Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:13:14 GMT

برای روسیاهی دشمنان می‎‎آییم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۲۹۲۵

انقلاب اسلامی ایران از جمله نظام‌های مردمی دنیا است که به رهبری امام خمینی(ره) بعد از برگزاری رفراندم رسمی فعالیت خود را با پشتوانه ملت ایران آغاز کرده است. بعد از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، فصل حقوق ملت با هدف ایجاد زمینه جذب مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت کشور آمده که نشان دهنده اهمیت حضور مردم در عرصه انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا ‌ایسنا ‌با چند تن از همشهریان در مورد اهمیت حضور افراد مختلف با سلایق سیاسی و فرهنگی متنوع گفت و گو کرده است.

«مریم کلاته» در گفت وگو با خبرنگار ما،‌گفت: من فکر می کنم رأیم خیلی برای انتخابات مهم نیست ولی برای روسیاه کردن دشمنان نظام هم که شده باید پای صندوق رای حضور داشته باشم.

وی با بیان این که رای دادن به نوعی نشان دادن علاقه افراد به وطن و استقلال ایرانی است، افزود: شاید ما داخل کشور در مورد یک سری از قوانین اختلاف نظرهایی داشته باشیم ولی دشمنان باید بدانند که این مسائل داخلی و به هیچ عنوان به کشورهای دیگر ربط ندارد.

کلاته در ادامه با اشاره به این که وجود کاندیدای متنوع و کارآمد تأثیر مهمی در حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات ایفا می‌کند، اظهار کرد: وجود گزینه‌های مناسب مردم را برای شرکت پرشورتر در انتخابات و رای دادن تشویق می‌کند.

حضور پرشور در انتخابات پاسداری از استقلال نظام است

«علیرضا افتخاری‌پور» یکی دیگر از شهروندان یزدی،‌گفت: ما به شخص رای نمی‌دهیم بلکه با رای دادن خود در حقیقت از ارزش‌های نظام و انقلاب حراست کرده‌ایم.

افتخاری‌پور حضور پرشور پای صندوق‌های اخذ رای را پاسداری از استقلال کشور دانست و بیان کرد: ما نمی‌خواهیم دشمنان از عدم حضور ما در انتخابات سوء استفاده کرده و تیشه به بنیاد اقدامات_دشمن_برای_دستیابی_به_اهداف_خود_عده_ای_هنوز_به_دنبال_همراهی_با_استکبار_هستند">انقلاب اسلامی بزنند.

این جوان یزدی انتخابات جمهوری اسلامی را نمایش قدرت نظام اسلامی عنوان کرد و گفت:‌ حضور پررنگ مردم در انتخابات راه‌های نفوذ دشمنان دین و نظام اسلامی را مسدود می کند.

رای دادن مردم،‌ رای دادن به اقتدار نظام است

«سیدمهدی دهقان» یکی دیگر از جوانان یزدی که در حال سپری کردن دوران سربازی است، حضور در انتخابات را رای دادن به نفع اقتدار کشور دانست و افزود: حفظ اقتدار نظامی،‌ علمی و فرهنگی ما مستلزم حضور و همبستگی مستمر ملت ایران است.

وی با اشاره به ضرورت تحقیق و بررسی به منظور شناخت نامزدهای انتخاباتی،‌ ادامه داد: بهتر است کاندیدا به جای تخریب یکدیگر با بیان رزومه و برنامه‌های خود به مردم کمک کنند تا شناخت بهتری از آنها به دست آورند.

«حسین رحیمی‌بافقی» یکی از اساتید دانشگاه در گفت و گو با ایسنا، حضور در انتخابات را یکی از واجبات اجرایی هر ایرانی دانست و بیان کرد:‌ همانطور که افراد برای تأمین معیشت روزانه خود احساس مسئولیت می‌کنند باید برای حضور پرشور در انتخابات هم متعهد باشند.

این استاد دانشگاه با بیان این که خداوند متعال هم انسان‌های مومن را برای مداخله در امور خود تشویق کرده است،‌ گفت: خداوند می‌فرماید ما سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کنیم مگر این که خودشان بخواهند.

تعهد و تخصص دو مولفه مهم برای اداره کشور است

وی با اشاره به این که تعهد و تخصص دومؤلفه مهم برای فرد اصلح در عرصه انتخابات است، اظهار کرد: هر کس یکی از این دو مؤلفه را نداشته باشد برای شرکت در انتخابات و اداره کشور نقص دارد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای نامزدهای این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،‌ گفت:‌ مسئولان و دست‌اندرکاران استان باید فضاهای بیشتری برای تبلیغات نامزدها طراحی کنند تا چهره شهر در تبلیغات نامزدها خراب نشود.

این استاد دانشگاه در مورد انتظارات مردمی از کاندیدای ریاست جمهوری و نامزدهای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا،‌ تصریح کرد: کاندیدا باید از هرگونه تخریب و بیان وعدهای غیرقابل اجرا پرهیز کنند.

وی دوری از شعار زدگی،‌اصراف و بی‌احترامی نسبت به یکدیگر را از دیگر ضرورت‌های رفتاری و اجرایی کاندیدا عنوان کرد و ادامه داد: اگر کاندیدا متوجه شدند که رقیب انتخاباتی او از توانمندی بیشتری برخوردار است به جای تخریب وی به او احترام گذاشته و رفتار پسندیده‌ای از خود نشان دهد.

جذب مشارکت عمومی،‌ میثاق مشترک دست اندرکاران انتخابات است

«محمدعلی طالبی» معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اهمیت حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه انتخابات، اظهار کرد:‌ میثاق مشترک همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، قانون است و به همین پشتوانه نیز امیدواریم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند با مشارکت باشکوه آحاد مردم و با حضور همه سلایق مختلف در جامعه باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و گفت: شوراهای اسلامی از جایگاه بسیار حساس و مهم برخوردار هستند و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایه‌ای‌ترین انتخابات‌ها برای جلب مشارکت آحاد مردم محسوب می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان یزد در ادامه وظیفه اصلی عوامل برگزاری انتخابات را فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم و مشارکت همه سلایق و جریانات سیاسی در عرصه انتخابات عنوان کرد و افزود: باید در مسیر اعتماد آفرینی و امیدافزایی در جامعه حرکت کنیم تا شاهد مشارکت چشمگیر مردم در عرصه انتخابات همچون دوره‌های گذشته باشیم.

مردم با شرکت در انتخابات از حق قانونی خود استفاده کنند

«عباس حیدری» رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، انقلاب اسلامی را انقلابی مردمی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) علی‌رغم این که پشتوانه مردمی داشتند، فعالیت رسمی نظام اسلامی در کشور را با برگزاری رفراندوم که نماد جذب مشارکت عمومی است آغاز کرده است.

وی با بیان این که بعد از تصویب قانون اساسی فصلی به نام حقوق ملت آورده شده است، گفت: در فصل حقوق ملت قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته شده است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات یزد با اشاره به این که در قانون اساسی تعیین سرنوشت ملت به عهده خود مردم گذاشته شده است،‌ اظهار کرد: حضور و مشارکت مردمی در انتخابات حق قانونی مردم است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

حیدری در ادامه تک تک آراء مردم را در نتیجه انتخابات موثر دانست و بیان کرد:‌ مردم با حضور خود در انتخابات تکلیف بیش از چهار سال کشور و آینده خود را مشخص می‌کنند، زیرا با اقدامات دولت‌ها طی چهار سال در حقیقت بنیاد اقدامات فرهنگی،‌ اجتماعی، ‌اقتصادی و سیاسی کشور گذاشته می‌شود.

حضور پرشور مردم در صحنه بزرگترین سرمایه نظام است

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران اسلامی از جمله کشورهایی است که دشمنان آن همیشه چشم طمع به دارایی‌های آن داشتند، گفت:‌حضور پرشور مردم در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف فرهنگی،‌مذهبی و سیاسی بزرگترین سرمایه نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

وی حضور پرشور مردم در انتخابات را به دلیل این که میزان مشارکت رسد و طور رسمی اعلام می‌شود را حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ کشورهای مختلف دنیا آمار اعلام شده در مورد میزان حضور مردمی در انتخابات را با سال‌های گذشته مقایسه کرده و نسبت به ارزیابی میزان رضایت‌مندی مردم ایران در برهه‌های مختلف اقدام می‌کنند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات یزد در پایان با دعوت از اقشار مختلف جامعه در راستای حضور پرشور در انتخابات پیشه رو،‌ گفت:‌حضور در انتخابات نقش مهمی در اقتدار، ‌انسجام ملی و تقویت روابط خارجی ایران با کشورهای مختلف ایفا می‌کند.

تهیه کننده: ‌امیر رضازاده


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تقدیر از اجرای طرح «نور» توسط نیروی انتظامی گفت: باید در مبارزه با بی حجابی استمرار داشت.

وی افزود: دستگاه‌ها و آحاد مردم باید از نیروی انتظامی در اجرای طرح نور حمایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: از مردم مؤمن و انقلابی ورامین دعوت می‌کنم، در مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق (ع) در روز شنبه در مسجد صاحب الزمان (عج) شرکت کنند.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تبیین آثار دفاع مشروع ایران در حمله به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها گفت: این دفاع مشروع موجی از امید و اقتدار را برای ایران در نگاه سایر ملت‌ها رقم زده است.

خطیب جمعه ورامین با تجلیل از مقاومت فلسطین و فراگیری دفاع از مردم فلسطین در سراسر دنیا گفت: قطعاً فلسطین در نهایت پیروز خواهد بود.

وی سپس ضمن تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری و یادآوری رسالت معلم در پرورش دانش آموزان گفت: تربیت و آموزش صحیح معلم دانش آموزان را در برابر فتنه‌ها و شبهات بیمه می‌کند.

قدوسی نژاد در سپس با اشاره به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بر حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم می‌بایست، در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کنند.

وی از مردم خواست، درباره قیمت خانه و پول پیش و اجاره خانه رعایت حال یکدیگر را داشته باشند، دولت و مسئولان جهت مدیریت این وضع و جلوگیری از سو استفاده ها اقدام لازم را داشته باشند.

کد خبر 6095615

دیگر خبرها

  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند