Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@06:25:14 GMT

تا آزادی کامل فلسطین آرام نخواهیم نشست

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۰۶۳۹

تا آزادی کامل فلسطین آرام نخواهیم نشست


مصاحبه کنندگان:
 فریده شریفی، مهرداد آزاد

 اشاره:
تحولات فلسطین، مسئله مهم و حیاتی مناقشه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی، انتفاضه‌های فلسطینی‌ها و روند مبارزه با اشغالگران صهیونیست و سوالات دیگر در زمینه مسائل فلسطین از مهمترین محورهای مورد گفت‌وگوی کیهان با «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در ایران بود سفیری که می‌گوید قدیمی‌ترین سفیر در ایران به حساب می‌آید و بیش از 36 سال است که در ایران زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به زبان فارسی به خوبی تسلط دارد اما ترجیح داد که با زبان عربی به سوالات ما پاسخ گوید، آنچه در زیر می‌آید ماحصل گفت‌وگوی مشروح و 1/5 ساعته ما با سفیر فلسطین است.

صلاح زواوی پیش از مطرح شدن سوالات خبرنگار کیهان به ایراد مقدمه‌ای می‌پردازد و می‌گوید: «توجه بسیاری از تحلیلگران به مسئله فلسطین، بیانگر تاریخ این مسئله و خطرات تهدید‌کننده آن نیست. نخست جهان به ویژه اسلام باید بداند که ما در برابر یک نقشه و طرح جهانی و توطئه بین‌المللی بزرگی قرار داریم. این توطئه از قرن 17 میلادی شروع شد و هدفش هماهنگی کشورهای اسلامی برای ایجاد یک پایگاه استراتژیک متعلق به ایالات متحده و کشورهای غربی در منطقه برای اجرای این طرح بین‌المللی بود.
درست است که غرب از در دروغ یهودیان برای ایجاد این پایگاه استفاده کرد و مناطقی برای ایجاد این پایگاه در کشورهایی چون اریتره، آرژانتین، اوگاندا، سینا، احساء در عربستان پیشنهاد شد اما در نهایت تصمیم جمعی بر این قرار گرفت که این پایگاه در فلسطین به وجود آید، نقش انگلیس در این زمینه نظارت بر اجرای این نقشه و تسهیل مهاجرت یهودیان به فلسطین و سرکوب مقاومت مردم فلسطین بود.
ما فلسطینی‌ها از آغاز قرن بیستم یعنی شروع اجرای طرح صهیونیستی در سرزمین فلسطین با مهاجرت یهودیان به فلسطین و نیز با قیمومیت انگلیس مقابله کردیم و انقلاب‌های متعددی انجام دادیم. صدها هزار شهید تقدیم کردیم تا اینکه این رژیم در تاریخ 1948/5/15 در سرزمین مطهر ما بوجود آمد. اکنون ما در برابر توسعه بیشتر این طرح با عنوان ایجاد اسرائیل بزرگ قرار داریم یعنی اسرائيل که رهبران رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند. ایجاد کشوری از نیل تا فرات یعنی توسعه جغرافیایی و این ایده‌ای است که از سوی جریان افراطی حاکم در رژیم صهیونیستی به رهبری بگین و شارون و بنیامین نتانیاهو و همفکران آن دنبال می‌شود. اما جریان‌های فکری دیگری هم هستند که معتقدند لزومی ندارد اسرائیل از لحاظ جغرافیایی توسعه پیدا کند و می‌گویند ما رژیمی پیشرفته در منطقه هستیم، از برتری تکنولوژیک برخورداریم، امکانات اقتصادی و نظامی و سیاسی  حمایت قدرت‌های امپریالیستی را با خود داریم و لذا نیازی نیست که دور خود حصار بکشیم و از مغرب دور تا آخرین نقطه از این منطقه را با مواضع فیزیکی و آهنی محصور کنیم.
از نظر طرفداران این دیدگاه، رژیم صهیونیستی هم از نظر مدیریت و کنترل منطقه دست برتر را در اختیار دارد و هم از نظر تکنولوژی و پیشرفت و لذا مردم منطقه باید چون بردگان در خدمت آنان باشند.
ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که متاسفانه طرح صهیونیستی به پیروزی رسیده است. این حقیقتی است که کسی در آن تردید ندارد. درست است که این طرح موفق شده اما این پیروزی موقتی است و رژیمی در سرزمین تاریخی فلسطین به وجود آمده که نقش تخریبی ایفا می‌کند. آنان با ایده اسرائیل از نیل تا فرات آغاز‌گر جنگ‌های داخلی در سوریه، عراق، یمن و لیبی و سومالی بوده‌اند و این کشورها را به خاک و خون کشیده‌اند.
متاسفانه طرحی که به مقابله با این طرح صهیونیستی بپردازد هنوز شکل نگرفته و لازمه ایجاد آن اتحاد فلسطینی‌ها در وهله اول است و در مرحله بعد نیاز به اتحاد جهان عرب و اسلام و متحد شدن نیروهای سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان اسلام و جهان عرب وجود دارد.
من از موضع یأس و ناامیدی سخن نمی‌گویم اما بر اساس واقعیات صحبت می‌کنم.
ما به عنوان مردم فلسطین، از صد سال پیش با این طرح بین‌المللی امپریالیستی، صهیونیستی می‌جنگیم و صدها هزار شهید در این راه داده‌ایم.
* آقای «زواوی» به عنوان سوال نخست لطفا بفرمایید که چرا انتفاضه سوم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس پس از گذشت نزدیک به سه سال هنوز به نتیجه نرسیده است؟
- این مسئله درست است چون پیش از این انتفاضه دو انتفاضه دیگر نیز رخ داده است، انتفاضه سال 1987 و انتفاضه سال 2000 و هر کدام از این انتفاضه‌ها صدها و هزاران شهید و زخمی و معلول برجا گذاشته است، انتفاضه سوم موسوم به انتفاضه قدس انتفاضه سنگ و سلاح سرد، انتفاضه برخورد با ماشین‌های صهیونیست‌ها، انتفاضه مظلوم بر ظالم، ضعیف بر قوی و انتفاضه خون بر شمشیر است همان‌گونه که در انقلاب اسلامی ایران نیز چنین بود و حرکت مردمی حرکت و قیام خون بر شمشیر بود. اما اگر انتظار دارید که این انتفاضه با یک حرکت و یک ضربه تمام شود چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.
اگر فکر می‌کنید با شروع این انتفاضه در فلسطین، ما به فلسطین آزاد شده می‌رویم در خواب و خیال به سر می‌برید، وجود این انتفاضه نشانگر آن است که ملت ما، ملتی بزرگ و مقاوم است، ملتی است که هرگز آرام نمی‌گیرد و تلاش می‌کند تا آرمانش در عرصه‌های سیاسی، نظامی و دیپلماتیک زنده و پویا باشد، اما اگر بخواهیم بر علیه طرح امپریالیستی غربی‌ها برای ایجاد کشور یهود در فلسطین پیروز شویم باید وحدت ملی فلسطین شکل بگیرد که متاسفانه این مهم تاکنون عملی نشده است، بنابراین باید وحدت کشورهای اسلامی و عربی و بسیج نیروهای آزاده و شرافتمند و حامی فلسطین تحقق پیدا کند تا طرح استعماری صهیونیستی با شکست مواجه شود.
* لطفا بفرمایید که چرا اسیران فلسطینی تصمیم به اعتصاب غذا و مبارزه با رژیم صهیونیستی از درون زندان گرفته‌اند؟
این یک وضعیت طبیعی برای اسیران ماست که با تنها سلاحی که در دست دارند یعنی اعتصاب غذا با صهیونیست‌ها مبارزه کنند. هر یک از اسیران فلسطینی در میدان‌های نبرد حضور داشته‌اند اما اکنون تنها سلاحی که در اختیار دارند مقابله با رژیم صهیونیستی با شکم‌های گرسنه است. هدف آنان از این اقدام، لغو حبس انفرادی، اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان، اطلاع از اخبار و دسترسی به روزنامه‌ها و وسایل اطلاع‌رسانی و سایر خواسته‌های حیاتی است.
نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنم از گذشته تاکنون از تمام کشورهای اسلامی حداقل انتظار این بوده که یک روز را اختصاص به همبستگی با اسرای فلسطینی بدهند و با تشویق مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف از آنان بخواهند با اعتصاب غذا از فلسطین و حقانیت مسئله فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها سخن بگویند.
اگر این خواسته تحقق پیدا کند کار بزرگی است و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.اما متأسفانه عکس‌العمل کشورهای اسلامی در قبال این حرکت اسرا کمتر از حد انتظار بوده است.
* چرا کشورهای عربی در قبال مسئله مهم و حیاتی قدس شریف سکوت کرده‌اند؟
مسئولیت تنها متوجه اعراب و یا غیراعراب نیست و از همه جهان اسلام انتظار هست که مواضع قوی و جدی درحمایت از مسئله فلسطین و قدس اتخاذ کنند. اکنون قدس هر صبح و شام زیر چکمه سربازان صهیونیستی مورد اهانت قرار می‌گیرد و آنان در پست‌ها و موانع بازرسی مردم را می‌کشند. به شهرک‌سازی‌ها توسعه می‌دهند و 200 شهرک جدید ساخته‌اند و نزدیک به یک میلیون یهودی را در کرانه باختری و قدس اسکان داده‌اند. مسئله فلسطین مسئله عرب و یا عجم نیست بلکه متعلق به همه آنهاست. همه جهان اسلام موظف است تحرک داشته باشد و نه فقط اعراب، همه جهان اسلام در برابر مسئله فلسطین کوتاهی کرده‌اند و آن طور که وظیفه داشته‌اند عمل نکرده‌اند، لذا من از طریق این تریبون از همه جهان اسلام چه عرب و چه غیرعرب می‌خواهم اقدام عملی انجام دهند وحداقل یک روز را به عنوان همبستگی با اسیران فلسطینی اعتصاب غذا کنند و روزه بگیرند. حتی از برادران مسیحی و تمام آزادگان جهان می‌خواهم که با ما همراهی کنند و در کنار انتفاضه قهرمان و اسیران بزرگ ما قرار گیرند.
* به اعتقاد شما پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف چیست و چرا اسرائیل پس از روی کار آمدن ترامپ این همه جسارت و گستاخی پیدا کرده است، به سوریه حمله می‌کند، با فلسطینی‌ها درگیر می‌شود و شهرک سازی‌های جدید را تصویب می‌کند؟
در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس باید گفت: مشکل حقیقی، انتقال یا عدم انتقال سفارت نیست البته انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس کاری خطرناک و آزاردهنده و تاثیرگذار است، همه این‌ها باعث ضربه‌زدن به تمام راه‌حل‌های سیاسی مربوط به مسئله فلسطین می‌شود، اما مشکل اصلی نبودن یک موضع متحد عربی اسلامی در دفاع از آرمان فلسطین است، ما همچنان در تفرقه و تشتت به سر می‌بریم، پیامبر اکرم(ص) فرمود: روزی فرا خواهد رسید که امت‌های دیگر مثل مهمان‌هایی سرسفره غذای شما حاضر و آن را به یکدیگر تعارف می‌کنند و بر علیه شما جمع خواهند شد و شما را تکه‌تکه خواهند کرد. اصحاب پرسیدند مگر آن زمان جمعیت زیادی نخواهیم داشت فرمود چرا تعدادتان بسیار زیاد است اما قدرت شما همچون کف‌ روی آب است و خداوند ترس از دل دشمنانتان بیرون کرده و آنان دیگر از شما هراس نخواهند داشت و سستی و ضعف بر شما مستولی خواهد شد. پرسیدند، منظور از سستی و بیچارگی چیست؟ فرمود به موقعیتی می‌رسید که عاشق دنیا می‌شوید و از مرگ می‌هراسید در آن صورت آنان بر شما چیره خواهند شد.
اکنون این وضعیت ماست، ببینید در سوریه، لیبی، عراق، یمن، سومالی چه خبر است و چه جنگ‌های داخلی و تروریسم آنجا به راه افتاده است و تازه کشورهای اسلامی دیگر هم در معرض تهدید هستند.
* به نظر شما راهکارهای جدی و کارساز برای حل مسئله فلسطین چیست؟ آیا شما هم اعتقاد دارید که فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است؟
همان طور که قبلا گفتم حل مسئله فلسطین با وحدت و اتحاد کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد و در مورد فروپاشی رژیم صهیونیستی نیز مرحوم پدرم که روحانی بود از علمای زمان خود نقل می‌کند که یهودیان از تمام نقاط جهان به فلسطین خواهند آمد و کشوری برای آنان ایجاد خواهد شد و سپس میان آنان و مسلمانان جنگ رخ می‌دهد و در دشتی به نام «مرج‌ابن العام» واقع در میان حیفا و کرانه باختری آن قدر انسان‌ها کشته می‌شوند که رودخانه «نعامین» واقع در حیفا در اثر شدت جنگ پرخون می‌شود و دریای مدیترانه خون‌آلود می‌شود و در آخر طرح تشکیل رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد. مسئله دوم مربوط به داخل رژیم صهیونیستی است. چون ساختار این رژیم فیزیکی است نه شیمیایی، لذا هر چالشی که برای دشمن صهیونیستی به وجود می‌آید باعث خروج بسیاری از اسرائیلی‌ها و مهاجرت به خارج می‌شود به همین دلیل بسیاری از صهیونیست‌ها دو تابعیتی هستند و تابعیت آمریکایی، اسرائیلی یا غیره دارند.
این رژیم به رغم حمایت‌های جهانی و حمایت آمریکا اما در درون با چالش‌های وحشتناک داخلی مواجه است، این رژیم 400 بمب اتمی در اختیار دارد، قوی‌ترین ارتش منطقه، مدرن‌ترین سلاح‌ها، هواپیماهای پیشرفته و... در اختیار دارد و کمک‌های زیادی به سمت این رژیم سرازیر می‌شود که جای بسی سؤال دارد. اکنون موازنه قدرت به نفع دشمن صهیونیستی است، دشمنان ما و متحدان اسرائیل نمی‌گذارند اقدامی بر علیه این رژیم صورت گیرد و یا قطعنامه‌ای علیه آن در سازمان ملل تصویب شود. اما باید این موازنه تغییر کند و ما باید خودمان آن را تغییر دهیم، ما با ایجاد اتحاد میان فلسطینی‌ها و اعراب و مسلمانان و جذب آزادگان جهان به سوی خود، می‌توانیم در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک جهان را به درستی آرمان‌هایمان متقاعد سازیم.
با ادله مختلف قرآنی و غیره می‌توان ثابت کرد که موجودیت رژیم صهیونیستی محدود و موقت است و کشورهای اسلامی با دارا بودن نفت و گاز و موقعیت‌های برتر استراتژیک‌ از ثروتمندترین کشورهای جهان هستند می‌توانند برگ برنده‌های زیادی در اختیار داشته باشند.
* به اعتقاد شما برای رفع محاصره غزه چه کار باید کرد؟
بدون تردید برادران ما در غزه قهرمانانی هستند که به جهانیان نشان دادند که مردم فلسطین شکست‌ناپذیر هستند و می‌توانند همیشه ابتکار عمل را در دست داشته باشند. درگیر شدن غزه با رژیم صهیونیستی در چندین جنگ، وارد شدن خسارات فراوان به این منطقه و تهدید مستمر شهرک‌های آن، همه و همه تفسیر محاصره است. برای رفع حصار غزه اولاً نیاز به گفت‌وگوهای داخلی میان خود فلسطینی‌ها دارد و پس از آن نیاز به گفت‌وگو با برادران عرب و در رأس آنها کشور برادر مصر دارد و انشاءالله این محاصره برداشته خواهد شد.
* به اعتقاد شما در نگاه کشورهای غربی نسبت به فلسطین چه تغییری به وجود آمده است؟
شکی نیست که ما اقدمات سیاسی و دیپلماتیک موفقی داشته‌ایم که نتیجه آن به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک دولت مستقل به پایتختی قدس شریف است اما در سازمان ملل عضویت ندارد، پرچم فلسطین در سازمان ملل به اهتزاز درآمده و از سوی 138 کشور جهان به رسمیت شناخته شده‌ایم. جنگ دیپلماتیک و سیاسی ما در آینده این خواهد بود که دولت ما را به عنوان عضو رسمی سازمان ملل به رسمیت بشناسند که این هم در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
* نگاه گروه‌های فلسطینی نسبت به قضیه سوریه چیست؟ لطفاً توضیح بفرمایید.
  سوریه از سال‌های دور به آموزش انقلابیون اقدام کرده و تأمین سلاح و بودجه انقلاب‌های گذشته را نیز برعهده داشته و الان هم به طور مطلق حامی انقلاب فعلی ماست. هیچ شهر دور و نزدیک در سوریه نیست مگر آنکه تاوان حمایت‌هایش از مسئله فلسطین را پرداخته باشد. تمام کوه‌های این شهرها و روستاها با بمباران‌های دور و نزدیک اسرائیل آشنا هستند.
* به نظر شما آیا داعش در خاک فلسطین هم فعالیت دارد و آیا به اعتقاد شما اسرائیل همانگونه که در سوریه از داعش حمایت می‌کند در فلسطین هم می‌خواهد این نقش را دنبال کند؟
داعش سازمانی برای اجرای کامل اهداف صهیونیست‌ها است و در جهت خدشه‌دار کردن چهره اسلام و بد جلوه دادن ویژگی‌های خوب آن از قبیل محبت، صلح و همزیستی با ادیان دیگر تلاش می‌کند. این حرکت بخشی از طرح امپریالیستی صهیونیستی است که منطقه ما را هدف قرار داده است و اگر داعش از بین برود به معنی آن نیست که با اشکال دیگری از داعش مواجه نخواهیم شد.
* چرا برخی از کشورها در صدد ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی و عادی ساختن روابط با این رژیم هستند؟
از نظر ما هرگونه رابطه با دشمن صهیونیستی مردود و غیرقابل قبول است، من هیچگونه رابطه‌ای با رژیم صهیونیستی از سوی هر کشوری را تأیید نمی‌کنم.
مشکل ما این است که تقوی در دل‌هایمان ضعیف‌ است من از این فرصت استفاده می‌کنم و درودهای خود را نثار رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) می‌کنم که انقلاب خود را با دو پرچم اسلام و فلسطین پیروز کرد و به رهبر معظم انقلاب که محافظت از این پرچم را دارد درود می‌فرستم و از خداوند می‌خواهم که این جمهوری را حفظ نماید. ایران مرکز قدرت بزرگ در جهان اسلام است امیدوارم بتوانید اختلافات میان کشورهای اسلامی را پایان دهید چون خود ما از این اختلافات بیشتر ضرر می‌کنیم.
من در اینجا دو پیشنهاد مطرح می‌کنم اول، تشکیل کمیته‌ای در سطح سران کشورهای اسلامی شامل جمهوری اسلامی ایران، عربستان، مصر، ترکیه، اندونزی، مالزی، مغرب، الجزایر و فلسطین و بررسی مشکلات و یافتن راه‌حل و آنان می‌توانند چنین کاری انجام دهند. دوم تشکیل کمیته‌ای متشکل از علمای الازهر، حرمین شریفین، قم مقدس و نجف شریف و بررسی راه‌های حل اختلافات مذهبی با توجه به اینکه مذهب شیعه پنجمین مذهب اسلامی است و الازهر و شیخ الازهر آن را به رسمیت شناخته‌اند و ما چه شیعه چه سنی از 1300 سال پیش دارای پروردگاری واحد، دینی واحد، پیامبری واحد و کتابی واحد بوده‌ایم و سایر کتاب‌های آسمانی و انبیا و ادیان را قبول داریم و لذا هیچ توجیهی برای وجود اختلافات مذهبی و طایفه‌ای وجود ندارد چرا که ضررهای این اختلافات برای مسئله فلسطین بسیار زیاد است و ما می‌خواهیم همه سلاح‌ها به طرف دشمن صهیونیستی نشانه رود تا نابودی این رژیم هرچه سریع‌تر تحقق یابد و آرزوی امام خمینی(ره) تحقق یابد که فرمود «امروز ایران فردا فلسطین» تکمیل استقلال ایران جز با بازگشت فلسطین امکان‌پذیر نخواهد بود امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد، چون آن مرد عارف از آن زمان می‌دانست چه خطراتی قدس را تهدید می‌کند، دشمن صهیونیستی اکنون قدس را تهدید می‌کند سربازان چکمه‌پوش این رژیم وارد مسجدالاقصی می‌شوند، ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و قدس شریف به سرعت پیش می‌رود به همین خاطر می‌گویم خداوند جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه بدی حفظ کند و صفوف مسلمانان را حول محور قرآن کریم متحد گرداند و نصرت بزرگ را شامل حال ما کند

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اعم از زن و مرد، زیر بار فشار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و زیر خشونت آزادی دروغین آن هستند.

طبق گزارش بغداد الیوم، مقتدی صدر افزود: امروز نقاب جدیدی برملا شد که با عسل دموکراسی و شهد آزادی پوشانده شده بود تا دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا تلخی آن عسل مسموم و شهد متعفن گرفته شده از رژیم صهیونیستی متعفن را بچشند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما امروز خواهان پایان دادن به سرکوب صداهای خواهان صلح و آزادی و توقف کشتارهای کثیف و بی‌شرمانه صورت گرفته شده توسط صهیونیست‌ها هستیم.

مقتدی صدر ادامه داد: صدای دانشگاهیان آمریکا که خواستار پایان دادن به تروریسم صهیونیستی هستند، صدای ماست و هر که در هر نقطه از جهان این صدای صادر شده را خاموش کند، یک حیوان و هیولای درنده است که در قاموس آن رحم و آزادی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ننگ بر دولت‌های ظالمی که اهل حق را به بردگی می‌گیرند و از باطل و اشغالگری حمایت می‌کنند، ننگ بر قوانینی که به جامعه دگرباشان اجازه فعالیت می‌دهد و صدای پاکی و عفت را سرکوب می‌کند.

صدر گفت: از مردم دست بردارید؛ چراکه در غیر این صورت انتخابات و پایان کارتان فرا خواهد رسید و دیگر هیچ شلخته‌ای مانند نتانیاهو یا پیرمرد خرفتی مانند بایدن حکومت نخواهد کرد. باطل بودن و دروغ بودن شما برملا شده و دیگر هرگز کسی را فریب نخواهید داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از این پس دنیا روستای تحت فرمان مهاجمان استعمارگر نخواهد بود و استکبار شما مانند تار عنکبوت فرو می‌ریزد و صدای مظلومان بلند شده و کم نمی‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که چهره‌های دانشگاهی و دانشجویان آمریکا از یک هفته گذشته در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست به تظاهرات می‌زنند و در این میان پلیس آمریکا علیه آنها از خشونت استفاده کرده و تعداد زیادی از معترضان را هم بازداشت کرده است. با وجود سرکوب پلیس، اعتراضات در حال گسترش است

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900245

دیگر خبرها

  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد