Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- برگزاری چندین دوره انتخابات در استان نوپای خراسان جنوبی نشان از شور و شعور بالای مردم این استان دارد به طوریکه تاکنون رکورددار حضور حداکثری مردم در انتخاباتهای گذشته بوده اند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- فاطمه زیراچی: انتخابات یکی از اصلی ترین عرصه‌های مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان است و حضور مردم در پای صندوق‌ پشتوانه مردمی انقلاب و دارا بودن پایگاه اجتماعی گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور مردم در انتخابات همانند تیر زهرآگینی بر قلب دشمنانی است که از ماه‌ها قبل با تبلیغات خودشان خواسته اند مردم ‌ را دلسرد کنند تا موجب حضور حداقلی آنان باشند اما مردم ایران اسلامی بر این باورند که انتخابات اعلام حضور ی است تا بگویند که ما در صحنه هستیم و نظاممان را با جان و دل قبول داشته و خواهان آنیم.

مردم خراسان جنوبی به مانند همیشه بار دیگر هوشیاری و موقع‌ شناسی خود را نشان خواهند داد و با حضور پرشور در انتخابات ضربه سخت دیگری به دشمن خواهند زد.

خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات های دوره های مختلف رتبه برتر کشوری را داشته است که این نشان از بلوغ سیاسی مردم استان و پیروی از منویات مقام معظم رهبری دارد.

مردم خراسان جنوبی حماسه آفرینان انتخاباتی

مردم این استان مانند سایر هموطنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۴ دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا و سه همه پرسی با اشتیاق رای هایشان را در صندوق ها ریخته اند.

مردم استان خراسان جنوبی در تمامی سال های پس از پیروزی انقلاب حضور پر رنگی در صحنه انتخابات داشتند؛ چه در زمان ۸ سال دفاع مقدس و چه قبل یا بعد از تقسیم استان خراسان بزرگ (به سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در سال ۱۳۸۳).

پس از تفکیک استان خراسان جنوبی اولین انتخاباتی که در استان برگزار شد، انتخابات نهمین دروه ریاست جمهوری در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۱۳۸۴ بود که در این انتخابات ۷۹ درصد مردم استان شرکت داشتند در حالیکه این مشارکت در کشور ۶۳ درصد بود.

آخرین نقش آفرینی های مردم این خطه کویری ایران اسلامی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۸۶.۳ درصدی رتبه نخست کشوری در مشارکت را از آن خود کردند.

همچنین مردم این استان در انتخابات مجلس در اسفند ۹۴ نیز بیش از ۷۲ درصد مشارکت داشته اند.

ایران از هیچ تهدیدی نمی هراسد

یک شهروند بیرجندی حضور در انتخابات را یک وظیفه شرعی دانست و افزود: همه تلاش دشمنان، بر ناپایدار نشان دادن اوضاع اجتماعی و سیاسی کشور است که با حضور خود امروز پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهیم داد تا به توهمات شان پایان دهند.

مریم ملکی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات، سهیم شدن در آینده بهتر برای کشور است، عنوان کرد: ایران از هیچ تهدیدی نمی هراسد.

امنیت امروز ایران حاصل حضور مردم

یک دانشجوی بیرجندی که در ساعات اولیه برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه کرده است، می گوید: با مشارکت گسترده مردم، دشمنان قسم خورده ایران از مواضع خود عقب نشینی خواهند کرد.

علی خسروی بیان کرد: به آینده کشور و شهر خود علاقمندم و با شرکت درانتخابات در توسعه، پیشرفت و آبادانی کشورسهیم می شوم.

وی عنوان کرد: امنیت امروز کشورمان نتیجه حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی است.

دیگر شهروند بیرجندی نیز ادامه داد: این روزها منطقه خاورمیانه به دلیل سیاست های استکباری قدرتهای فرامنطقه‌ای صحنه جنگ و خونریزی است اما ایران اسلامی به واسطه اتکا همیشگی دولتها و نظام به رای مردم منطقه ای امن است.

حسین احمدی گفت: تداوم امنیت کشور در گرو حضور در پای صندوق‌های رای است.

وی اضافه کرد: مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی ها و انتخابات های گذشته ثابت کرده اند که به رغم مشکلاتی که در این منطقه دارند و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند اما همیشه از دستاوردهای انقلاب دفاع می کنند.

۵۵۲ هزار و ۲۸۸ واجد شرایط رای در خراسان جنوبی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی هم در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی همیشه حماسه آفرین بوده اند، گفت: تمامی امکانات و اقدامات لازم برای خلق حماسه ای دیگر در استان خراسان جنوبی فراهم شده است.

علی جزندری با اشاره به برپایی ۸۹۷ شعبه اخذ رای در استان خراسان جنوبی گفت: ۲۷۱ شعبه اخذ رای شهری و ۶۲۶ شعبه روستایی آماده رای گیری از هم استانی های عزیز هستند.

وی واجدین شرایط رای در استان را ۵۵۲ هزار و ۲۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری انتخابات همکاری دارند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در شهر بیرجند به صورت الکترونیکی برگزار می شود، عنوان کرد: ۹۲ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند پیش بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با توجه به اینکه ۱۶ هزار نفر رای اولی در استان هستند، افزود: ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در انتخابات فعالیت می کنند و یک میلیون و ۴۰۰ تعرفه در استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: آمار منتخبین شهری در ۲۷ شهر استان حدود ۱۳۹ نفر و آمار منتخبین روستاها ۲ هزار و ۸۲۲ نفر هستند.

وی از مردم استان خواست تا رای گیری را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند.

ایران اسلامی امروز می رود تا حماسه دیگری را خلق کند و به جهانیان بفهماند ایران همیشه جاودان و پایدار است و از تهدیدات هراسی نداشته و ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ششمین نمایشگاه صادراتی ایران، اظهارکرد: در این دوره نمایشگاه از پویایی بیشتری نسبت به دوره های قبل برخوردار است و خراسان جنوبی نیز با امادگی بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هریک از دستگاه های اجرایی ماموریتی برای شرکت فعال استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داشته اند، بیان داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهیه و تولید محتوای این نمایشگاه اعم از چاپ کتاب، برشورها و کلیپ را بر عهده داشته است.

ذاکریان با اشاره به اینکه در نمایشگاه اکسپو تمرکز بر ارائه زنجیره های ارزش هر استان می باشد، بیان داشت: خراسان جنوبی با تمرکز بر معرفی سه زنجیره ارزش در حوزه زرشک، گوهر سنگها و بنتونیت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاربردهای استفاده از زرشک در صنایع غذایی، دارویی و… بیان داشت: خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک بی دانه در جهان را دارد و در زمینه معرفی زرشک در استان اقدامات موثری انجام شده و اکنون زمان ان رسیده این محصول را در سطح ملی و بین الملی معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد ذخیره بنتونیت کشور در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بنتونیت استفاده های مختلفی دارد که برای صنایع دارویی و ارایشی بهداشتی و بخش کشاورزی استفاده می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در خصوص سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هم گفت: تجارت گوهرسنگ ها در دنیا سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است اما سهم جمهوری اسلامی و خراسان جنوبی در این حوزه بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: تجارت در این حوزه به صورت چمدانی و غیر رسمی بوده و این بازار نیازمند توجه ویژه است.

ذاکریان افزود: با توجه محدودیت های خراسان جنوبی در زمینه آب توجه به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می تواند بدون نیاز به آب می تواند بازار فعال اشتغال در استان ایجاد کند.

وی به اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اقدام به چاپ و بروزرسانی کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری استان کرده ایم.

به گفته وی این کتاب در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، دانش بنیان و مرز فرصت های استان را معرفی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب توانمندی های استان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و مرز به دو زبان چاپ و در نمایشگاه به مراجعه کنندگان ارایه می شود.

ذاکریان بیان داشت: کتاب زنجیره های ارزش با تمرکز بر سه زنجیره ارزش نیز به دو زبان تهیه و چاپ شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و معرفی استان های کمتر شناخته شده ای از جمله خراسان جنوبی است، گفت: در این نمایشگاه ۸۵ کشور جهان و بیش از دو هزار تاجر و شرکت تجاری حضور پیدا کرده اند که ظرفیتی بی نظیر برای معرفی استان است.

وی با اشاره به اینکه ملاقات های خوبی در زمینه معرفی ظرفیت های استان در این نمایشگاه صورت گرفت، بیان کرد: جلسات و ملاقات های تجاری با تجار کشورهای افغانستان، چین، ژاپن عمان و… داشتیم.

ذاکریان از امضای تفاهم نامه در زمینه گوهرسنگ ها بین استان و وزارت صمت خبرداد و افزود: این تفاهم نامه بین استاندار و قائم مقام وزیر صمت به امضا رسید و مقرر شد تا در افق ۱۴۰۷ تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خراسان جنوبی ۵۰ میلیون دلار باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرصت های نمایشگاهی را باید غنیمت شمرد، ادامه داد: حضور در این گونه نمایشگاه ها نقطه عطفی برای ارتباطات است و باید در طول سال ادامه پیدا کند.

به گفته وی خراسان جنوبی ظرفیت های ناشناخته معرفی نشده بسیاری در حوزه سرمایه گذاری دارد که باید از فرصت های نمایشگاهی در جهت معرفی توانمندی های استان و جلب و جذب سرمایه گذاران بهره ببریم.

وی با اذعان به اینکه باید پیگیری تبادلات صورت گرفته را داشته باشیم، افزود: خراسان جنوبی استانی با پتانسیل و ظرفیتی های گوناگون است و جذابیت های فوق العاده ای برای جذب سرمایه گذاران دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: امیدواریم با حضور در نمایشگاه ها و بهره گیری از ظرفیت رسانه قدم های موثری در جهت توسعه خراسان جنوبی برداریم.

کد خبر 6092743

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد