Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:44:42 GMT

کشف بیش از ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۶۷۵۳

کشف بیش از ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی

تبریز - ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی محموله های کالای قاچاقی را به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموران نیروی انتظامی فرماندهی آذربایجان شرقی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ضمن کشف محموله هایی به ارزش برآوردی بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، ۲۲ متهم به قاچاق کالا را نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف ۲ میلیارد کالای قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ظهر پنجشنبه در این خصوص با اشاره به کشف محموله های قاچاقی به ارزش دو میلیارد به خبرنگاران گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی مراغه یک دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی و در ورودی شهر متوقف کردند.

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر ادامه داد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازرسی از خودرو تعداد ۴۰ گونی البسه، ۱۰ طاقه پرده و ۴۰ عدد ظروف قاچاق خارجی را کشف کردند که ارزش برآورد شده این کالای کشف شده ۳۰۰ میلیون ریال بوده و در این رابطه دو متهم نیز دستگیر شدند که این کالاها را از استان های غربی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال به تهران را داشت که توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند.

وی همچنین گفت: مامورین مبارزه با کالای قاچاق در حین گشت زنی به دو دستگاه خودرو نیز مشکوک و آنها را متوقف و در بازرسی از خودروهای مذکور تعداد ۱۲۰۰ ثوب البسه،۱۱۰ کیلو گرم چای، ۴۵۲ باکس سیگار به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال را کشف کردند و در این رابطه سه نفر دستگیر و خودروهای مربوطه نیز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف محموله البسه و کالای قاچاق دیگری نیز خبر داد و اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی چهار دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی و در ورودی شهر متوقف کردند.

اصلانی فر با اشاره به دستگیری چهار متهم در این رابطه گفت: ماموران در بازرسی از خودرو انواع البسه، پرده، ظروف و عینک شنای قاچاق خارجی را کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای کشف شده بنا به نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

توقیف کانتینر یخچالدار فاقد مدارک گمرکی در مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر ورود یک دستگاه تریلی کشنده اسکانیا با کانتینر یخچال در محور مرند – خوی بصورت قاچاق، بلافاصله عوامل پلیس به محل مورد نظر مراجعه و تریلی مذکور را توقیف کردند.

سرهنگ کاظم دهقانی در ادامه افزود: راننده اظهار داشت: خودروی تریلی کشنده اسکانیا با کانتینر یخچال را بصورت مزایده ای از کشور عراق خریداری کرده و به صورت قاچاقی از مرز وارد کرده است و در بررسی ها مشخص شد که خودرو فاقد مشخصات انتظامی و اسناد گمرکی و دارای پنج میلیارد ریال ارزش ریالی بوده و به پارکینگ انتقال یافت و در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

کشف بیش از ۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در بستان آباد

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد نیز از کشف محموله سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق بوسیله یک دستگاه اتوبوس بین راهی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ سیاوش علیفام تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی خودروی اعلامی را شناسایی و آن را جهت بررسی متوقف کردند که در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد ۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مارک های مختلف کشف شد که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی کالای مکشوفه ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده و در این راستا یک نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شده است.

توقیف محموله ۴۵۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در عجب شیر

کشف محموله کالای قاچاق خارجی در عجب شیر نیز از سوی فرمانده انتظامی این شهرستان اعلام شد و وی افزود: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وکنترل خودروهای عبوری ماموران یگان امداد به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک وآن را متوقف کردند.

سرهنگ رحمان عبدی خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی،۱۰ هزارو ۵۶۰ جفت دستکش ویک هزارو ۸۰۵ عدد آچارآلات خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون ریال کشف و راننده را دستگیر کردند.

کشف کالای قاچاق میلیونی در شبستر

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر نیز از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف کالای قاچاق در آن خبر داد و گفت: به دنبال مبارزه جدی وبی امان باپدیده شوم قاچاق وحمایت ازتولیدکنندگان داخلی کشور در سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"طرح های مختلف انتظامی اجتماعی دراین شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ فریدون حیدری افزود: در این راستا ماموران انتظامی بخش صوفیان در حین کنترل و بازرسی یک دستگاه خودرو نیسان، تعداد ۴۴ طاقه پارچه خارجی کشف و ضبط کردند که کارشناسان ارزش این کالای کشف شده را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند و در این راستا دو نفر دستگیر و خودرو توقیف شده پس ازتشکیل پرورنده مقدماتی جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف البسه قاچاق میلیاردی در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان نیز با اشاره به کشف البسه قاچاق میلیاردی در این شهرستان اظهار داشت: ماموران انتظامی حین گشت زنی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ و خودرو پیکان مشکوک شده و آن ها را متوقف کردند که در بازرسی از خودروهای توقیفی، سه هزار و ۸۵۰ ثوب انواع البسه قاچاق کشف شد.

سرهنگ سهراب شفقی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و ۱۰۰ هزار ریال برآورد شده و در این راستا دو دستگاه خودرو توقیف و دو متهم نیز دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

توقیف محموله های قاچاق میلیاردی در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز از کشف دو محموله قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و دستگیری هفت نفر قاچاقچی خبر داد و گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام اقدامات فنی و تخصصی، موفق به شناسایی یک باند فعال در زمینه قاچاق کالا شده و آنها را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ رمضان الله وردیان با اعلام این خبر افزود: با مراقبت و تعقیب ماموران مشخص شد اعضای این باند اقدام به بارگیری محموله سیگار، البسه و کود شیمایی قاچاق کرده و در حال عبور از مسیر شهرستان بناب به سمت تبریز هستند.

وی به اعزام چند تیم عملیاتی به مسیر حرکت کالای قاچاق اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، شش دستگاه خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی متوقف و در بازرسی از آنها شش هزار و ۲۰۷ ثوب البسه خارجی،۲۵۷ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق و ۱۰۳ گونی کود شیمیایی به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کشف و در این عملیات هفت قاچاقچی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افزود: در بازرسی از این شناور‌ها انواع کالای قاچاق از جمله کولرگازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گرد و صد‌ها قلم کالای دیگر کشف شد.

وی از دستگیری ۵ نفر نفر در این ارتباط و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۱۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری مردم استان با مرزبانان، گفت: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آن‌هاست و در راستای مبارزه باقاچاق و حمایت از تولیدات داخلی باقاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد