Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:33:52 GMT

کاهش وزن با اين دانه هاي شگفت انگيز

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۰۹۷۱

خبرگزاري آريا -
داروهاي گياهي براي کاهش وزن

زماني که صحبت از لاغري به ميان مي آيد بحث دانه ها نيز پررنگ تر مي شود. چون اين دانه هاي کوچک حاوي خواصي هستند که نمي توان از آن چشم پوشي کرد. با ما همراه باشيد تا با ٤ دانه و بذر مفيد براي کاهش وزن بيشتر آشنايتان کنيم.

ما هميشه گفته ايم که رژيم يا ماده غذايي معجزه گري براي کاهش وزن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاغر شدن و رسيدن به تناسب اندام نياز به تلاش و به ويژه برنامه غذايي خاص و سالمي دارد که نه تنها باعث چربي سوزي بشود بلکه سلامتي را نيز ارتقا دهد. فيبرهاي غذايي جزو ضروريات کاهش وزن محسوب مي شوند و به همين دليل امروزه زماني که صحبت از لاغري به ميان مي آيد بحث دانه ها نيز پررنگ تر مي شود. چون اين دانه هاي کوچک حاوي خواصي هستند که نمي توان از آن چشم پوشي کرد. با ما همراه باشيد تا با 4 دانه و بذر مفيد براي کاهش وزن بيشتر آشنايتان کنيم.

دانه دانه لاغري
همانطور که گفته شد فيبرها براي کاهش وزن در اوج سلامتي بدن لازم و ضروري هستند. اين ترکيبات مغذي به کنترل عملکرد دستگاه گوارش و دفع مواد زائد از بدن کمک مي کنند. به طور مثال بايد بدانيد که داشتن رژيمي سرشار از فيبر براي مقابله با ديابت موثر است. البته خواص فيبرها به همين جا ختم نمي شود. فيبرها باعث کاهش خطر بيماري هاي قلبي مي شوند و براي حفظ و کنترل کلسترول خون مفيد هستند. يادتان باشد که دانه ها سرشار از فيبر هستند، انرژي و باکتري هاي خوبي به بدن مي رسانند که به تقويت فلور روده کمک مي کنند. آيا کسي را مي شناسيد که تخمه آفتابگردان و تخمه کدو دوست نداشته باشد؟ اين دانه ها بسيار خوشمزه هستند و ميان وعده هاي خوبي محسوب مي شوند. زماني که تصميم به لاغري گرفته ايد بدانيد که اين دانه ها و تخمه ها هميار رژيمتان هستند و به چربي سوزي، ايجاد احساس سيري و افزايش سوخت و ساز بدن کمک مي کنند. توصيه مي کنيم اين دانه ها را به سالادها، ميلک شيک و غيره اضافه کنيد و از خواص آن ها بهره ببريد.

تخم شربتي
حتماً در خصوص فوايد و خواص تخم شربتي زياد شنيده ايد. اين دانه هاي کوچک سرشار از فيبرهاي محلول و غيرمحلول در آب هستند. اگر به طور مرتب از اين دانه ها مصرف کنيد تأثير زيادي در افزايش سوخت و ساز بدن و کاهش تدريجي وزن دارد. يادتان باشد تخم شربتي تأثير زيادي در گردش خون دارد چون حاوي درصد زيادي اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا 6 مي باشد. اين اسيدهاي چرب به کاهش کلسترول بد و تري گليسيريد و همچنين افزايش کلسترول خوب کمک زيادي مي کنند. اگر مي خواهيد از خواص لاغرکنندگي تخم شربتي بهره ببريد لازم است که اول سري به عطاري ها يا سوپرمارکت محله تان بزنيد و اين دانه هاي ريز را تهيه کنيد. کافي است روزانه دو تا سه قاشق چايخوري تخم شربتي را به سالادها، ماست، ميلک شيک اضافه کنيد و يا اينکه از آن شربت تهيه کنيد. البته حتماً حواستان به شيريني آن باشد چون قرار است با اين دانه ها لاغر شويد. مي توانيد از شيرين کننده هاي طبيعي فاقد کالري مانند عصاره گياه استويا استفاده کنيد.

مصرف تخم شربتي، تأثير زيادي در افزايش سوخت و ساز بدن و کاهش تدريجي وزن دارد

تخم کتان
در همين بخش خودمان نيز بارها در خصوص خواص تخم يا بذر کتان نوشته ايم. بي دليل نيست که تخم کتان روز به روز شهرت بيشتري در بين مردم پيدا مي کند. اين دانه هاي کوچک حاوي ميزان زيادي فيبر بوده و بهترين منبع گياهي شناخته شده اسيدهاي چرب امگا 3 محسوب مي شوند. علاوه بر اين تخم کتان سرشار از ميزان زيادي استروژن بوده و به طور خلاصه دانه هاي شگفت انگيزي هستند. نتايج پژوهش ها نشان مي دهد که با مصرف تخم کتان، فيبر بيشتري در مقايسه با مصرف غلات وارد بدن مي شود. اين دانه ها براي مقابله با يبوست و کاهش ميزان کلسترول خون موثر عمل مي کنند و در مقايسه با ماهي نيز امگا 3 بيشتري به بدن مي رسانند. اين بذرهاي پرخاصيت نيز در عطاري ها به فروش مي رسند. مي توانيد اين دانه ها را در ماست، سالاد، ميلک شيک و غيره ريخته و مصرف کنيد. مطمئن باشيد از طعم آن نيز خوشتان مي آيد.

تخم کتان حاوي ميزان زيادي فيبر بوده و در کاهش وزن تاثير بسزايي دارد

دانه خردل
دانه خردل طعم خوبي دارد و شما مي توانيد براي خوشمزه تر کردن ماهي، گوشت و سالادها از آن استفاده کنيد. دانه خردل مکمل طبيعي امگا 3، کلسيم، فيبر، آهن، منيزيم، فسفر، پروتئين، سلنيوم و زينک است. اين دانه هاي کوچک براي بهبود هضم غذا مفيد هستند چون ترکيباتي دارند که باعث ترشح شيره معده مي شود. توصيه مي کنيم در آشپزي و تهيه غذاهايتان از اين دانه ها غافل نشويد. از آن ها براي سالادها و غذاهايي مانند ماهي، بوقلمون يا مرغ و همچنين گوشت کم چرب استفاده کرده و از خواص لاغري آن ها بهره ببريد.

دانه هاي خردل براي بهبود هضم غذا مفيد هستند و باعث کاهش وزن مي شوند

تخمه آفتابگردان
همه تخمه آفتابگردان را دوست دارد و به نوعي پاي ثابت تماشاي فيلم و فوتبال است. البته توصيه مي کنيم از انواع خام (بدون نمک) آن ها استفاده کنيد. چون نمک موجود در آن ها نه تنها تأثيري در کاهش وزن ندارند بلکه برعکس باعث تجمع آب در بافت ها شده و به کليه ها آسيب مي زند. اما در خصوص تأثير آن ها روي کاهش وزن بايد بگوييم که اين دانه ها باعث ايجاد احساس سيري مي کنند، در افزايش سوخت و ساز بدن نقش دارند و سرشار از اسيد اولئيک، لينولئيک، پالميتيک، استئاريک، آراشيديک و لسيتين هستند. ترکيبات مذکور به کاهش ميزان چربي بد خون و افزايش چربي خون خوب کمک مي کنند. تخمه آفتابگردان به عملکرد خوب کبد نيز کمک مي کند. فيبرهاي موجود در اين دانه ها به ويژه باعث کاهش جذب کلسترول در روده ها شده و اجازه نمي دهد چربي ها در بدن تجمع کنند. اما حواستان باشد که نبايد روزانه بيش از يک مشت کوچک يا دو قاشق غذاخوري از اين دانه ها استفاده کنيد. چون بيش از اين ميزان باعث افزايش دريافت کالري مي شود. بنابراين لازم است که حد تعادل را رعايت کنيد. مي توانيد تخمه را به عنوان ميان وعده ميل کنيد.

تخمه آفتابگردان باعث ايجاد احساس سيري مي شود در افزايش سوخت و ساز بدن نقش دارد

منبع:tebyan.net

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم