Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@23:59:08 GMT

پیوند اینترنت و دوچرخه برای کاهش آلودگی در چین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۱۵۸۰

پیوند اینترنت و دوچرخه برای کاهش آلودگی در چین

دانش>محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
چین با استفاده از اینترنت و دوچرخه یک سیستم حمل و نقل عمومی ارزان و بدون آلودگی تعریف کرده است که ضمن کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه‌های حمل و نقل شهروندان و متنوع‌سازی سیستم حمل و نقل عمومی به بهبود سلامت شهروندان نیز کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، شاید جرقه این ابتکار به محبوبیت دوچرخه در جامعه چین برگردد، جامعه‌ای که در آن دوچرخه از دیرباز به عنوان یک وسیله حمل و نقل در میان شهروندان محبوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون شهروندان چینی با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند، تنها با یک جستجوی ساده در سیستم "کیو آر کد دوچرخه" یا سیستم "کد پاسخ سریع دوچرخه" می توانند با پرداخت فقط یک یوان (معادل تقریبا پنج هزار ریال) از دوچرخه عمومی استفاده کنند.

این دوچرخه‌ها که مجهز به سیستم مکان‌یاب جی‌پی‌اس هستند، می‌توانند از هر جایی برداشته شوند و در هر جایی رها شوند.

کاربر با استفاده از سیستم یاد شده می‌تواند با توجه به موقعیت مکانی خود، نزدیک ‌رین دوچرخه به خود را پیدا کند.

بزرگراه‌ها و خیابان‌ها همگی دارای مسیر ویژه‌ای برای دوچرخه هستند و در پیاده‌روهای سطح شهر نیز مکان‌هایی برای پارک دوچرخه دیده می‌شود.

اکنون شرکت‌های اینترنتی مختلفی مانند "اوفو" در چین کسب و کارشان به اشتراک‌گذاری دوچرخه است و هر رنگ دوچرخه، معرف یک شرکت جداگانه است.

اوفو، شرکتی است در پکن که در سال 2014 تاسیس شده و کار آن به اشتراک‌گذاری دوچرخه است.

شرکت تحقیقاتی "پژوهش و بازارها"، تعداد شهروندان چینی که در سال 2016 از سیستم حمل و نقل عمومی دوچرخه استفاده کرده‌اند را حدود 20 میلیون نفر اعلام کرده و پیش‌بینی کرده است این تعداد در سال 2021 به حدود 198 میلیون نفر برسد.

شرکت یاد شده، بزرگ‌ترین شرکت تحقیقات بازار در جهان است که مقر آن در ایرلند قرار دارد.

بنا به اعلام شرکت یاد شده، در سال میلادی گذشته 30 شرکت چینی کارشان خدمات‌رسانی در بخش حمل و نقل عمومی مبتنی بر دوچرخه و اینترنت بوده است.

گرچه به نظر می‌رسد استفاده‌کنندگان از این سیستم حمل و نقل عمومی بیشتر جوانان هستند، اما تعداد افراد مسنی که طرفدار این سیستم هستند و از آن بهره می‌برند نیز کم نیست و این می‌تواند از نظر کیفیت زندگی و سطح سلامت عمومی در چین نشانه خوبی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت که در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور ۹۳.۸۱ درصدی سهامداران برگزار شد، اعضای کنونی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، با انتخاب مجدد در سمت خود ابقا شدند.

محمدجعفر زیوری‌کامران که به نمایندگی از گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا ریاست این مجمع را بر عهده داشت، با اشاره به الزامی‌بودن اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت درخصوص انتخاب اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها اظهار داشت: «اعضای قبلی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت که شامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت ساختمانی بانک ملت، شرکت چاپ بانک ملت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت و شرکت بهساز مشارکت‌های ملت هستند، برای این دوره نیز کاندیدای عضویت در هیات‌مدیره به‌پرداخت شده‌اند.»

وی افزود: «طبق تبصره ماده ۲۳ اساسنامه شرکت به‌پرداخت ملت، اخذ رای‌ برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره و بازرس الزاما کتبی بوده و بر اساس ترکیب فعلی سهامداری، سهامدار ۸۸ درصدی تعیین‌کننده پنج عضو هیات‌مدیره است.»

زیوری‌کامران خاطرنشان کرد: «از آن‌جا که درحال‌حاضر سهامدار دومی که طبق اساسنامه با ۱۶ درصد سهام دارای حق رای برای افزودن عضو دیگری به هیات‌مدیره باشد، وجود ندارد و رای سهامدار عمده ۸۸ درصدی بر عضویت همین پنج نفر است، اعضای هیات‌مدیره فعلی ابقا می‌شوند.»

گفتنی است؛ مجید برومند به‌نمایندگی از شرکت بهساز مشارکت‌های ملت و مهدی ضیغمی‌باران به نمایندگی از شرکت چاپ بانک ملت به‌ترتیب به‌عنوان ناظران اول و دوم در این مجمع عمومی حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • هزینه۵میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال۹۰
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران