Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@02:24:45 GMT

بزرگداشت محمد پازوکی شهید مخترع در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۰۷۲۹

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت محمد پازوکی طرودی مخترع دستگاه جسد یاب ویژه تفحص شهدا ، در بارگاه مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهید محمد پازوکی طرودی از مخترعان پارک علم و فناوری استان سمنان ، همراه با گروه تفحص شهدای ایران در ارتفاعات کانی مانگا واقع در پنجوین عراق به دنبال پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس بود ، که بر اثر انفجار مین والمری باقیمانده از آن دوران مجروح شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه سیزدهم اردیبهشت سال 95 رخ داد و این مخترع عضو تیم تفحص شهدا چهاردهم اردیبهشت در بیمارستان بعثت سنندج به شهادت رسید .این شهید والا مقام ، فناور برگزیده پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بود و به جز دستگاه جسد یاب که برای نخستین بار در جهان ساخته بود ، توانست «دستگاه تشخیص دهنده ویروس، باکتری و انگل و میکروب در بدن به وسیله سیگنال» را بسازد که مورد توجه مجامع پزشکی جهان هم قرار گرفت .شهید پازوکی در سال 1394 ، عنوان کارگر نمونه فناور کشور را از آن خود کرد و قرار بود در روز جهانی کارگر پارسال ، به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی برود که به علت همزمانی با عملیات تفحص شهدا در کانی مانگا موفق به بازگشت به ایران و حضور در محضر معظم له نشد .مخترع بسیجی شهید "محمد پازوکی طرودی" متولد سال 1355 بود و از وی دو فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد