين دليل هم امکان توان سنجي کانديدا ها آنچنان که بايد و شايد مهيا نشد.
شکايت مکتوب رئيسي به کميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات
ابراهيم رييسي هم شکايت مکتوب خود را نسبت به روند برگزاري نخستين مناظره تلويزيوني کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري به کميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري ارسال کرد.


قربان‌زاده: موضوع شکايت ما زمان اضافي، اتهامات روحاني و جهانگيري و بي طرفي مجري است
حسين قربان زاده مشاور سياسي محمدباقرقاليباف با شکايت شده به کميته نظارت بر تبليغات انتخابات رياست جمهوري از سوي قاليباف گفت: يکي از موارد شکايات اين بود که به آقاي روحاني دو دقيقه زمان بيشتري براي صحبت اختصاص داده شد. موضوع ديگر بحث بي طرفي مجري بود که مطابق با قانون انتخابات بايد تضمين بي طرفي مجري برنامه وجود داشته باشد در حالي که آقاي حيدري در پايان زمان قانوني هر کانديدا به فرد تذکر مي داد و صحبت او را قطع مي کرد، در حاليکه درباره آقاي روحاني منتظر ماند تا صحبت ايشان تمام شود و اين تذکر با ملايمت داده شد. در عين حال شائبه هايي درباره حضور آقاي حيدري در برخي مراسم هاي آقاي روحاني وجود دارد بنابراين ما معتقديم مجري مناظره بايد تغيير کند.
قربان زاده همچنين با اشاره به مورد ديگر شکايت ارجاعي به کميته نظارت، گفت: مطابق ماده 64 قانون انتخابات اگر اتهامي به فردي زده شود، بايد به همان اندازه براي پاسخ گويي زمان داده شود، در مناظره اتهاماتي از سوي آقايان روحاني و جهانگيري به قاليباف مطرح شد که خواسته شده براي پاسخگويي به اين اتهامات زماني در نظر گرفته شود.


اماني: نسبت به رعايت نشدن موضوع مناظره اعتراض داريم


محمدعلي اماني رييس ستاد انتخابات مصطفي ميرسليم گفت: نامه‌اي به رييس کميته نظارت بر تبليغات انتخابات نوشته‌ايم و نسبت به روند اولين مناظره انتخابات اعتراض کرده‌ايم. ما به آقاي قاضي‌زاده هاشمي نامه‌اي نوشتيم و اشاره کرديم که آقاي ميرسليم در اولين مناظره مسايل خود را در چارچوب موضوع مناظره مطرح کرد اما ساير نامزدها چنين چارچوبي را رعايت نمي‌کردند.
وي در ادامه افزود: در مناظره هر کسي از هر دري صحبت کرد و ما از کميته نظارت بر تبليغات انتخابات خواسته‌ايم که تکليف ما را روشن کنند که مناظره‌هاي بعدي چگونه برگزار خواهد شد و اگر قرار است هر کسي حرف خود را بزند ما هم حرف خود را مي‌زنيم. البته ما مي‌خواهيم در چارچوب قانون عمل کنيم. پيش از اين کميته نظارت بر تبليغات انتخابات تذکر داده بود که نامزدها در چارچوب موضوع برنامه صحبت کنند ولي در عمل اينگونه نشد. نامه ما شکايت نبود برخي از کميته نظارت بر تبليغات انتخابات خواستيم که تکليف ما را براي مناظره‌هاي بعدي روشن کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه از اواخر هفته گذشته ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه در صدا و سیمای آذربایجان شرقی کلید خورده است، پیش بینی کرد: حدود یکهزار دقیقه برنامه از نامزدها در این مرحله تولید و در شبکه استانی سهند پخش شود.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: علاوه بر تولید سه مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه میانه و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه شبستر بین نامزدها تولید و پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، ۱۳ کانال سهم آذربایجان شرقی بود که در ۱۳ حوزه انتخابیه در مجموع ۶۵۸ برنامه در هفت محور با حضور تعداد ۹۴ نامزد از مجموع ۱۶۸ کاندیدای ثبت نام شده، برنامه ضبط شد.

رضایی با اشاره به موفقیت صدا و سیمای مرکز در تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در دور نخست انتخابات مجلس، یادآور شد: در حالی که آذربایجان شرقی از نظر کثرت نامزدها در دور اول انتخابات، بعد از اصفهان رتبه دوم را داشت، اما با ضبط و پخش ۹۸ مناظره تلویزیونی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6090977

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا