Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرعامل کانون در این پیام یادآور شده است: اگر در مدرسه آموزش‌های پایه‌ی همگانی هدف است و این آموزش‌ها در قالب‌های ساختاریافته جلوه می‌کند، مربیان کانون زمینه‌‌ی شکوفایی استعدادها و بروز توانمندی‌های کودکان و نوجوانان را فراهم می‌سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه پیام خود آورده است: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هرچند متکفل آموزش رسمی نسل نوپای میهن نیستیم، اما نمی‌توانیم فراموش کنیم که به شکلی دیگر و با کیفیتی متفاوت و عمیق، خود را وقف بالیدن و پرورش این نسل کرده‌ایم.

حاجیان‌زاده در پیام خود نوشته است: امروزه کانون با تکیه بر دانش و هنری که آموخته و به پشتوانه‌ی تجربه‌ها‌یی که اندوخته، آماده است تا توان خود را در راه هر چه‌ جذاب‌تر کردن امر آموزش و آمیختن درس، با هنر و بازی و لذت‌بخش کردن محیط یادگیری برای تربیت کودکان و نوجوانانی خلاق، متفکر، کوشا، اخلاقی، دیندار و میهن‌دوست به‌خدمت بگیرد. باشد که از این رهگذر مقدماتی فراهم شود و همه با هم طرحی نو در بنیان آموزش کشور در اندازیم تا جایگاه و مقام آموزش و معلم و مربی به جایگاهی برسد که در خور آنان و در خور ایران اسلامی است.

مدیرعامل کانون در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرده است: خداوندِ رحمان، خاتم پیامبران(ص) را با معجزه‌ای خواندنی به نبوت برانگیخت و در آن کتاب آسمانی، خود را نخستین آموز‌گار انسان لقب داد که به او سخن گفتن و بیان اندیشه‌ها را آموخت. خداوندِ متعال، تزکیه و تعلیم بشر را وظیفه و رسالت مهم پیامبران خود قرار داد، باشد که در تمام عمر قدر آموختن را بدانیم و هیچ کاری را ارجمندتر از یاد دادنِ آموخته‌ها و تلاش برای فراگرفتنِ تازه‌های مورد نیاز ندانیم.

مدیرعامل کانون هم‌چنین در این پیام خاطرنشان کرده است: از این‌رو باید همواره به خود و به همدیگر یادآوری کنیم که جامعه‌ای سعادتمند خواهد شد که آموختن در آن لذت‌بخش باشد و معلمان و مربیانش را قدر بشناسد و آنان را بر صدر بنشاند. و روشن است که این امر تحقق نمی‌یابد مگر آن‌که هم معلمان و مربیان قدر کار خود را بدانند و هم تلاش کنند از فرزندان این جامعه، انسان‌هایی بپرورانند که هر جا بروند و در هر جایگاهی بنشینند خود را نه فقط مدیون معلمانِ خویش، که مدیون معلمان جامعه‌ی بشری بدانند. چنین فرزندانی، حتی در بلندپایه‌ترین مراتب مدیریت نیز، هیچ‌گاه در تصمیم‌گیری‌ها نقش و تأثیر معلم و مربی را کم‌رنگ نمی‌بینند.

حاجیان‌زاده در پایان پیام خود گفته است: در کشور ما نیز به‌رغم همه‌ی سختی‌های کار و مشکلات معیشتی، این واقعیت مایه‌ی افتخار است که معلمان و مربیان، مهم‌ترین قشر اهل فرهنگ تلقی می‌شوند و بالاترین مرتبه‌ی اعتماد عمومی مردم و خانواده‌ها به آنان تعلق دارد. هیچ چیز با این سرمایه‌ی ارزشمند برابری نمی‌کند که از سالیانِ دور تاکنون، جامعه‌ی ما نسبت به صداقت و دلسوزی معلمان یا اهمیتِ تلاش فداکارانه‌ی آنان کمترین تردیدی به خود راه نداده و نمی‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود