Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: تمامی بیمارستان‌های شهری استان مرکزی به دستگاه زباله‌سوز مجهز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اراک، عزیز فیلی صبح امروز در جلسه مدیریت پسماند استان مرکزی با اشاره به جمع بندی این جلسه اظهار داشت: دستورکارهای این جلسه مبنی بر پیگیری‌های جلسات گذشته تدوین شده بودند و مواردی اعم از جمع‌آوری، حمل و دفن صحیح پسماندهای شهری در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرهای مهم استان مرکزی از جمله کلانشهر اراک، ساوه، دلیجان، محلات و داوودآباد که در زمینه مدیریت پسماند وظایفی را به عهده دارند در این جلسه موارد قابل ذکر را مطرح و به ارائه گزارش عملکردی از آنچه که به انجام رسانده بودند پرداختند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد نواقص اقدامات برطرف و مسئولان مربوطه از سایت دفن پسماند استان مرکزی و از مراکز پایلوت پالایش زباله بازدید داشته باشند.

فیلی ادامه داد: مسئله جمع‌آوری پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها هم در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، خوشبختانه تمامی بیمارستان‌های شهری به دستگاه زباله‌سوز مجهز شده‌اند.

وی عنوان کرد: برخی از بیمارستان‌های استان مرکزی اعم از بیمارستان شهرهای دلیجان، محلات، کمیجان و فراهان با نواقصی در زمینه معدوم‌سازی پسماند بیمارستانی مواجه بودند که با خریداری و نصب دستگاه زباله‌سوز توانستند این مشکلات را برطرف کنند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مشکلات زیست محیطی منابع آب در حواشی روستاها به‌ویژه حوزه آبخیز قره‌چای و سد کمال‌صالح هم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و دفتر امور روستایی مکلف شد از طریق دهیاری‌ها، شورای اسلامی و امور آب پیگیری‌های لازم را انجام دهند و منابع آب روستایی مدیریت شود و شیوه مناسبی برای دفن صحیح فضولات حیوانی ارائه دهند که برای منابع آب مشکلاتی به وجود نیاورند.

فیلی بیان کرد: تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی طرح‌هایی در راستای تفکیک و پالایش زباله ارائه دادند که مقرر شد طرح‌های ارائه شده مورد بررسی قرار گیرند و امیدواریم که بتوانیم از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم