Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-30@22:59:39 GMT

۲۵ هزار کودک پناهجو دور از خانواده

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۶۸۴۲

مازندمجلس: طبق برآورد صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف"، حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ کودک پناهجو در کشورهای جنوب شرقی اروپا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در مجموع ۷۵ هزار پناهجو و مهاجر در یونان، بلغارستان، مجارستان و کشورهای غرب بالکان بدون چشم‌اندازی روشن به سر می‌برند. بسیاری از این افراد در انتظار پیوستن به خانواده‌های خود در اروپای مرکزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش یونیسف، با وجود اینکه آنان از حقی قانونی برای پیوستن به خانواده‌هایشان در اروپای غربی همچون آلمان و سوئد برخوردارند، اکثر متقاضیان پناهندگی گرفتار شده در این کشورها نمی‌دانند که آیا اصلا اجازه ادامه سفر را خواهند یافت یا نه و اگر اجازه می‌یابند، چه زمانی این امکان فراهم می‌شود.

بنابر گزارش دویچه‌وله، به گفته "افشان خان" مدیر منطقه‌ای یونیسف، برخی از مادران و کودکان، شوهران و پدران خود را که پیش‌تر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفته‌اند، ماه‌ها یا سال‌هاست ندیده‌اند.

خان گفته است که روند پیوستن پناهجویان به خانواده‌هایشان چنان کند پیش می‌رود و ابهام چنان زیاد است که باعث ترس و ضایعات عاطفی چشمگیر در میان کودکان می‌شود. به گفته مدیر منطقه‌ای یونیسف، این بلاتکلیفی و ابهام به‌خصوص می‌تواند به معضلات سنگین عاطفی و اختلال اضطراب در میان کودکان و خانواده‌ها بیانجامد؛ اختلال‌هایی که پیامدهای طولانی‌مدت خواهند داشت.

افشان خان ضمن اشاره به شیوع "افسردگی و یأس" در میان مادران، هشدار داده است که این وضعیت می‌تواند روند رشد دختران و پسران را سال‌ها به عقب بیندازد.

بنا به گزارش یونیسف، بیشترین شمار تقاضاها برای پیوستن به خانواده، به پناهجویان گرفتارشده در یونان برمی‌گردد. پس از مسدود شدن مسیر بالکان، رسیدن به اروپای مرکزی برای پناهجویان بسیار دشوار شده است.

به گزارش یونیسف، رسیدگی به تقاضای پیوستن به خانواده بین ۱۰ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد. علاوه بر این، هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا قواعد مختص به خود را دارد.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان