Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@23:08:53 GMT

آشنایی با باشگاه سپید رود رشت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۸۶۴۷

آشنایی با باشگاه سپید رود رشت

ورزش>فوتبال - همشهری آنلاین:
باشگاه سپیدرود رشت در سال ۱۳۵۳ همزمان با بازی‌های آسیایی تهران (۱۹۷۴) رسمأ آغاز به فعالیت کرد. وب‌گاه رسمي: sepidroodsc

žسپيد رود در واقع با خريد تیم فوتبال سلامت بخش - كه نخستین تیمی بود که در رشت و گیلان برای ارتقا فوتبال تاسیس شد - فعاليت خود را اغاز كرد. مرحوم غلامرضا صومی بنیانگذار سپیدرود بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

žرنگ پیراهن اول سپیدرودی‌ها از بدو تأسیس تاکنون قرمز و پیراهن دوم آن به رنگ سپید بوده است. سپیدرودی‌ها معروف به ارتش سرخ گیلان می‌باشند.

žسپیدرود رشت در سال‌های 1359 تا 1368 یکی از تیم‌های مطرح باشگاهی در سطح ملی بوده است.

افتخارات:

قهرمان جام بین‌المللی آقاخان بنگلادش در سال 1356

قهرمان جام انقلاب در سال 1359

قهرمان لیگ گیلان در سال‌های 1361 و 1364

قهرمان جام بین‌المللی خزر در سال‌های 1371 و 1381

قهرمان جام حذفی گیلان در سال 1373

نایب قهرمان لیگ گیلان در سال‌های 1360، 1363، 1365، 1366، 1368، و 1370

سپیدرود در لیگ آزادگان:

سپیدرود در سال 1371 در دومین سال تشکیل لیگ آزادگان در لیگ دسته اول (لیگ برتر فعلی) حضور داشت. در گروه سپیدرود تیم‌های کشاورز تهران، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، شهرداری جوان ساری، جنوب اهواز و کمای شیراز حضور داشتند.

žسپیدرود در فوتبال گیلان:

žسپیدرود رشت و ملوان انزلی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال گیلان می‌باشند. درواقع فوتبال گیلان را با سپیدرود و ملوان می‌شناسند. قبل از فعالیت سپیدرود، باشگاهی بنام سلامت بخش فعالیت داشت. اکثر بازیکنان تیم سلامت بخش به سپیدرود آمدند تا تیم محبوب قرمزهای گیلان در سال 1353 متولد شود. مکان باشگاه سلامت بخش در اطراف سبزه میدان رشت بود.

žاوج قدرت سپیدرود در سال های دور و در دهه شصت بود. در سال‌هایی که فوتبال گیلان فقط یک قطب به نام ملوان انزلی داشت، درخشش سپیدرود رشت ، فوتبال گیلان را به دو قطبی شدن سوق داد تا این رقابت موجب رشد فنی فوتبال گیلان و معرفی بازیکنانی بزرگ در فوتبال گیلان و ایران شود.

žحضور در 4 دوره لیگ قدس در زمان جنگ تحمیلی تحت عنوان منتخب گیلان که شاکله این تیم از سپیدرود بوده است و کسب یک نایب قهرمانی و دو عنوان چهارمی در این مسابقات.

žگیلان در دوران دفاع مقدس به همراه تهران قطب فوتبال کشور بود وبازی‌های ملوان و سپیدرود یکی ازمهم‌ترین شهرآوردهای کشور بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در بیست و سومین فصل از لیگ برتر، خطر سقوط به دسته اول حسابی یقه تیم‌های جنوبی را گرفته و هیچ کدام از سه تیم جنوب فوتبال کشور، وضعیت خوبی در جدول ندارند. فولاد خوزستان هم در این فصل از چنين قاعده‌ای مستثنی نیست.

ریشه بحرانی که اکنون گریبان فولاد خوزستان را گرفته، به اتفاقات ابتدای فصل جاری برمی‌گردد و اگرچه با ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی تا حدی این باشگاه سر و شکل بهتری گرفته، اما همچنان قرمزپوشان اهوازی خطر سقوط را احساس می‌کنند و امیدوارند در 6 هفته پایانی از این بحران عبور کنند.

فولاد که چهارمین تیم پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود، روزگاری برای خود آقایی می‌کرد و جولان می‌داد. ملادن فرانچیچ و حسین فرکی سرمربیانی بودند که با فولاد توانستند به ترتیب در لیگ‌های چهارم و سیزدهم، قهرمان شوند و دو مرتبه قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزهای خوزستان به ارمغان بیاورند.

سیدمحمد علوی، حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و بسیاری از ستاره‌های دیگر وقت تیم ملی از دل همین تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شدند.

فقط 6 بازی به پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر باقی مانده و فاصله فولاد با منطقه سقوط پنج امتیاز است و صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم چشم به لغزش فولاد دوخته‌اند. حالا هواداران فولاد امیدوارند که تیم محبوب‌شان از این بحران در هفته‌های آینده عبور کند که اگر این اتفاق رخ بدهد، این امید وجود دارد که فصل بعد دوباره از قهرمان سابق لیگ برتر تیمی را ببینیم که با حضور در بالای جدول هوادارانش را خوشحال می‌کند.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد هم در نشست خبری اخیر خود اشاره‌هایی به برنامه‌های این باشگاه برای موفقیت در فصل آینده داشت.

در یکی دو ماه گذشته حمایت‌هایی که مسئولان کارخانه فولاد از باشگاه انجام دادند و اقداماتی که در راس مدیریت این باشگاه رخ داده، نشان از امیدواری به آینده‌ای بهتر دارد. پس می‌توان امید داشت که اگر فولادی‌ها به سلامت از بحران کنونی عبور کنند و در لیگ برتر باقی بمانند، دوباره این تیم را در شرایطی مناسب از جدول رده‌بندی تماشا کنیم.

دیگر خبرها

  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد