Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران ساماندهی مددجویان پس از آزادی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر برشمرد. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران ساماندهی مددجویان پس از آزادی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در جلسه پیگیری اشتغال زندانیان که با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در دادگستری کل استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: همه نهادهای مرتبط با حوزه پژوهش، فرهنگ و دستگاه‌های مرتبط با اقشار آسیب دیده بر این باورند که میزان درآمد، امرار معاش و ناتوانی در تامین هزینه خانوار از جمله مواردی هستند که مشکلات فرهنگ و اجتماعی را موجب می‌شوند و باید مورد توجه قرار گیرند.
این مقام قضایی با بیان اینکه سالانه حدود هفت هزار مددجو به طور مستمر در زندان‌های استان مازندران حضور دارند، افزود: قطعاً ساماندهی این افراد پس از آزادی، در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار موثر خواهد بود.
معاون قضایی دادگستری کل مازندران با مهم ارزیابی کردن فراهم شدن زمینه اشتغال برای مددجویان پس از آزادی از زندان با کمک مسئولین مرتبط و کارآفرینان استان، ایجاد اشتغال را عاملی مهم در جلوگیری از بازگشت مجدد افراد به زندان دانست و افزود: شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی مددجویان در این راستا بسیار موثر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به این مطلب که حدود ۱۵ درصد زندانیان برگشت به زندان دارند، اظهار داشت: در استان مازندران، برگشت به زندان برای افرادی که تحت پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج قرار گرفته و وام اشتغال زایی دریافت نموده اند، به کمتر از نیم درصد رسیده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد