Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:53:25 GMT

زنگنه: ما به خاطر راي به مردم دروغ نمي گوييم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۶۶۸۹

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- وزير نفت درگردهمايي صنعتگران حامي روحاني گفت: :«ما هرگز نگفتيم نمي شود و نمي توانيم. ما مي گوييم مي توانيم و مي شويم اما دروغ نمي گوييم و به خاطر راي به مردم دروغ نمي گوييم و دروغ گفتند را توهين به عقل و شعور مردم مي دانيم.»

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، بيژن زنگنه شامگاه يکشنبه در گردهمايي صنعتگران و مهندسان حامي روحاني که در سالن واليبال حجاب برگزار شد، افزود: در اينجا بايد از رهبر معظم انقلاب، صميمانه تشکر کنم که محور ثبات و پاسدار اقتدار، عزت جمهوري اسلامي در منطقه و جهان هستند و اين برنامه هاي انتخاباتي ما غبطه روشنفکران منطقه را برانگيخته و آرزو مي کنند کاش در کشورهاي آنها، شاهد چنين صحنه هايي باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: وقتي که ما در نيمه سال 92 ، کارمان را آغاز کرديم، کمتر از نصف همسايه خودمان قطر، از پارس جنوبي برداشت مي کرديم. اين در حالي بود که در سال 1384 و در آخر دولت اصلاحات برداشت ما از ميدان پارس جنوبي نزديک به قطر بود.
وزير نفت گفت: الان به تساوي رسيديم و برداشت ما از 240 ميليون متر مکعب در سال 91 به 534 ميليون متر مکعب در سال 96 خواهد رسيد.
زنگنه افزود: وقتي که ما شروع کرديم، برداشت ما از ميدان هاي مشترک نفتي غرب کارون در خوزستان فقط 70 هزار بشکه بود که امروز با 3.5 برابر رشد به بيش از 250 هزار بشکه در روز رسيده است.
وي ادامه داد: وقتي که ما شروع کرديم، صادرات نفت و معيانات گازي به زحمت به 1.2 ميليون بشکه مي رسيد در چهارماهه پاياني سال 95 اين رقم به 2.8 دهم ميليون بشکه رسيد. وارد کننده نفت و گاز بوديم اما به زودي 16 ميليون ليتر نفت و گاز صادر خواهيم کرد.
وزير نفت اضافه کرد: وقتي که ما شروع کرديم، توليد پتروشيمي 41 ميليون تن بود اما الان از مرز 50 ميليون تن در سال عبور کرده است. 14 هزار روستا از گاز طبيعي استفاده مي کرد که تا پايان اين دولت، 10 هزار روستاي جديد اضافه خواهد شد و تا پايان امسال، 95 درصد کشور از گاز طبيعي استفاده خواهد کرد.
زنگنه گفت: وقتي که ما شروع کرديم، قيمت ارز 3 هزار و پانصدو هشتاد تومان بود اما الان قيمت ارز آزاد 3 هزار و هفتصد تومان است. قيمت سکه يک ميليون و 300 هزار تومان بود اما الان حدود يک ميليون و 200 هزارتومان است. نرخ تورم بيش از 34 درصد بود اما الان يک رقمي و حدود 9 درصد است و هيچ کدام از نامزدها درباره آن هيچ صحبتي نکردند.
وي افزود: وقتي شروع کرديم، رشد اقتصادي منفي 5 درصد بود که در سال گذشته به بالاي 8 درصد رسيد. واردات گندم 3.5 ميليون تن بود اما امسال 11.5 ميليون گندم خريديم و 3 ميليون توان صادرات داريم.تعداد افراد فعال در بورس 6 ميليون و 400 هزار نفر بودند و در پايان سال 95 اين تعداد به 11 ميليون و دويست و نود هزار نفر رسيد. اينها بخشي از اقدامات دولت است.
وزير نفت ادامه داد: ما به اتکاي اين پيشينه و توانمندي که در عمل اثبات کرديم و به شما مردم قول دروغ و وعده فوق نجومي هم نمي دهيم، مي گوييم که کارمان را ادامه خواهيم داد. ما هرگز وعده گلدکويستي و شرکت هاي مشابه مضاربه اي به کسي نخواهيم داد. ما راست گفتيم و راست مي گوييم.
زنگنه گفت: اين که کسي بگويد من در سال 26 درصد رشد اقتصادي مي دهم و بعد هرکس از او سوال مي کند کوچکترين جوابي نمي دهد اين نشانه چيست؟ وقتي کسي مي گويد با يک ميليون توليد پتروشيمي من 600 هزار شغل ايجاد مي کنم و وقتي که جواب او را مي دهند که اين تعداد بيش از 20 هزار نفر نخواهد بود سکوت مي کند و جواب نمي دهد اين حرفها نشان چيست؟ گفتن اين عددها آيا توهين به شعور مردم نيست؟
وي افزود: ما نزديک 36 ميليون مشترک اينترنت داريم و 27 هزار روستاي کشور تحت پوشش اينترنت هستند. همه روستايي ها و شهري ها مي فهمند که چه اتفاقي افتاده است. اينها فکر مي کنند که مي شود چنين کرد.
وزير نفت ادامه داد: در نيمه سال 84 زماني که دولت آقاي خاتمي تمام شد ما بهترين وضعيت اقتصادي، مديريتي و اجتماعي تاريخ را داشتيم که بعد از 8 سال يک ويرانه را تحويل دادند.
زنگنه گفت: کشور را با صدها ميليارد دلار درآمدهاي اتفاقي نفت به چه وضعيتي رساندند؟ اشتغالي که به طور مطلق ايجاد شده در 8 سال دولت گذشته صفر بوده است. حالا مي گويند چرا شما اشتغال ايجاد نمي کنيد؟ شما در 8 سال چرا سکوت کرديد و حرف نزديد؟ الان مي گوييد.
وي با بيان اين که مبارزه با فساد از اهداف اصلي ما است گفت: من روزي که آقاي احمدي نژاد در سال 84 برسرکار آمد و اعلام کرد که مي خواهم مافيا را در نفت از بين ببرم در آن موقع به او گفتم دزدي در همه جا است. دزدي در هرجا که پول باشد، هست.
وزير نفت ادامه داد: ولي وقتي که در سال 92 دوباره به نفت برگشتم تازه ديدم که مافيا بر نفت مستقر شده است . آيا بابک زنجاني مافيا نبود. او 2.7 ميليارد دلار پول خالص مملکت را برد. 13 هزارميليارد تومان پول کشور را بابک زنجاني بالا کشيد.
وي اضافه کرد: بدانيد از زمان هجرت رسول اکرم (ص) تا الان 44 ميليارد ثانيه است يعني بابک زنجاني هر ثانيه 300 هزار تومان و هر ساعت يک ميليون و 80 هزارتومان از پول مردم را بالا کشيده است. اين چه اتفاقي افتاد که از آن مي گذرند و سکوت مي کنند.
زنگنه گفت: دکل صدمتري به ارزش 80 ميليون دلار گم مي شود. اين مافيا نيست. قرارداد 2400 ميليون دلاري خريد دکل يک شبه بدون هيچ تشريفاتي توسط يک نفر انجام مي شود و تمام تعهداتش به گردن اين دولت مظلوم يازدهم مي افتد.
وزير نفت افزود: يک ميليارد دلار يک نفر خريد لوله از خارج مي کند در حالي که لوله سازهاي ما بيکار مي مانند. دولت قبل 25 ميليارد دلار از برداشت درآمدهاي نفتي تخلف کرده بود که ما به مجلس آن را اعلام کرديم و مجلس نوشت که بايد اين تخلف دنبال شود.
وي ادامه داد: براي اين که فساد ريشه کن شود، چه کار بايد کرد؟ ما به طور اصولي رفتيم؟ وقتي که در سال 84 احمدي نژاد آمد و اين شعارها را داد همان موقع در تير 84 گفتم هرکس مي گويد آي دزد، فکر نکنيد که دنبال دزد است.
زنگنه در ادامه به قراردادهاي نفتي اشاره کرد و گفت: يکي از دوستان آقاي رييسي صحبت کرده است و گفته آنها يک متني دادند که به حدي اشکال داشت که 55 بار اصلاح کردند؛ اولا اگر 55 بار هم اصلاح کرده باشيم اين بر ما اشکالي نيست اين نشان دهنده اين است که ما آدم هاي لجبازي نيستيم. اهل تعامل هستيم. اگر اشکالي داشته باشيم، اصلاح مي کنيم.
وي گفت: اگر بخواهيم فساد نباشد، بايد شفافيت در عمليات باشد. بايد آگاهي باشد. بايد عمليات روشن و در فضاي روشن انجام شود. چرا دزدها شب دزدي مي کنند؟ چرا وقتي که شب ها در شهري چراغ ها خاموش مي شود، جرم و جنايت زياد مي شود؟ به خاطر تاريکي است و تحريم ظلمت و تاريکي بود.
زنگنه افزود: اگر کسي مي گويد تحريم نعمت بوده است، بايد ببينيم براي چه کساني نعمت بوده است؟ آنهايي که کاسب بودند آنهايي که از تحريم خوردند و جنس ها را چند برابر فروختند . آنهايي که جنس ها را از مبداهاي نامشخص خريداري مي کردند براي آنها نعمت بوده است، اما براي ملت عذاب و ظلمت است.
زنگنه با بيان اين که اين روزها بحث هاي زيادي درباره خام فروشي نفت است، گفت: افزايش توليد نفت، خام فروشي است؟ تقديم جايگاه ما به عربستان و ديگر همسايه ها اين افتخار است.
وزير نفت افزود: ما قبل از تحريم ها، صادراتمان نزديک به 2.5 ميليون بشکه بود ما اين را از دست بدهيم و به عربستان و ديگران تقديم کنيم که قدرت اقتصادي آنها زياد شود و با آن براي ما فشار سياسي ايجاد کنند و امنيت ملي را به خطر بياندازند، آيا اين افتخار است. اين چه حرف هاي نسنجيده اي است؟
وي با بيان اين که مي گويند از ميدان هاي مشترک برداشت نکنيم و با آنها تفاهم کنيم و بعد برداشت کنيم، گفت: مگر آنها منتظر ما مي شوند. ما در سال 1382 و 1383 وقتي که توليدمان در پارس جنوبي اندازه قطر شد، قطر حاضر شد که براي تشکيل کميته فني مشترک براي برداشت ايجاد کنيم که البته تا اخيرا هيچ جواب مثبتي به ما ندادند. در کدام نامه نوشته شده است که بيايند تشکيل کميته مشترک بدهند. قدرت ما است که به ما توانايي گفت و گو و موفقيت در مذاکره مي دهد، نه فقط شعار و حرف هاي نامناسب.
زنگنه يادآور شد: آقاي جليلي درباره قرارداد کرسنت صحبت کردند که در آن فساد بوده است. من در روز جمعه مصاحبه اي داشتم و گفتم آقاي دکتر جليلي بياييد در جلسه آذرماه امنيت ملي درباره کرسنت چه صحبت ها و گفت و گوهايي کرديد و تصميماتي گرفتيد. چه آشي براي ديگران پختيد. بياييد شفاف به مردم بگوييد.
وي اضافه کرد: بگوييد در نامه 25/12/88 خودتان به احمدي نژاد چه نوشتيد؟ و او با فاصله به شما چه جوابي دادند؟ آنها را توضيح دهيد. اگر يادتان رفته است من حاضرم اين اسناد را يادتان بياورم .
وزير نفت تاکيد کرد: ما طلبکار شما هستيم. شما گره اي را که به سادگي باز مي شد با لجبازي و خارج کردن از مسير طبيعي به يک معضل براي کشور تبديل کرديد و ما را گرفتار کرديد. ما معتقديم که يک ريال براي کرسنت نبايد بدهيم.
وزير نفت گفت: گفتند به مردم توضيح دهيد که چرا امسال نفت ترکمنستان را قطع کردند . من با افتخار مي گويم سال 88 بود که ترکمنستان گازش را قطع کرد و شما با ذلت رفتيد و قيمت گاز را با 9 برابر افزايش پذيرفتيد. امسال ترکمنستان باز خواست همان کار را بکند اما با قدرتي که ما با توليد گاز پارس جنوبي بدست آورده بوديم در مقابل آنها ايستاديم و خودش ناچار شد که کوتاه بيايد نه اينکه ما دنبال آنها برويم.
وي افزود: ما ايستاديم و توانستيم کشور را اداره کنيم و عزت ايران را از دست نداديم و امروز سربلنديم. توانستيم گاز را تامين کنيم اگر چه به ما سخت گذشت اما حاضر نشديم از مواضع اصولي خودمان کوتاه بياييم و اسير حرف هاي بي ربط شويم.
زنگنه يادآور شد: من الان مي فهمم که چرا آقايان اين قدر در کارهاي قراردادهاي نفتي کارشکني کردند چرا که مي خواستند الان بگويند شما سرمايه گذاري نکرديد؟ گفتند شما سرمايه گذاري نکرديد که وزير اقتصاد گفت 11 ميليارد دلار در سال 95 قرارداد جذب سرمايه گذار خارجي بستيم که 3 ميليارد دلار آن تحقق پيدا کرده و وارد کشور شده است.
وي گفت: مي دانند که قراردادهاي نفتي موجي از سرمايه گذاري و اشتغال براي شرکت هاي ايراني ايجاد کرد.
وزير نفت يادآور شد: فقط در روزهاي انتخابات است که زنان مي شوند نيمي از جامعه و جوانان مي شوند تاج سر و بعد از انتخابات دوباره همه چيز فراموش مي شود و اصلا اعتقادي به اين چيزها نيست.
زنگنه گفت: ما رييس جمهوري مي خواهيم که نماد مظلوم و دفاع از مظلوم باشد. رييس جمهوري که بتوان از وي انتقاد کرد و مشکلي برايمان پيش نيايد.
وزير نفت ادامه داد: مشکلات زياد است اما مي دانيم اين مسيري را که مي رويم، درست است ولي بايد سرعتش زيادتر شود.
شبد*1058*9122*خبرنگار: محمد افضلي* انتشار دهنده: مهدي نعمتي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه که در خاک ایران قرار دارد، گفت: کنسرسیوم توسعه ریلی به دروغ اعلام کرد "واگن بارداری وارد ایران نشده است"، اما چون این واگن‌ها بارگیری شده بود، با دستور مدیرعامل راه‌آهن با ارسال آنها موافقت شد که هنوز هم کنسرسیوم تشریفات گمرکی را برای ترانزیت بار انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی جعفری در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه و اظهارات مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص سوء مدیریت راه‌آهن بیان کرد: از سال گذشته بر اساس صورت‌جلسه‌هایی که مستند است، قرار بر این شد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای قطارهای عملیاتی جهت اصلاح خطوط و ادامه خط‌آهن روزنک - هرات مساعدت کند و به افغانستان ارسال کند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این‌که طی بازدید معاون فنی راه‌آهن از منطقه،‌ اشکالات در خط‌آهن موجود را کتباً اعلام کرده و آن را هم برای آقای کاظم قمی -نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان- و هم راه‌آهن کشور افغانستان فرستادیم.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نظر بر این بود که اول اصلاحات انجام شود و بعد از انجام اصلاحات، قطار تجاری (افغانستان- ترکیه) راه‌اندازی شود، اما طبق مستندات اعلامی، تا کنون هیچ اقدامی که منجر به رفع اشکالات شود به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است و کنسرسیوم فقط به‌صورت کلی اعلام کرده که کارهایی را در این رابطه انجام داده است.

کنسرسیوم توسعه ریلی، ماشین‌آلات تخصصی را برای اصلاح خطوط نداشت 

جعفری با انتشار یک فایل صوتی برای خبرنگاران، توضیح داد: البته از قبل هم مشخص بود که با توجه به امکانات این کنسرسیوم، امکان این‌که بتواند استانداردهای اولیه راه‌آهن را فراهم کند، ندارد. به این دلیل که رعایت این استانداردها نیاز به ماشین‌آلات تخصصی خطی دارد و این کنسرسیوم هم این ماشین‌آلات را نداشتند که بتوانند این اصلاحات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همواره اعلام کرده‌ایم این آمادگی را داریم تا با راه‌آهن افغانستان تعامل داشته باشیم و ماشین‌آلات را بفرستیم تا به استانداردهای موردنظر برسیم، افزود: اما در آخرین مکاتبه با کنسرسیوم توسعه ریلی در اواخر سال گذشته اعلام کردیم که نتیجه اقدامات تعهدشده هنوز به راه‌آهن اعلام نشده است؛ اما ما باز هم به‌جهت تعامل، قطارهای عملیاتی را به این مسیر اعزام می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن بیان کرد: با ارسال آخرین قطار عملیاتی، به نظر می‌رسد که کنسرسیوم از حسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سوء‌استفاده کرده و واگن‌های تخلیه‌شده را بارگیری کرد؛ و بدون اینکه هیچ هماهنگی با راه‌آهن ایران داشته باشد ارسال کرده است.

کنسرسیوم به دروغ اعلام کرد که واگن بارداری وارد ایران نشده است

جعفری ادامه داد: همان شب زمانی که من مطلع شدم، از مامور مربوطه پرسیدم و با مدیرعامل کنسرسیوم صحبت کردیم و آن‌ها خودشان اعلام کردند که واگن بارداری وارد ایران نشده است. به جهت اینکه ما هیچ‌گونه ارتباطی با مرز نداریم و هنوز ارتباطات از طریق تلفن ثابت، بیسیم و تلفن همراه فراهم نیست، فقط به‌استناد اظهارات آقای مصطفی رضایی -مدیرعامل کنسرسیوم- و مامور ایشان مبنی بر این‌که لکوموتیو به‌صورت منفرد وارد کشور شده و واگن بارداری نیامده است، اکتفا کرده و گفتیم قطاری وارد ایران نشده است.

وی ادامه داد: اما بعد از بررسی متوجه شدیم کنسرسیوم همه این موارد را دروغ گفته است و قطار وارد ایستگاه شمتیغ در مرز ایران و افغانستان شده  و آن‌ها به دروغ اعلام کردند که واگنی وارد نکردیم. البته فیلمی از ایستگاه روزنک منتشر کردند و برآورد راه‌آهن این بود که کنسرسیوم توسعه ریلی یک فیلم تبلیغاتی ساخته است.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن اظهار کرد: نکته جالب این‌که مسئولان گمرک هم در این رابطه اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، بنابراین اینکه کنسرسیوم مدعی شده که همه سازمان‌های مربوطه از ورود قطار به کشور اطلاع داشته‌اند صحت ندارد. بنابراین اگر غیر از این موارد که به دروغ مطرح شده، مستنداتی دارند، اعلام کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: هیچ هماهنگی‌ در جهت اینکه قرار است قطار ترانزیتی از افغانستان وارد کشور شود، انجام نشده است و به ما اطلاع ندادند. اما پس از اینکه با آن‌ها صحبت کردیم و گفتند قطاری وارد نشده، وقتی مامور فرستادیم و متوجه شدیم دروغ گفتند و ۱۰ واگن باردار در مرز شمتیغ متوقف شده است. که با دستور مدیرعامل راه‌آهن با توجه به اینکه این واگن‌ها بارگیری شده بود، با ارسال آنها موافقت شد.

کنسرسیوم توسعه ریلی تشریفات گمرکی را هم برای ارسال بار انجام نداده است

وی ادامه داد: با وجود این از همان روز که ما با ارسال بار موافقت کردیم، هنوز هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی صورت نگرفته است و حتی اظهارات گمرکی را به گمرک تسلیم نکرده‌اند. با وجود پیگیری‌های انجام‌شده هنوز این کار انجام نشده است. اما با توجه به این‌که امکان سوء‌استفاده مجدد کنسرسیوم وجود دارد،‌ فعلاً راه‌آهن اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

بیشتر بخوانید اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند کشورهای همسایه، ایران را در ترانزیت دور می‌زنند

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن بیان کرد: در زمان حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان بخش خصوصی در آنجا بار ترانزیت را  واردات و صادرات می‌کنند؛ در مرز رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در جریان است و هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما چون کنسرسیوم توسعه ریلی نمی‌خواهد مقررات راه‌آهن را انجام دهد، تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی جو را به‌هم بریزد و کارهایی را که خارج از مقررات است، انجام دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: بهتر است کنسرسیوم به‌جای دروغ‌پردازی و تشویش اذهان عمومی علیه راه‌آهن، از مسیر درست کار را پیش ببرند. به جای اینکه بخواهند در رسانه‌ها دروغ بگویند که راه‌آهن به آنها مجوز داده، کار را از راه درست انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون