Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:48:46 GMT

نامداران بی‌نامی که هر روز حماسه‌ می‌آفرینند + عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۷۰۹۰

نامداران بی‌نامی که هر روز حماسه‌ می‌آفرینند + عکس و فیلم

سربازان گمنام امام زمان(عج) در واقع همان نامداران بی‌نامی هستند که هر روز با رشادت و دلاورمردی‌های خود حماسه‌ای نو می‌آفرینند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، این روزها واژه و یا بهتر است بگوییم نام سربازان گمنام تنها منجی عالم بشریت، قائم آل محمد(عج) برای همه واژه‌ای نام آشناست که شاید سالانه فقط یک بار با انعکاس تصاویر، ویدئوها، اخبار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..این نام به گوش ما می‌رسد، اما بهتر است تا کمی بیشتر بدانیم تا بلکه بتوانیم شایسته تر مشقت این دلاورمردان را درک کرده و به تصویر بکشیم.

در عصر حاضر و در این اوضاع نابسامان امنیت در مناطق مختلف جهان اگر کشور ما همچنان از گزند و حیله‌های شیطانی و شوم دشمنان اسلامی مصون مانده است باید به صراحت گفت که همه ما این نعمت بزرگ را مدیون و وامدار افرادی هستیم که هم‌اکنون سربازان گمنام امام زمان(عج) نام گرفته‌اند و چه زیبنده است این نام برای مدافعانی همواره بیدار و بی‌ادعا.

اگر کشور ما در این مقطع از جهان روز از بهترین نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری، دفاعی برخوردار بوده این فقط در سایه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است که در ازای این همه مجاهدت فقط نام سرباز بر آنها تعلق گرفته، چرا که در کشور ما همه ملت این نام عظیم را عجین شده با دفاع و جنگ می‌انگاریم، اما اینها کافی نیستند برای یک عمر تلاش، یک عمر مجاهدت، یک عمر فداکاری و جانفشانی و عمری حسرت بسیاری از امور عادی روزمره را در دل داشتن.

این تهدیدات که کشور اسلامی ما و مردممان را مورد هجمه قرار می‌دهد نیاز به یک نیروی اطلاعاتی کارآمد و دقیق دارد، نیرویی متعهد و انقلابی و در عین حال پرتلاش و زیرک تا بتواند به درستی وظایف محوله را به انجام برسد که ما امروزه از چنین نیرویی برخوردار هستیم.

بسیاری از ناموران، بزرگان و مراجع در طول تاریخ به عظمت شان و جایگاه سربازان گمنام امام عصر(عج) اشاره‌ای داشته و تلاش آنها در راستای برقراری امنیت در کشور را مجاهدتی بس والا عنوان کرده‌اند که از این میان معمار کبیر انقلاب اسلامی در توصیف جایگاه این سربازان می‌فرمایند: سربازان گمنام ما نام و نشان نمی‌خواهند.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها تاکیدات بسیاری بر پاسداشت مقام شامخ سربازان گمنام امام زمان(عج) داشته و فرموده‌اند که آرامش و امنیت جامعه مرهون سربازان گمنامی است که دائم در جهاد فی سبیل ‌الله‌اند.

خدارا شاکریم که ما را به نعمت برخورداری از الهی ترین سربازان و مجاهدان فی سبیل الله متنعم کرده و امروز ما در سایه ایثار آنها در امنیت کامل به سر برده و استکبار در حسرت ناامن کردن کشور ما نقره داغ شده است.

شکرگزاریم که استکبار و دشمن اسلامی هربار که خواست سریالی از ناامنی‌ها را در ایران شکل داده و ما را به سرنوشت کشورهای ناامن همسایه دچار سازد، با تلاش مردم آگاه و نیروهای خدوم امنیتی، نظامی و دفاعی دست از پا درازتر به خانه بازگشته و به ضعف و ناکارآمدی خود در مقابل ابرقدرت اسلامی روز دنیا، جمهوری اسلامی ایران اذعان و اعتراف کند.

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است، به نحوی که در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزو اصول اولیه به شمار می‌آید، هنوز حوزه‌های امنیتی جزو کا‌ر‌ویژه‌ حاکمیت قلمداد می‌شود و یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها در ساختار امنیتی یک کشور، از آنِ نهاد اطلاعاتی است.رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش آزادی و امنیت را دو نعمت بزرگی معرفی کردند که وقتی انسان آنها را از دست بدهد، قدر آنها را می‌فهمد.

بر همین اساس بعد از پیروز انقلاب اسلامی و عدم وجود تشکیلاتی منسجم، قانون تشکیلِ وزارت اطلاعات در 29 اردیبهشت ماه سال 1362 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در قانون تشکیل این وزارت آمده است: به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.

سربازان گمنام امام زمان (عج) جزو اصلی‌ترین نیروهایی هستند که وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارند. تلاش‌های آنها اکثر مواقع به علت ملاحظاتی که وجود دارد، از نظرها دور می‌ماند و فعالیت‌هایشان نیز چون خودشان گمنام است. در 4 سال گذشته بخش‌هایی از اقدامات وزارت اطلاعات که بازخورد بین‌المللی داشت، نمود پیدا کرد.

دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور، رها سازی حشمت‌الله عطارزاده دیپلمات ایرانی به گروگان گرفته شده در پیشاور پاکستان، نفوذ در کانون ضد انقلاب با پروژه الماسی برای فریب، شکست پروژه نفوذ امیر میرزایی حکمتی جاسوس سیا، دستگیری همزمان 15 جاسوس موساد، دستگیری اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌ای جزو پروژه‌های بزرگ رسانه‌ای شده وزارت اطلاعات در چند سال اخیر بود

براساس این گزارش، در منطقه خاورمیانه باتوجه به اهمیت، موقعیت و شرایط خاص کشورهای منطقه مانند شرایط عراق، افغانستان، لبنان و سرزمین‌های اشغالی، سرویس‌های جاسوسی خارجی کشورهای مستکبر نظیر MI6 ,CIA, موساد و ... هر کدام فعالیت مضاعفی در این منطقه نسبت به سایر نقاط جهان دارند؛ علاوه بر آن همه این دستگاه‌های جاسوسی خارجی به جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این شرایط به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان‌های مشابه منطقه‌ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش‌رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار است.

دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان

دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی و شاهکار مأموران اطلاعاتی کشورمان در اسفند سال 88 بود. ریگی شرور شرق کشور در پناه لابی‌های سازمان ISI پاکستان، حمایت‌های سیاسی و مالی آمریکا و عربستان هیچ وقت گمان نمی‌کرد روزی در دام سرویس‌های اطلاعاتی ایران بیفتد.

حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان و دستگیری 9 نفر از نیروهای انتظامی کشورمان، بستن جاده زابل - زاهدان در منطقه تاسوکی و به شهادت رساندن 22 نفر از هموطنانمان، بمب‌گذاری در مسیر اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به شهادت رساندن 13 نفر، گروگان‌گیری و به شهادت 16 نفر از سربازان وظیفه پاسگاهی در سراوان که با سربریدن آن ها همراه بود، انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان و به شهادت رسیدن 25 نفر، بخشی از عملیات‌های تروریستی گروه ریگی بود.

آخرین عملیات تروریستی گروهک ریگی در مهرماه 1388 در منطقه سرباز، منجر به شهادت سردار نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه بیش از 42 نفر از شیوخ اهل سنت و مولوی‌های بلوچ شد.

سربازان گمنام؛ مدافعان ارزشهای اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سربازان گمنام نقش اصلی در صیانت از ارزش‌های اسلامی و منافع ملی دارند که نامگذاری روز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) به عنوان روز سربازان گمنام بیانگر نقش کلیدی و راهبردی سربازان گمنام در صیانت از ارزش‌های اسلامی و منافع ملی در برابر هجمه بیگانگان و دشمنان اسلام و نظام است.

آیت‌الله سید حسن عاملی تصریح کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری وزارت اطلاعات به همت نیروهای باایمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است.

وی برقراری امنیت و آرامش در جامعه را از مولفه‌های اصلی دستیابی به توسعه پایدار، پیشرفت روزافزون جامعه و سرافرازی و خوداتکایی مردم کشور دانست و افزود: این مهم که با تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی از جمله فرزندان ملت در تشکیلات اطلاعاتی حاصل می‌شود، از دستاوردهای ارزنده و بی نظیر نظام اسلامی و از عنایات خاصه الهی برای کشور و مردم ماست.

استاندار اردبیل نیز در این باره گفت: استان اردبیل با وجود مرزی بودن با کسب رتبه برتر در برقراری امنیت، افتخاری بزرگ و ارزشمند را نصیب خود و مردم متدین کرده است که بی شک، این موفقیت حاصل تلاش و مساعی ارزنده تمام دست‌اندرکاران و دستگاه‌های امنیتی، به ویژه سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) است.

خدابخش با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات در کنار سپاه و بسیج٬ نیروهای انتظامی و ارتش یکی از ارکان مهم کشور در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بوده و این نقش غیرقابل انکار است، اظهار کرد: این ارگانها در حفظ کیان نظام در مبارزه با عوامل بیگانه و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و خنثی نمودن توطئه‌های بیشمار این توطئه ها از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش مضاعف داشته است.

امنیت کنونی کشور را وامدار سربازان گمنام امام عصر(عج) هستیم

آیت‌الله سید فخرالدین موسوی ننه‌کرانی اظهار کرد: امنیت به اندازه‌ای دارای اهمیت می‌باشد که دین مبین اسلام بسیاری از احکام را مشروط به امنیت کرده اسلام و قرآن در خصوص امنیت و دفاع که مسایلی مرتبط با جنگ و جهاد است شروط آن را بیان و به ابواب مختلفی اشاره نموده که آن را در میان بسیاری از موضوعات تفسیری متمایز ساخته است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: برقراری امنیت از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که تا امنیت و آرامش درجامعه برقرار نباشد، برقراری عدالت نیز امری محال و غیرممکن است در واقع پایه‌ریزی و ایجاد یک تمدن و زندگی انسانی اصیل که «عدالت» یکی از ارکان‌های آن است، بدون تأمین امنیت ممکن نیست.

وی با بیان اشاره به اینکه امنیت واقعی در سایه حکومت دین است، تصریح کرد: مملکت و حکومتی که از امنیت دارد، از نعمت بزرگ معنوی برخوردار بوده و هدف از حکومت اهل مومنان، برقراری دین خداوند یکتا در جهان هستی و رسیدن به توحید و امنیت کامل است.

سربازان گمنام امام زمان (عج)کسانی هستند که تنها برای رضای خداوند متعال کار و تلاش می‌کنند و تنها هدفشان رضایت خداوند متعال است، تصریح کرد: امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون شهیدان و فداکاری ایثار گران و تلاش قابل تحسین و درایت و تدبیر هوشمندانه و قابل تقدیر مجموعه گمنام و با اخلاص و توانمندی است که با مبارزه بی امان با ترفندهای دشمنان اسلام آرامش و امنیت را به مردم همیشه در صحنه هدیه می‌نمایند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود:کشور جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در سایه توجهات حضرت حق و امام زمان (عج) اعلام کند در حالی که اکثر کشورهای منطقه دوران پر تنش و نا امن را سپری می‌کنند، به رغم توطئه‌های سرویس‌های امنیتی کشورهای متخاصم و گروههای تروریستی برای ایجاد چالش امنیتی در ایران با فرماندهی با صلابت رهبر معظم انقلاب، سالی همواره با آرامش و امنیت را پشت سرگذاشت و می‌گذراند.

موسوی ننه کرانیاظهار کرد: وزارت اطلاعات در کنار سپاه و بسیج٬ نیروهای انتظامی و ارتش یکی از ارکان مهم کشور در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه ایفای نقش اساسی نموده و در حفظ کیان نظام در مبارزه با عوامل بیگانه و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و خنثی نمودن توطئه‌های بیشمار این جرثومه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش مضاعف داشته است.

فیلم + فیلم+ فیلم

مجاهدتهای خاموش، زیبنده‌ترین مصداق انتظار

وقتی حرف از دفاع، امنیت و آسایش ملت در میان باشد اینکه چگونه و با چه سلاحی، چه کسی در مقابل دشمن می‌ایستد مهم نیست، بلکه تنها چیزی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار بوده نیت جهاد است که یقینا سربازان گمنام امام زمان(عج) با دفاع عاشقانه و غیرتمندانه از مرزوبوم کشور علاوه بر پاداش اخروی یک پاداش بی‌بدیلی نیز دریافت خواهند کرد و آن هم پیوستن به خیل عظیم عاشقان و کاروان مخلص منتظران حضرت مهدی(عج) است.

زمانی که حرف از دفاع و امنیت به میان بیاید فکه، شلمچه، ماووت، سومار، مهران و طلائیه هیچ تفاوتی ندارند بلکه جنگیدن برای کشور سینه‌ای مالامال از عشق و ارادت می‌خواهد و موقعیت مکانی و زمانی در طول تاریخ برای هیچ یک از سربازان اسلامی و همچنین سربازان گمنام مهم نبوده و نیست.

شاید انتظار برای همه ما یک واژه رایج اما گنگ در فرهنگ عصر کنونی تلقی شود اما باید دانست که انتظار کشیدن و به انتظار نشستن برای هرکسی معنای خاصی دارد، یکی در اوج خوشی و در رفاه کامل و دیگری در میان توپ و تانک دشمن از انتظار برای خود تندیسی ارزشمند ساخته است، اما در این میان سربازان گمنام امام زمان(عج) در واقع منتظرانی هستند که با مجاهدتهای بی‌صدا و خاموش خود انتظار را به شکل حقیقی معنا می‌کنند.

مهدیا! آمدنت دیر شده...

در این روز که ولادت یگانه منجی عالم بشریت، قطب عالم امکان است همه جهان اسلام غرق در شور و جشن بوده و از مولودی‌خوانی گرفته تا برپایی جشن عروسی‌ها همه و همه با نظم و زیبایی خاصی برگزار شدند که استان اردبیل نیز امروز شاهد بسیاری از این رویدادهای مبارک بود.

برگزاری جشن ولادت حضرت قائم آل محمد(عج)، سخنرانی در مساجد و مصلاها، برپایی مراسم احیاء شب نیمه شعبان به همراه پذیرایی و اطعام سحری از احیاکنندگان، برگزاری محافل نورانی قرآن کریم، برپایی غرفه مشاوره وقف جدید با محوریت وقف برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت، ختم صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج)، برگزاری دعای ندبه، برگزاری مراسم دعای توسل، مولودی‌خوانی و شعرخوانی از جمله برنامه‌هایی بود که برای این روز در استان اردبیل تدارک دیده شده بود.

برپایی جشن و مراسم ویژه منتظران ظهور به همین مناسب عصر روز ولادت نیز از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت چنین روز مبارکی در دیار شهیدپرور اردبیل تدارک دیده شده بود.

عمریست چشم به راهمان گذاشته‌ای، هرجمعه که می‌آید با تمام عجز و ناتوانی‌مان چشم به جاده می‌دوزیم و همچنان غافلیم از بایدها و نبایدهایی که برای شرط آمدنت پیش روی‌مان گذاشته‌اند.

با آنکه جمله غریبانه شاید این جمعه بیاید، شاید را هر شبانه‌روز دیکته کردیم اما ای کاش اصلا چنین شعری سروده نمی‌شد تا بلکه تو زودتر از تمام جمعه‌هایی می‌آمدی که با انتظار آمدنت یک به یک دل به سیاهی زدند و غروب کردند و تو نیامدی...!

اللّهُم عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَجْ

انتهای پیام/

R41374/P4001/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند