Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله مقدماتی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با رقابت 12 تیم در خراسان شمالی از سوی جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، در مرحله مقدماتی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در خراسان شمالی که در دانشگاه اشراق بجنورد برگزار شد،12 تیم به رقابت پرداختند که از این تعداد 6 تیم به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، تیم‌های "اندیشه بیدار" و"احقاق" از دانشگاه پیام نور بجنورد، تیم‌های "رشد" و "شهروند" از دانشگاه اشراق و تیم‌های "بصیرت" و "شهید دیالمه" از دانشگاه بجنورد به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

تیم ندای حق به عنوان مخالف و تیم اندیشه بیدار به عنوان موافق هر دو از دانشگاه پیام نور بجنورد با گزاره "برجام برنامه‌ای در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است" با یکدیگر مناظره کردند که تیم اندیشه بیدار برنده شد.

در میان دو تیم رشد دانشگاه اشراق با موضع مخالف و تیم شهید دستجردی دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی با موضع موافق با گزاره "شبکه‌های اجتماعی وسیله محوری نفوذ در فرهنگ ایران هستند" تیم رشد به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

تیم احقاق دانشگاه پیام نور بجنورد نیز با موضع موافق با گزاره "اجرای کنسرت‌های فاخر در شهرها یکی از عوامل مهم ارتقای فرهنگی شهروندان است" در مقابل تیم دانشگاه کوثر بجنورد در موضع مخالف به پیروزی دست یافت.

تیم شهروند دانشگاه اشراق نیز با موضع مخالف در مقابل تیم دوباره ایران از دانشگاه بجنورد با موضع موافق با گزاره "اقتصاد مقاومتی به معنای فاصله گرفتن از اقتصاد جهانی است" به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

همچنین از میان دو تیم بسیج پیام نور بجنورد با موضع مخالف و تیم بصیرت دانشگاه بجنورد با موضع موافق، با گزاره "رسانه‌های جمعی در ایران آزاد و بدون سانسور هستند"، تیم بصیرت برنده شد.

در مناظره تیم مهدی‌یاوران دانشگاه پیام نور بجنورد با موضع مخالف و تیم شهید دیالمه از دانشگاه بجنورد با موضع موافق با گزاره "حجاب اجباری متضمن سلامت اخلاقی جامعه است"، تیم شهید دیالمه به مرحله بعدی صعود کرد.

دکتر جواد اصغری‌راد، حسین سامان و مریم یزدان‌پناه از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه، داوری این دور از مسابقات را بر عهده داشتند.

مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات با برگزاری سه مناظره امروز چهارشنبه، 13 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و هر یک از دانشگاه‌های استان میزبان یک مرحله از مسابقات خواهند بود.

بنا به این گزارش الهام آزادزاده، دبیر مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در خراسان شمالی در آئین افتتاحیه این مسابقات با ارائه گزارشی از روند برگزاری، اظهار کرد: مشاوره و مناظره راهبردی برای بیدار کردن عقل جمعی است که مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید کرده‌اند در این راستا جهاددانشگاهی برای تحقق این فرمایش نسبت به طرح‌ریزی این مسابقات اقدام کرد.

وی رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو،زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات در دانشگاه‌ها ذکر کرد.

دکتر ابراهیم امانی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه اشراق بجنورد نیز در این آئین گفت: گفت‌وگو در تمدن انسانی فرصتی است برای یادگیری، تعامل و بویژه صلح است.

وی با بیان اینکهباید زندگی را تمرین کنیم، افزود: دانشگاه مکانی برای تمرین زندگی و اساسا خود زندگی است و باید به فضایی برای یادگیری تبدیل شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه اشراق بجنورد تاکید کرد: مناظره کمک می کند تا درک و فهم بهتری از یکدیگر داشته باشیم و در جهت تعامل، گفت‌وگو، شنیدن و حل مشکلات انسانی پیش برویم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد