Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - رگولاتورهای اروپایی به فیس‌بوک در مورد جمع‌آوری داده‌های کاربران از طریق سایت‌های ثالث بدون رضایت آنان هشدار داده و خواستار رعایت حریم شخصی افراد شده‌اند.

مقامات مرتبط در فرانسه و هلند به شدت علیه فیس بوک موضع گرفته و می گویند این شبکه اجتماعی حجم انبوهی از اطلاعات شخصی کاربران را بدون اطلاع و جلب رضایت آنها جمع آوری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رگولاتوری های این دو کشور می گویند فیس بوک به کاربران امکان نمی دهد تا به شیوه ای موثر داده های متعلق به خود را کنترل کنند و اطلاعات زیادی را در مورد افراد از سایت های ثالث همکار با خود بدون رضایتشان به دست می آورد.

در صورتی که فیس بوک نتواند رضایت هلند و فرانسه را جلب کند، باید در انتظار جرائم سنگین مالی باشد. رگولاتوری فرانسه جریمه ای 150 هزار یورویی را برای فیس بوک در نظر گرفته است. هلندی ها هنوز مبلغ جریمه فیس بوک را مشخص نکرده اند.

این شرکت در تلاش است تا رضایت رگولاتوری های دو کشور مذکور را جلب کند و احتمالا باید بدین منظور تغییراتی را در نحوه تعامل کاربران و همین طور تنظیمات حریم شخصی این شبکه اجتماعی به وجود آورد.

پیش از این وزارت دادگستری آلمان هم فیس بوک را به علت تعلل در حذف پست ها و مطالب نفرت پراکن جریمه مالی کرده بود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

دیگر خبرها

  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی