Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نزدیک به یک هزار ۳۶۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی تاکنون بیمه‌شده‌اند، گفت: بحث بیمه خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر ساماندهی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، محمد محمدپور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اهر اظهار داشت: بنا داریم تا با خرد جمعی برنامه فرهنگی را پیش ببریم تافرهنگ از سلیقه گرایی، سیاسی‌گری و افراطی‌گری مصون بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با استفاده از تجارب کسانی که تجربه، دانش و علم در عرصه فرهنگ هنر دارند برنامه‌هایمان را ادامه دهیم و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های استان تحقق نمی‌یابد مگر این‌که از خرد جمعی استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا زمانی که سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی بر اساس سلایق یک فرد باشد قطعاً ضریب خطاهای همان سیاست‌ها بیشتر می‌شود، افزود: حوزه فرهنگ یک حوزه تخصصی استچراکه با زوایای پیدا و پنهان مردم ارتباط دارد و یک حوزه عام است درحالی‌که تمامی حرکات و سکنات مردم به فرهنگ وابسته است.

وی ادامه داد: سخنگویان فرهنگ و هنر حتما بایستی از اصحاب فرهنگ و هنر باشند به لحاظ این‌که هم تجربه و هم با تاریخ و فرهنگ گذشته ما ارتباط دارند، اگر با این دیدگاه در عرصه فرهنگ حرکت کنیم یقیناً در آینده شاهد اتفاقات مبارکی در این عرصه خواهیم بود، درست که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است ولی گاهی چون روش هایمان متکی به دانش، تجربه، عقلانیت و خردورزی نبود درگیر یکسری مشکلات شده‌ایم و نمی‌شود که در عرصه فرهنگ فعالیت کنیم ولی خردورزی حاکم بر فعالیت‌هایمان نباشد.

محمدپور با تأکید بر اینکه اهالی فرهنگ و هنر برگزیدگان ملت هستند و باید از آن‌ها تکریم کنیم، گفت: تکریم از اهالی فرهنگ و هنر تنها زبانی نمی‌شود بلکه با نشست های صمیمی و شنیدن نکته نظرات و دیدگاه با مکانیزم‌های مختلف نکته نظرات قشر فرهنگی را در جریان برنامه‌ریزی، اجرا و برنامه‌های فرهنگی استان جاری کنیم.

با وجود خرافات متعدد اکنون به شدت بهآسیب‌شناسی نیاز داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بابیان اینکه قلمرو فرهنگ با قلمرو جغرافیایی متفاوت بوده و یک جریان انسانی است، تصریح کرد: تمامی بشریت وقتی در قلمرو فرهنگی موردبررسی قرار می‌گیرند قطعاً از اشتراکات بسیاری برخوردار هستند، متاسفانه اتفاقاتی در جامعه ما به وقوع پیوسته که زمان آن به مقطع خاصی مربوط نمی‌شود و با وجود خرافات متعدد اکنون به شدت بهآسیب‌شناسی نیاز داریم.

وی بیان داشت: اگر کسی از ما پرسید که چرا جشنواره‌های متعددی برگزار می‌کنید باید برای این سوالات دلایل قانع‌کننده مبتنی بر آسیب‌شناسی و تحقیق، مطالعه و بررسی ارائه دهیم.

محمدپور بابیان اینکه با درک آسیب‌شناسی و تحقیق، مطالعه، تصمیم به اجرای آمایش فرهنگی در آذربایجان شرقی گرفته‌ایم، گفت: با اجرای آمایش فرهنگی علاوه بر اینکه از وضعیت استان اطلاع می‌یابیم و در صدد ترسیم چشم‌انداز هستیم که اگر همین چشم‌انداز وجود نداشته باشد باعث اتلاف سرمایه‌های مادی، معنوی و انسانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: علت اینکه جوانان تحصیل‌کرده ما از منابع موجود و ظرفیت‌ها نمی‌توانند استفاده کنند و در وجود خود فرسایش احساس می‌کنند این است که سبک زندگی اسلامی در وجودمان نهادینه نشده است.

یکی از سیاست‌های دولت اعتماد به مردم است

وی یکی از سیاست‌هایدولترا اعتماد به مردم عنوان کرد، افزود: متاسفانه در مقطعی مردم و اهالی فرهنگ و هنر واقعاً نادیده گرفته شدند و آسیب‌های این اتفاق امروز به وضوح مشاهده می‌شود با وجود این دولت یازدهم تصمیم گرفته با اتخاذ سیاست به مردم اعتماد کرده و کارها را به خود مردم واگذار کند، در امور فرهنگی صالح ترین و شایسته ترین افرادی که می‌توانند امور را در دست بگیرند اهالی فرهنگ و هنر هستند.

محمدپور با اشاره به اینکه اگر فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی متکی به امکانات دولتی باشد قطعاً تداوم و استمرار این فعالیت‌ها شدنی نیست، گفت: حرکت به سمت خلاقیت و نوآوری، استمرار و تداوم فعالیت‌های فرهنگی در این است که به صورت خودجوش باشد برای این‌که حرکت اولیه شروع شود دولت و حاکمیت موظف است تا حمایت و همراهی کند و اگر این حمایت ادامه یابد نتیجه نمی‌توان نتیجه مطلوبی گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: تمامی فعالیت‌ها صرف نظر ازفضاهای فیزیکی فرهنگی که داریم به مردم واگذار می‌شود و شرایط کنونی برای واگذاری به مردم آماده است درحالی‌که کسانی که در طول سالیان سال فضاهای فیزیکی را تصدی‌گری می‌کنند منافع قابل توجهی را برده اند و اکنون کسانی که قبلاً برای تصدی‌گری هراس داشتند با ارقام کارشناسی شده استقبال کرده اند.

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه فرهنگ و هنر در ارسباران برگزار شود

وی بابیان اینکه با برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی شاخص در تک‌تک شهرستان‌های آذربایجان شرقی هم موافقیم و هم حمایت می‌کنیم، بیان کرد: ما از برنامه‌های شاخص فرهنگی در حالی حمایت می‌کنیم که آن برنامه فرهنگی معطوف به ظرفیت‌ها، پتانسیل همان شهرستان باشد، باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا با برگزاری برنامه‌هایی در سطح کشور که هیچ گونه عایدی برای شهرستان ندارد می‌خواهیم چه چیزی را به دست آوریم.

محمدپور در ادامه خواستار برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه فرهنگ و هنر در منطقه ارسباران و شهرستان اهر شد و گفت: با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه فرهنگ و هنر در منطقه قره داغ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تبدیل منطقه ارسباران به قطب فعالیت‌های فرهنگ و هنر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه نزدیک به یک هزار 360 نفر از اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی تاکنون بیمه‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: بحث بیمه خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر ساماندهی شد درحالی‌که قبلا هیچ گونه ضوابطی وجود نداشت و در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون وقفه‌ای شرایط برخورداری اهالی فرهنگ و هنر را از بیمه فراهم کرده است.

انتهای پیام /

R7887/P1384/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است