Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجاوز نظامی عربستان به یمن با جنگ قدرت در ریاض به طور معناداری گره خورده است و رگه هایی از آثار جنگ قدرت در خاندان سعودی را در جنگ یمن می توان مشاهده کرد. ازهمان ابتدا، تجاوز نظامی عربستان به یمن با جنگ قدرت در ریاض به طور معناداری گره خورده است و با گذشت بیش از دو سال باز هم می توان رگه هایی از آثار جنگ قدرت در خاندان سعودی را در جنگ یمن مشاهده کرد که علاوه بر به جا گذاشتن هزاران کشته و مصدوم و میلیون ها آواره، اکنون بیش از 80 درصد جمعیت حدود 25 میلیونی یمن را نیز با فاجعه گرسنگی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین ارتباطی میان به قدرت رسیدن نسل جدید و تشدید سیاست تجاوزگرانه آن نیز مشاهده می شود که در میان آن اسم محمد بن سلمان بیش از همه جلب توجه می کند. وی به طور اسمی مسئولیت وزارت دفاع را برعهده دارد ضمن آنکه ولی ولیعهد یعنی محمد بن نایف وزیر کشور نیز به شمار می رود اما در عمل همه اختیارات ملک سلمان را تحت کنترل گرفته و از وضعیت بیماری الزایمر وی استفاده کرده و گام به گام خود را به تخت سلطنت نزدیک کرده است. دراین میان جنگ یمن جدا از اینکه فرصتی را برای فرافکنی بحران از داخل به خارج فراهم کرده، موانعی را نیز در سر راه سکوی پرش محمد بن سلمان به کرسی پادشاهی قرار داده است زیرا وی اکنون به ناکارآمدی در جنگ یمن متهم است که خود فرمان آن را صادر کرد. همین مسئله موجب شده است که وی بر شدت و گسترش حملات عربستان در یمن بیفزاید و با خرید مواضع دولت ترامپ و دیگر کشورهای غربی و سازمان های بین المللی و منطقه ای عملا هشدارهای موجود درباره فاجعه انسانی در یمن را نادیده بگیرد. محمدبن سلمان برای کسب موفقیت صوری در یمن حتی تفاهم اولیه عربستان با امارات در آغاز جنگ را نیز نادیده گرفته و پس از ناکامی در جبهه شمالی به سمت جبهه جنوبی روی آورده و در تلاش است بندر حدیده را به اشغال کامل نیروهای تحت حمایت خود در آورد. گفتنی است امارات و عربستان در آغاز جنگ طی یک تقسیم کارصورت گرفته بین خود تفاهم کرده بودند که مدیریت جبهه شمالی با عربستان و مدیریت جبهه جنوبی با امارات باشد اما عربستان با ناکامی در جبهه شمالی به سمت جبهه جنوبی روی آورده است اما برغم گذشت چند هفته در این جبهه نیز نتوانسته توفیقی بدست آورد زیرا عبدربه منصور هادی با وجود اینکه از اهالی جنوب است اما در مردم این منطقه نیز همانند مناطق شمالی خائن محسوب می شود که با دولت متجاوز و اشغالگر همکاری کرده است. به لحاظ تاریخی نیز جنوبی ها هیچ وقت با عربستان میانه خوبی نداشتند و در دوران جنگ سرد و بعد از آن در جریان جنگ های داخلی نیز در برابر عربستان قرار داشتند و سالها با سعودی ها جنگیده بودند.بر این اساس هر چند به نظرنمی رسد عربستان در جبهه جنوبی نیز همانند جبهه های شمالی بتواند به موفقیتی دست پیداکند اما اتخاذ این سیاست موجب شده است مردم جنوب نیز قربانی سیاست های تجاوزگرانه عربستان و تسویه حساب های آن با امارات شوند.------------------------احمد کاظم زاده

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از تیپ متفاوت بن‌سلمان که میلیونی بازدید خورده

تصویری منتشر شده از بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که با پوشش عجیب و جدیدش کاربران فضای مجازی را متعجب کرد ببینید. منبع: viral pic

دیگر خبرها

  • تصویری از تیپ متفاوت بن‌سلمان که میلیونی بازدید خورده
  • حمله گسترده حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان