Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مسابقات حفظ و قرائت قران كريم با همكاري رايزني فرهنگي كشورمان و راديو بلال اوگاندا در ماه مبارك رمضان در اين كشور برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا،موسي موگروا، مدير راديو بلال ضمن حضور در رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اوگاندا، با علي بختياري، رايزن فرهنگي کشورمان ديدار و پيرامون انجام همکاري‌هاي مشترک در ماه مبارک رمضان، گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موگروا طي سخناني، ضمن تشکر از حمايت‌هاي مثبت جمهوري اسلامي ايران از فعاليت‌هاي مختلف ديني و قرآني اين راديو، خواستار ادامه همكاري‌ها به ويژه در ماه مبارک رمضان 1396، شد.
مدير راديو بلال افزود: امسال تعداد مدارس شرکت‌کننده در مسابقات دو برابر سال گذشته خواهند بود و مايل هستيم در صورت قبول همكاري‌هاي لازم، سالانه تعداد شرکت‌کنندگان را افزايش دهيم.
بختياري در سخنان خود، از همت راديو بلال در اجراي برنامه‌هاي مختلف اسلامي و به ويژه برگزاري مسابقه قرآني بين مدارس ابتدايي اوگاندا که در رمضان سال گذشته، با حمايت رايزني فرهنگي کشورمان انجام گرفت، تقدير کرد.
وي اظهار كرد: برنامه‌هاي راديو بلال که تنها رسانه رسمي مسلمانان و زير نظر شوراي عالي مسلمانان اوگاندا فعاليت مي‌کند، بايد رشد کيفي داشته باشد تا بتواند پاسخگوي نيازهاي جامعه مسلمانان اوگاندا باشد.
بختياري عدم توجه به تهيه و ارائه برنامه‌هاي آموزشي را يکي از نقاط ضعف رسانه‌ها در کشور اوگاندا دانست و گفت: در رقابت‌هاي رسانه‌اي، پيروز ميدان کسي است که بتواند به تنوع نيازهاي مخاطبان خود توجه کند و خلاهاي موجود را پوشش دهد. با توجه به نوع جامعه اوگاندا که جامعه‌اي است متکثر و متشکل از اديان، مذاهب و قوميت‌هاي مختلف، توجه به سلايق و علايق مختلف از ضروريات است و در جهت تبيين آموزه‌ها و ارزش‌هاي اسلامي، نبايد از تهيه برنامه‌هاي بين الاديان غفلت کرد.
رايزن فرهنگي کشورمان در پايان سخنان خود، با اعلام برگزاري مشترک مسابقات قرآني در ماه مبارک رمضان، برگزاري نشست‌هاي علمي در موضوعات مختلف اسلامي، مسابقات و دوره‌هاي آموزش قرآن، حديث، اخلاق و تربيت اسلامي را مورد تاكيد قرار داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود