Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس دانشگاه جامع علمي کاربردي گفت: برجام تاثير چشمگيري در رشد افزايش تعاملات علمي دانشگاه ايران با مراکز علمي بين المللي داشته است.

محمدحسين اميد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه با اشاره به طرح برخي ادعاهاي در مناظره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مبني بر کاهش رشد علمي کشور افزود: مراودات علمي ايران پس از برجام به طور چشمگير افزايش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: محدوديت هايي که در دوران تحريم شامل مراکز علمي و دانشگاه هاي کشور مي شد نيز پس از برجام کاهش زيادي داشت.
معاون سابق وزير علوم، تحقيقات و فناوري اظهار داشت: رفت و آمدهاي علمي پس از برجام گسترش يافت و تعداد هيات هاي علمي براي تبادل نظر و مذاکرات دو يا چندجانبه روز به روز رو به فزوني نهاد.
وي ادامه داد: اين امر در دانشگاه جامع علمي کاربردي نيز مشهود بود و تبادلات و رفت و آمدهاي علمي زيادي پس از برجام صورت گرفت.
اميد خاطرنشان کرد: همچنين طي يک سال اخير، اجراي پروژه هاي مشترک علمي بين دانشگاه هاي ايران و مراکز خارج از کشور افزايش چشمگيري داشت.
وي افزود: اجراي اين پروژه هاي مشترک سبب افزايش حجم مالي نيز بوده که منجر به جذب سرمايه هاي خارجي براي تحقيقات شده است.
رييس دانشگاه جامع علمي کاربردي تاکيد کرد: شاخص همکاري هاي بين المللي يکي از موضوعات مهم در رنکينگ جهاني به شمار مي رود و متاسفانه پيشتر هميشه در اين شاخص عقب بوديم.
وي يادآور شد: اين امر بدين سبب بود که محقق ايراني به راحتي نمي توانست در کنفرانس هاي مختلف علمي شرکت کند و يا در انتشار مقالات با مشکلاتي مواجه بود و يا بار مالي زيادي براي تحقيق مورد نظر نياز داشت.
اميد افزود: خوشبختانه اين مشکلات با افزايش مراودات علمي پس از برجام در حال اصلاح است و اکنون رتبه علمي جمهوري اسلامي ايران از اين منظر افزايش يافته است.
فراهنگ ** 9187 *1436* خبرنگار: حميد بازگشا * انتشار:داود پورصحت*



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است

معاون اول رئیس‌جمهور گسترش روابط با آفریقا را راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی تهران با کشورهای دوست و همچنین جهان براساس راهبرد برد-برد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر عصر _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضا شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

کد خبر 748539

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی