Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@13:35:54 GMT

برنامه‌های سوره مهر در نمایشگاه کتاب تبیین شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۹۵۵۶

برنامه‌های سوره مهر در نمایشگاه کتاب تبیین شد

خبرگزاری میزان- نشست خبری برنامه‌های انتشارات سوره مهر جهت شرکت در نمایشگاه کتاب برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از انتشارات سوره مهر، نشست خبری برنامه‌های انتشارات سوره مهر جهت شرکت در نمایشگاه کتاب با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر عامل سوره مهر، حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قره‌داغی در این نشست گفت: تلاش کردیم در عرصه تولید کتاب و نشر کتاب‌های اولی که در سطح انتشارات سوره مهر باشند هم تصحیح و هم تصریح انجام دهیم امسال با بیش از 150 عنوان کتاب چاپ اول در غرفه انتشارات سوره مهر حضور داریم، همچنین 200 عنوان کتاب یا 200 دوره تجدید چاپ از کتاب‌های سابق داریم که مجموعه تیراژ این‌ها به بیش از 9 هزار جلد و حدود 200 میلیون صفحه می‌رسد.

وی با به اشاره به افزایش فضای غرفه کودک و نوجوان سوره مهر، گفت: امسال غرفه 90 متری با 350 عنوان کتاب کودک و نوجوان داریم که 70 عنوان آن چاپ اول هستند و از چند نویسنده شاخص مانند مصطفی رحمان‌دوست، افسانه شعبان‌نژاد، محمدرضا سرشار کتاب‌هایی در غرفه کودک و نوجوان موجود است. با توجه به گسترش فعالیت‌های انتشارات سوره مهر در حوزه‌ کتاب‌های الکترونیک، غرفه نشر الکترونیکی هم امسال برای اولین بار در عرصه رسانه‌های دیجیتال حضور دارد. کتاب‌های صوتی امسال به 15 عنوان می‌رسد که عمدتا کتاب‌های شاخص انتشارات است.

قره‌داغی تصریح کرد: کتاب‌های انتشارات سوره مهر از لحاظ موضوعی به کرات مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفتند و سال گذشته ایشان بر سه کتاب تعریض نوشتند؛ بر همین اساس با پیش‌بینی تقاضا برای این کتاب‌ها، بیش از 800 هزار نسخه را برای نمایشگاه آماده کردیم. با توجه به اینکه سال‌های گذشته با ازدحام در غرفه‌های سوره مهر مواجه بودیم، امسال از مسئولان، تقاضای فضای بیشتری داشتیم ولی باز هم با همان متراژ در محل سابق غرفه مستقر هستیم.

وی برنامه‌های انتشارات سوره مهر الکترونیک جهت شرکت در نمایشگاه‌ کتاب را به این ترتیب عنوان کرد: این انتشارات با 10 عنوان کتاب گویای جدید (به صورت سی‌دی و دی‌وی‌دی) و در مجموع 15 عنوان کتاب گویا، آماده عرضه در نمایشگاه، پنج اپلیکیشن، چند کتاب چند رسانه‌‌ای جدید و در مجموع 30 اپلیکیشن آماده عرضه در نمایشگاه، نرم‌افزار واقعیت افزوده سوره مهر با پوشش بیش از 12 عنوان کتاب و افتتاح رسمی جشنواره سراسری، من و کتاب (شامل بخش‌های هنر کتاب خوانی کتاب آوا و دوستداران قلم)، بهره ‌برداری از نرم‌افزار خود ناشری سوره مهر؛ آماده استقبال از مخاطبان در غرفه سوره مهر الکترونیک در سالن دیجیتال نمایشگاه کتاب با بیش از هزار عنوان کتاب الکترونیک است.

حضور پررنگ سوره مهر الکترونیک

در این نشست حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر گفت: سال گذشته این انتشارات برای پنجمین سال متوالی ناشر برتر شد و تقدیر‌نامه‌ای نیز از مقام معظم رهبری دریافت کرد. امسال نیز برنامه‌های مترقی با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و ایجاد ارتباط احساسی با بازدیدکنندگان داریم، همچنین نشست‌هایی با حضور کارشناسان و خبرگان حوزه نشر، دیدار با مؤلفان و ناشران و طنزنویسان و دعوت از هنرمندان سینما و تلویزیون را در برنامه داریم.

مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر از عرضه ۱۰۰۰ عنوان کتاب الکترونیک در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: اپلیکیشن «ستارگان اقبال» ویژه آثار تقریظی رهبر معظم انقلاب نیز در نمایشگاه عرضه می‌شود.

نشست تشریح برنامه‌های انتشارات سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات و حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر صبح امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در محل این انتشارات برگزار شد.

ایمنی در ابتدای این نشست با اشاره به سابقه انتشارات سوره مهر گفت: سال گذشته سوره مهر برای پنجمین‌بار متوالی به عنوان ناشر برتر معرفی شد. همچنین سه عنوان از کتاب‌های این انتشارات شامل «دختر شینا»، «وقتی مهتاب گم شد» و «گلستان یازدهم» نیز در سال گذشته مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما همیشه منتقد نحوه برگزاری نمایشگاه بوده‌ایم، اما در عین حال همیشه نمایشگاه را به عنوان فرصتی برای خود دیده‌ایم که رو در رو با مخاطبان گفتمان داشته باشیم. امسال نیز برنامه‌های متعددی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان و استفاده از فضای نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم که از این جمله می‌توان به برگزاری جلسات مختلف با حضور نویسندگان و شاعران اشاره کرد. دعوت از هنرمندان سینما از دیگر برنامه‌هاست؛ چرا که معتقدیم که می‌توانند مروج کتابخوانی باشند.

ایمنی افزود: امسال واحد سما(سوره مهر الکترونیک) در غرفه مجزا فعالیت خواهد کرد و در ایام نمایشگاه بالغ بر 1000 عنوان کتاب الکترونیک و 15 عنوان کتاب گویا عرضه خواهد کرد. از جمله کتاب‌‌هایی که در قالب کتاب گویا عرضه خواهد شد، می‌توان به رفاقت به سبک تانک، دخت شینا، در کمین گل سرخ و... اشاره کرد. 30 اپلیکیشن نیز در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سوره مهر به بخشی از آثاری که این انتشارات قرار است در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کند، اشاره کرد. به گفته او؛ قرار است آثار ذیل در نمایشگاه عرضه شود:

10 عنوان کتاب گویای جدید(به صورت CF و DVD) و در مجموع، 15 عنوان کتاب گویا آماده عرضه در نمایشگاه:
مجموعه قصه نمایش کودکان
فسقل قصه‌های موتوری
رفاقت به سبک تانک
هی یو
در کمین گل سرخ
گرگ‌سالی
فرنگیس
پنجره‌های تشنه
دختر شینا
آن بیست و سه نفر
2. پنج اپلیکیشن کتاب چندرسانه‌ای جدید (به صورت اپلیکیشن اندروید و LOS) و در مجموع 30 اپلیکیشن قابل عرضه در نمایشگاه شامل:
مجموعه دار و دسته دارعلی شامل(گردان بلدرچین‌ها، آمبولانس شتری و برانکارد دربستی) که برای اولین بار به صورت اندروید و LOS عرضه می‌شوند و از GOOGLE PLAY و APPSTORE قابل دریافت است.
اپلیکیشن ستارگان اقبال شامل چهار کتاب تقریظی (دختر شینا، وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم و آب هرگز نمی‌میرد) که دارای قابلیت پرداخت درون برنامه بوده و از کافه بازار قابل دریافت است.
اپلیکیشن شعر امروز شامل کتابهای ایما، یلدا و آب هرگز نمی‌میرد.
3. نرم افزار واقعیت افزوده سوره مهر با پوشش بیش از 12 عنوان کتاب برای اکوسیستم LOS عرضه شده و از APPSTORE قابل دریافت است.
4. افتتاح رسمی جشنواره سراسری من و کتاب(شامل بخش‌های هنر کتابخوانی، کتاب آوا و دوستداران قلم)
5. بهره‌برداری از نرم افزار خودناشری سوره مهر
6. عرضه بیش از 1000 عنوان کتاب الکترونیک.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب