Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@01:53:21 GMT

جهانگیری تنها نیست!/ پوشش همه وزرا برای روحانی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۲۳۶۳

صراط: مهر نوشت: مناظره دوم نامزده های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که حائز نکات بسیار مهمی در خصوص حضور دولتی ها در مناظره های انتخاباتی است.

در حین برگزاری این مناظره که با حضور دو نماینده از دولت مستقر یعنی حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری بعنوان معاون اول وی برگزار شد، یاران دیگر دولت در بیرون از محل مناظره ها بیکار ننشسته و با صدور بیانیه و پاسخ در پی حمایت از روسای خود برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید مصطفی میرسلیم که در مناظره دوم با لحنی صریح تر از مناظره قبلی ظاهر شد، نوک پیکان انتقادات خود را متوجه دولت یازدهم نمود و با انتقاد از سیاست های هسته ای دولت در موضوع برجام گفت: چگونه می توان حقوق ملت ایران را در چارچوب برجام احقاق کرد، با توجه به اینکه طرف های مقابل هیچکدام به تعهدات خود عمل نکرده اند. بسیاری از تاسیسات را تعطیل کرده ایم و دانشمندان را بیکار کرده ایم اما تحریم ها سر جای خود باقی مانده است.

بلافاصله پس از این اظهارات میرسلیم، و در حالی که مناظره کماکان در حال برگزاری بود، سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه ای به اظهارات میرسلیم واکنش نشان داد.

در مناظره دوم درحالی که بسیاری از انتقادات ۴ نامزد غیردولتی متوجه سیاست خارجی منفعل دولت یازدهم و برجام بود، وزارت امور خارجه نیز به یاری روحانی و جهانگیری شتافت و با صدور بیانیه ای نسبت به سخنان نامزدها در نقد برجام واکنش نشان داد.

اما این پایان کار حمایت از نامزدهای دولتی نبود و زمانی که توقف رشد علمی کشور در دولت یازدهم بعنوان یکی از نقاط ضعف دولت مطرح شد، وزارت علوم نیز با صدور شتابزده بیانیه ای اعتراض خود نسبت به اظهارات نامزدها و حمایت از عملکرد دولت یازدهم را اعلام کرد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی عصبانی دولت یازدهم نیز در واکنش به سخنان سید مصطفی میرسلیم که از او بدلیل رفتار پرخاشگرانه نسبت به یک خبرنگار انتقاد کرده بود؛ با صدور بیانیه ای تند، نسبت به اظهارات میرسلیم واکنش نشان داد.

اما در حالی که حسن روحانی در مناظره دوم نمایش شهرهای موشکی و رزمایش های موشکی را اقدامی برای به نتیجه نرسیدن برجام برشمرد، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در خصوص اظهارات مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دوره دولت یازدهم شکوهمند ترین دوره درتوسعه کمی وکیفی برنامه های موشکی ودفاعی کشوربوده است.

وزارت اقتصاد و دارایی نیز از سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی عقب نماند و با صدور بیانیه ای اظهارات منتسب به طیب نیا را تکذیب کرد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز در پاسخ به سخنان میرسلیم در خصوص قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، با صدور بیانیه ای واکنش نشان داد و نقش دولت یازدهم در اجرای این قانون را پررنگ ارزیابی کرد.

در کنار این بیانیه ها، نهادهایی مانند کانون بانک های خصوص کشور، شورای اطلاع رسانی تبلیغات بانکی، مدیرکل دفتر امور آسی های اجتماعی وزارت کار و رفاه، شورای هماهنگی بانک ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر نهادهای دولتی بودند که هرکدام با انتشار بیانیه و اطلاعیه ای نسبت به اظهارات نامزدها در مناظره دوم واکنش نشان دادند.

در حالی که پیش از شروع تبلیغات انتخاباتی بسیاری اسحاق جهانگیری را کاندیدایی پوششی برای دفاع از عملکرد دولت یازدهم و شخص حسن روحانی عنوان کرده بودند، آنچه امروز مشاهده می شود این است که جهانگیری نیز توانایی لازم را برای دفاع از عملکرد دولت یازدهم ندارد و به همین دلیل دست به دامان بیش از ۱۲ وزارتخانه، سازمان و دیگر ارگان دولتی برای دفاع از دولت شده اند.

به نظر می رسد که عملکرد ضعیف دولت یازدهم و عمل نکردن به وعده هایی که در سال ۹۲ از زبان رئیس دولت عنوان شده، باعث خالی بودن دست نماینده های دولت یعنی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در مناظره ها شده است.

مردم امیدوارند که دستگاه های ناظر، به وظیفه قانونی خود در قبال بسیج امکانات دولتی برای پوشش دادن رئیس جمهور، که اکنون مانند سایرین تنها یک نامزد انتخابات است، عمل کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

بنا به روایت فارس، رئیسی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود،‌ تصریح کرد:‌ آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد،‌ از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیسی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران ، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت،نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور،‌ مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود:‌ در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده‌ پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900759

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!