Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:27:12 GMT

فعالیت بیش از پنج هزار نفر در صنعت عسل اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۲۶۶۰

فعالیت بیش از پنج هزار نفر در صنعت عسل اردبیل

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از پنج هزار و 880 نفر در صنعت عسل و تولید فرآورده‌های متنوع آن در اردبیل فعالیت می‌کنند .
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل،  بهلول تکلوی در جلسه انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: سازمان جهاد کشاورزی متولی اصلی تولید عسل است و ما در کنار انجمن و اتحادیه زنبور عسل سعی داریم تا به فعالیت‌های این حوزه سر و سامان دهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: استان اردبیل با داشتن 320 هزار کلنی زنبور عسل سالانه شش هزار تن عسل تولید می‌کند که یک‌هزار تن آن مصرف داخل استان و پنج هزار تن دیگر نیز به خارج از کشور و سایر استان‌ها صادر و عرضه می‌شود .

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فعالان این عرصه را بیش از پنج هزار و 880 نفر در کنار اشتغال غیرمستقیم در این بخش یادآور شد و گفت: در حال حاضر به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به دنبال اخذ برند بین‌المللی و جهانی عسل سبلان هستیم .

تکلوی افزود: از سال 93 و به دنبال پخش گزارشی از شبکه‌های سراسری در مورد وضعیت نامطلوب عرضه عسل در جاده‌های گردشگری استان اردبیل که یک تهدید جدی برای جایگاه ممتاز عسل سبلان بود، تصمیم گرفتیم تا از سال 94 ساماندهی در این عرصه را انجام دهیم که در گام اول تا 80 درصد برنامه را عملیات و اجرایی کردیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال گذشته نیز به رغم آن که کار را خوب شروع کردیم اما در میانه راه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها کار به سرانجام نرسید و شاهد عرضه عسل در کنار جاده‌ها و مسیرهای گردشگری بودیم .

تکلوی با انتقاد از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی که در بحث نظارت همراهی و همسویی ندارد، اضافه کرد: با توجه به حساسیت این موضوع ضروری است تا فعالان این بخش از کارت بهداشتی و سلامت کامل بهره‌مند شوند تا با عرضه عسل‌های بی‌کیفیت سلامتی مردم به تهدید نیفتد .

وی ارزش واقعی تولید و صادرات این عرصه را بیش از 123 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تولید ارگانیک محصول در دستور کار است و در کنار آن ما باید به بخش گرده‌افشانی در باغات و مزارع کلزا اهمیت دهیم تا از این محل نیز منابع درآمدی مناسب نصیب تولیدکنندگان شود .

تکلوی یادآور شد: ما متولی تولید محصول از مزرعه تا سر سفره خانواده‌ها هستیم و سعی و تلاشمان بر این است تا از لحاظ کیفیت محصول تولید شده مشکلی نداشته باشد اما اینکه عسل با شیشه‌های رنگی و به شکل نامناسب عرضه شود، باید دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی فعال شده و در این زمینه نقش‌آفرینی کنند .

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تبلیغات نادرست در این حوزه را یکی دیگر از آسیب‌ها اعلام کرد و گفت: ما اصلاً عسل ملکه سیاه و یا 40 گیاه نداریم که ضروری است جلوی چنین تبلیغات کاذب گرفته شود تا ما خریداران را در خرید عسل ناب دچار سردرگمی نکنیم .

وی حمایت جهاد کشاورزی را از کارگاه‌های تولید استاندارد و کیفی محصول عسل یادآور شد و تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم تا در فصل تابستان با هرگونه تخلف در حوزه عرضه عسل بی‌کیفیت اقدامات قانونی را به موقع انجام دهیم .

 


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود