Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان گروه طالبان را به ارتکاب جرایم جنگی در مبارزه با نیروهای امنیتی افغان در این کشور متهم کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فرانز مایکل میلبن» نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان به «صدای‌آمریکا» گفت: گروه طالبان در افغانستان غیرنظامیان را عمدا هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با متهم کردن طالبان به ارتکاب جنایات جنگی، از این گروه خواسته است تا حملات خود علیه غیرنظامیان را فورا متوقف کند.

نماینده اتحادیه اروپا با استقبال از پیوستن «حکمتیار» رهبر حزب اسلامی به روند صلح در افغانستان تصریح کرد: زمان آن رسیده است که گروه‌های مخالف دولت که درگیر جنگ هستند با استفاده از این فرصت به روند صلح بپیوندند.

میلبن گفت: افغانستان سال سختی را پیش رو خواهد داشت اما وی بر موثر بودن تلاش‌های سیاسی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد.

وی این اظهارات را در مراسمی که به منظور بزرگداشت روز اروپا در کابل با پیام صلح برگزار شده بود، عنوان کرد.

نماینده اتحادیه اروپا در حالی طالبان را به ارتکاب جنایات جنگی متهم می‌کند که اتحادیه اروپا مدعی حمایت از روند صلح در افغانستان است و مراسم تجلیل از روز اروپا با پیام صلح از سوی این اتحادیه در کابل برگزار شد.

وی قبل از این نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تحقق صلح در افغانستان زمانی ممکن است که نیروهای امنیتی افغان بتوانند در میدان‌های جنگ مانع پیشروی طالبان در این کشور شوند.

انتهای پیام/.

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است