Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@13:49:00 GMT

آنفلوآنزای مرغی از ایران پر کشید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۱۱۲۵

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که شیوع‌ آن در نیمه دوم آبان ماه سال گذشته در ایران آغاز شد، نه تنها بسیاری از استان‌های کشور را آلوده کرد و از واحدهای پرورشی طیور بسیاری به ویژه واحدهای تولید تخم‌مرغ تلفات بسیاری گرفت بلکه موجب شد تا صادرات مرغ و تخم مرغ نیز به کشورهای همسایه و دیگر مشتریان ایرن قطع شود، این بیماری به همراه آنفلوآنزای مرغی در سال ۱۳۹۴ حدود ۳۰ میلیارد تومان خسارت به مرغداران وارد کرد و دولت این بدهی‌اش را به مرغداران با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چرا که به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، اواخر سال گذشته دولت ۳۰ میلیارد تومان به سازمان دامپزشکی بابت پرداخت مطالبات مرغداران آسیب دیده از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت کرد که بخشی از این اعتبار برای پرداخت بدهی‌های سال ۱۳۹۴ بود و امروز هیچ مرغداران و تولیدکننده‌ای نیست که بابت تلفات بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از دولت و سازمان دامپزشکی طلب داشته باشد و به همه اعلام می‌کنیم اگر طلب خود را دریافت نکرده‌اند به شبکه‌های دامپزشکی سراسر کشور می‌توانند مراجعه کنند.

اکنون بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور و سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) پیگیری جهت شروع مجدد صادرات تخم مرغ به بازارهای هدف آغاز شده است.

رضا ترکاشوند - مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم گذار - نیز اعلام کرده که با توجه به هماهنگی به عمل آمده با دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی و امور بین الملل این وزارت خانه رایزنی جهت آغاز مجدد صادرات با مسئولان و تجار کشورهای همسایه مخصوصا کشورهای عراق و افغانستان در هفته جاری انجام خواهد شد.

علاوه بر این اتحادیه مرکزی با همکاری صادرکنندگان اصلی تخم مرغ با مشتریان و تجار بازارهای هدف در این خصوص مذاکرات خود را آغاز کرده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قسام با یاسین ۱۰۵ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را به آتش کشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقاومت فلسطین ضربات مهلک جدیدی به اشغالگران وارد کرد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک مرکاوای اشغالگران اسرائیلی را در شرق رفح در جنوب نوار غزه با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و آن را به آتش کشیده است.

قسام همچنین تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها با گروهی از نظامیان اسرائیلی که در داخل ساختمانی در محله الشوکه در شرق رفح پناه گرفته بودند، درگیر شدند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از هدف قرار گرفتن مرکز نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم خبر دادند.

این منابع به برخاستن دود از این مرکز پس از حملات خمپاره ای به آن اشاره کردند.

کد خبر 6099408

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • ببینید | مسعود فراستی برای مست عشق شمشیر را از رو کشید؛ انتقاد تند و تیز از فیلم حسن فتحی
  • قسام با یاسین ۱۰۵ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • حزب الله کریات شمونا را به آتش کشید + فیلم