Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:46:50 GMT

بازيگراني با سوداي خوانندگي

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۵۷۳۹

خبرگزاري آريا - خبرگزاري مهر - عليرضا سعيدي: بررسي ها نشان داده آن دسته از بازيگران سينما که وارد عرصه خوانندگي شده‌اند اغلب تمايلي به ماندگاري در اين حوزه ندارند و ترجيح داده‌اند در همان حرفه اوليه خود يعني بازيگري متمرکز شوند.

همه چيز با يک اتفاق کوچک شروع مي‌شود، با يک پيشنهاد دوستانه يا با يک هدف خاص؛ از همين جا که «تو صداي خوبي داري.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تو مي توني در حد و اندازه هاي يه خواننده خوب و پرطرفدار روي صحنه حاضر بشي... بدرخشي... مشهور بشي... پولدار بشي... تو مي توني... شروع کن... مگه بعضي ها چه طوري شروع کردن؟ تو هم مثل همونا. به امتحان کردنش مي ارزه... شروع کن.»

آنها بازيگرند، بازيگراني خوش نام و البته مطرح در ميان مخاطباني که يا آنها را در تئاتر ديده اند يا در سينما و تلويزيون، اما آنها غير از بازيگري سوداي ديگري در ذهن دارند؛ يک سوداي شيرين و يک حال و هواي متفاوت. آنها دوست دارند غير از بازيگري به روياي ديگري برسند. آنها مي خواهند يا براي هنر يا براي تجارت شغل ديگري را هم تجربه کنند. آنها مي خواهند خواننده شوند. حرفه اي به غايت جذاب و اغواگر که حتي مردمان عادي هم حداقل يک بار هم که شده به رسيدن به آن فکر کرده اند حالا چه برسد به بازيگران‌ که نزديکي بيشتري با اين حرفه دارند.

سوداي خوانندگي و خواننده شدن براي بازيگران چيزي نيست که تنها در ايران تبديل به اپيدمي شده باشد بلکه در کشورهاي ديگر هم جاري و ساري است. به هر ترتيب دنياي هنر، اقيانوسي گسترده است که هر هنرمندي اعم از بازيگر و نقاش و مجسمه ساز مي‌تواند به فراخور توانايي خود از شاخه‌هاي مختلف آن بهره منده شود، اما بارها هم ديده شده بسياري از بازيگران با وجود انرژي و انگيزه زيادي که براي ورود به خوانندگي داشتند نتوانستند آنطور که بايد و شايد عمل کنند و حتي شهرت قبلي خود را نيز از دست داده اند.

به هر روي صحبت از آفت ها و آسيب ها و بيان نقطه نظرات کارشناسانه پيرامون سوداي خوانندگي در بازيگران نيازمند ساعت ها تحليل و بررسي است که بيان آن در چارچوب اين نوشته نمي گنجد و در اين فرصت محدود تلاش شده تا با نگاه تاريخي و نه تحليلي روي فعاليت تعدادي از بازيگراني که تجربه خوانندگي را حالا چه بد يا خوب از سر گذرانده اند، نگاهي به فعاليت هاي آنها در عرصه اجراي صحنه اي موسيقي نيز داشته باشيم.

مرتضي احمدي؛ صداي تهران قديم




زنده‌ياد مرتضي احمدي از جمله بازيگران و هنرمنداني بود که همزمان با بازيگري و صداپيشگي فعاليت هاي بسيار ارزشمندي در گردآوري فرهنگ فولکلور تهران قديم و موسيقي هاي اين دوره انجام داد.

او که در ايام جواني در تئاترهاي پرمخاطب تهران پيش پرده خوان قهاري بود، طي سال هاي پاياني عمر پربار خود با بازخواني آوازي موسيقي هاي تهران قديم در قالب مجموعه آلبوم هاي «صداي طهرون قديم» نقش بسزايي در احياي اين ترانه‌ها و نغمات ميان نسل امروز داشت.

حضور در چندين کتاب صوتي و داستان هاي مرتبط با فرهنگ عامه و تدوين چندين پژوهش نامه در عرصه موسيقي تهران قديم از جمله فعاليت هاي زنده ياد احمدي در عرصه موسيقي است که از او ياد و خاطره ارزشمندي به جاي گذاشته است.



خسرو شکيبايي؛ خواهران غريب را يادتان است؟




زنده‌ياد خسرو شکيبايي هم از جمله بازيگراني بود که در طول عمر هنري خود فعاليت هاي زيادي را در حوزه کلام و موسيقي انجام داد. او تقريبا يکي از فعال ترين بازيگران کشورمان بود که بيشتر و پيش تر از هم صنفان خود در اين حوزه فعاليت مي کرد.

زنده ياد شکيبايي گرچه اجراي زنده اي در حوزه موسيقي به صورت رسمي نداشت اما مخاطبان دهه هفتاد سينما با ترانه «مادر من» وي به آهنگسازي ناصر چشم آذر در فيلم «خواهران غريب» با صداي صميمانه اش آشنا هستند.

«نامه ها» با اشعار سيد علي صالحي، «مهرباني» با اشعار محمدرضا عبدالملکيان، «صداي پاي آب» با اشعار سهراب سپهري، «نشاني ها» با اشعار سيدعلي صالحي، «سهراب» با اشعار سهراب سپهري، «پري خواني» با اشعار فروغ فرخزاد، «حجم سبز» با اشعار سهراب سپهري و «چهل حکايت از گلستان سعدي»، «مسافر» به آهنگسازي و تنظيم محمدرضا احمديان آثاري بودند که توسط ناشران مختلف طي سال هاي 73 تا زمان حيات مرحوم شکيبايي به مخاطبان ارائه شده است.



رضا رويگري؛ از ايران ايران تا کازابلانکا




رضا رويگري هنرمندي که از صحنه هاي شريف تئاتر در حوزه سينما و تلويزيون تبديل به بازيگري پرکار و صاحب نام شد از همان سال هاي آغازين فعاليتش ارادت و علاقه خود به موسيقي را نشان داد.

وي خواننده سرود معروف «ايران ايران» به آهنگسازي فريدون خشنود است که در اين چند دهه غير از فعاليت در بازيگري سه آلبوم «از عشق گفتن»، «غوغا» و «کازابلانکا» را در مقام خواننده منتشر کرده است. گرچه دو آلبوم «از عشق گفتن» و «غوغا» با توجه به تناسب تاريخي آن دوران با اقبال بيشتري از سوي مخاطبان نسبت به آلبوم «کازبلانکا» مواجه شد اما صداي گرم رويگري در خوانش تعدادي از ترانه ها نام او را به عنوان خواننده اي صاحب سبک معرفي کرده است.

رويگري در سال هاي اخير به ويژه قبل از ماجراي بيماري حضور فعالي به عنوان خواننده در اجراها و برنامه هاي مناسبتي داشت و در سال‌هاي گذشته کنسرت هم برگزار کرده است.



رسول نجفيان؛ يک قطعه و يک دنيا ماندگاري




رسول نجفيان بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون هم از آن دسته هنرمنداني است که اين سال‌ها وجوه موسيقايي اش بيشتر از بازيگري‌اش به چشم آمده و قطعه «عجب رسميه، رسم زمونه» او جزو آثار پرطرفدار است.

نجفيان که در تعداد زيادي از برنامه هاي هنري به عنوان خواننده مدعو به اجراي برنامه پرداخته است، تاکنون آلبوم هاي «رسم زمونه» و «با عاشورا مي گريم» را روانه بازار موسيقي کرده است.



پرويز پرستويي؛ خوانندگي بعد از روايتگري




پرويز پرستويي بدون ترديد يکي از شاخص ترين بازيگران سينما، تئاتر و تلويزيون کشورمان است که غير از بازيگري فعاليت هاي کم و بيش زيادي را در عرصه موسيقي انجام داده است. او که اخيرا با همکاري سازمان هنري رسانه اي «اوج» مجموعه آثاري را به عنوان خواننده به صورت تک آهنگ و نماهنگ در بازار موسيقي منتشر کرده است، در سال هاي گذشته به عنوان روايتگر چند اثر ادبي موسيقايي نيز حضور فعالي داشته است.

«من يک بازيگرم»، «بابايي» با همراهي بيژن مفيد، «دوستت دارم» به خوانندگي ناصر عبداللهي، «عشق است»، «بي بي جان» به خوانندگي رسول نجفيان، «سلام، خداحافظ» از جمله فعاليت هاي پرستويي در عرصه موسيقي بوده است.

پرستويي فعلا در محافل رسمي اجراي زنده نداشته اما هيچ بعيد نيست که طي ماه هاي آينده از اجراي زنده اين بازيگر صاحب نام خبرهايي در رسانه ها منتشر شود.



مهران مديري؛ بازيگري که خوانندگي را خيلي دوست دارد




مهران مديري بازيگر، کارگردان و طراح بسياري از مجموعه هاي طنز تلويزيوني که در يکي دو دهه گذشته فعاليت هايش در صدر اخبار فرهنگي هنري رسانه ها قرار داشته و دارد، همواره گرايشات زيادي به موسيقي و خوانندگي نشان داده است.

او بعد از انتشار آلبوم «دلتنگي ها» به عنوان روايتگر اشعار هاتف عليمرداني در سال 78، با انتشار آلبوم «از روي سادگي» اثر مرحوم بابک بيات و فردين خلعتبري در سال 79 رسما وارد فضاي خوانندگي شد و از همان زمان تاکنون به علاقه مندي خود در اين حوزه پايدار مانده است. اگر چه او در مقاطعي به عنوان خواننده مهمان در کنسرت هاي گروه «دارکوب» به سرپرستي همايون نصيري حضور پيدا کرد اما اين حضور در اجراهاي زنده بسيار کمتر از آن چيزي است که مخاطبان از يک خواننده کنسرت انتظار دارند.

مديري که قرار است طي ماه هاي آينده تازه ترين آلبوم خود را با همراهي مهيار عليزاده روانه بازار موسيقي کند تاکنون خواننده تيتراژ آثاري چون «هم نفس»، «مهر و ماه»، «شب هاي برره»، «باغ مظفر»، «قهوه تلخ»، «زعفراني» و «دورهمي» بوده است.


شهاب حسيني؛ خيلي دور خيلي نزديک




شهاب حسيني هم از هنرمندان دوستدار موسيقي است که گاهي نزديک و گاهي دور از حد تصور، تمايلاني براي خوانندگي دارد. او سال ها قبل همراه با برادرش سيد مهدي حسيني و تعدادي ديگر از هنرمندان گروه موسيقي «هفت» را تاسيس کردند. آنها تاکنون چهار مجموعه آهنگ از اين گروه را منتشر کرده اند که شهاب حسيني در آلبوم يک و دو به دکلمه پرداخته و در آلبوم سه و چهار خوانندگي کرده است.

حسيني که فعلا علاقه اي براي اجراي زنده و يا توليد آلبوم جديد ندارد در آلبوم «هفت» خواننده چهار قطعه «پريچهر»، «آشناي غريب» و «بدرود» و «شهزاده رؤيا» بوده است.



حامد بهداد؛ او يک تهيه کننده موسيقي است




به طور حتم وقتي با نام حامد بهداد رو به رو مي شويم بازي هاي درخشان و به يادماندني اش در سينما به ياد مخاطبان مي افتد اما جالب است بدانيد که اين بازيگر خراساني يکي از پيگيران و علاقه مندان سفت و سخت موسيقي است که تاکنون تجربه هاي جالبي را در اين حوزه از سر گذارنده است.

او با حضور در فيلم جنجالي «کسي از گربه هاي ايراني خبر نداره» بهمن قبادي در قالب شخصيت اصلي فيلم قطعاتي را به عنوان خواننده اجرا کرد و نشان داد که مي تواند در اين عرصه حرف هايي براي گفتن داشته باشد. او با حضور در گروه موسيقي «دارکوب» جاي خود را به عنوان يک خواننده طغيانگر همچون بازيگري اش باز کرد و نشان داد که اگر کمي جدي تر به ماجراي خوانندگي فکر کند، مي تواند شناسنامه مستقلي را در اين عرصه به مخاطبش ارائه دهد. کما اينکه اين رخ نمايي در فيلم «نيمه شب اتفاق افتاد» تينا پاکروان نمود عيني تري پيدا کرد.

بهداد که بعد از سال ها فاصله از همکاري با گروه دارکوب قرار است روز دهم خرداد ماه به عنوان يکي از خوانندگان اين گروه حضور متفاوتي را در عرصه خوانندگي تجربه کند. او غير از توليد چندين تک آهنگ و تيتراژ در تهيه کنندگي موسيقي نيز دستي بر آتش دارد، به طوري که چندي پيش آلبوم «سمبل» به تهيه کنندگي وي و خوانندگي فردي به نام «ججو» رونمايي شد.



محمدرضا فروتن؛ روياي موسيقي قبل از ورود به سينما




محمدرضا فروتن هم از جمله بازيگران مطرح سينماي کشورمان است که به گفته خود روياي حضور در موسيقي قبل از سينما برايش اهميت داشته است. او از جمله هنرمنداني است که از مدت ها پيش با خوانندگي در فيلم سينمايي «شب يلدا» کيومرث پوراحمد و خوانش تيتراژ فيلم سينمايي «متروپل» مسعود کيميايي علاقه خود به خوانندگي را به مخاطبانش نشان داد.

وي زمستان سال 95 با همراهي دوستان سرشناس خود از جمله بابک زرين، مرحوم افشين يداللهي، سيروان خسروي، رضا تاجبخش و امير ميلاد نيکزاد اولين آلبوم رسمي خود به نام «مي فهممت» را در بازار موسيقي منتشر کرد و بر اين باور بود که تا پير نشده بايد اين کار را انجام مي داد. البته تا به امروز غير از انتشار چند خبر و گزارش بازتاب گسترده اي نسبت به آلبوم «مي فهممت» منعکس نشده است و البته بعيد به نظر مي رسد که فعلا خبري از کنسرت وي باشد.


امين حيايي؛ او مجبور شد به موسيقي بيايد




امين حيايي بازيگر با سابقه سينما از سال ها پيش در عرصه موسيقي فعاليت خود را آغاز کرد.

او درباره حضورش در موسيقي گفته است: «من در حقيقت مجبور شدم به عالم موسيقي و خوانندگي پا بگذارم و دست خودم نبودم، در يک فيلمي بازي مي‌کردم به اسم بوي بهشت و نقش يک خواننده‌اي را داشتم که بايد مي‌خواندم. همان‌جا با دکتر چراغعلي که آهنگساز کار بودند تمريناتي را شروع کرديم و روي قطعاتي که ايشان آماده کرده بودند کار مي‌کرديم و من در استوديو تمرين مي‌کردم و سعي داشتم که بتوانم خوب بخوانم. پس از اينکه آن کار تمام شد به پيشنهاد پدرام مرندي استارت يک آلبومي را زديم به اسم «کوير» و گروه باران را تشکيل داديم. وقتي ديدم کار جدي ست يک دوره سولفژ رفتم و کلاس‌هاي آن را گذراندم و سعي کردم رو صدايم را جدي‌تر کار کنم و به صورت حرفه‌اي بتوانم اين کار را انجام دهم ولي سال‌ها طول کشيد و حتي در آلبومي که به اسم کوير بيرون آمد مي‌دانستم نقطه‌ضعف‌هايي دارم و خودم حس مي‌کردم نسبت به بقيه خيلي ضعيف‌تر بودم.»

به هر روي حضور در آلبوم هاي «کوير»، «بوي بهشت» و پرفورمنس «قحطي نور»، موسيقي تصوير «تو مي توني» عمده فعاليت هاي حيايي در عرصه موسيقي است که قطعاتي از اين آثار را گاه در محافل تلويزيوني و برنامه هاي مناسبتي به صورت زنده اجرا کرده است.


محمدرضا گلزار؛ موسيقي، سينما، موسيقي




محمدرضا گلزار بازيگري که به مدد خوش چهره بودن از سال 79 به عنوان بازيگر پولساز سينماي ايران مطرح شده از مدت ها پيش در گروه موسيقي «آريان» به عنوان نوازنده حضور داشت. او اگرچه بعد از ورود به سينما و تبديل شدن به سوپراستار فعاليت در برنامه هاي رسمي موسيقي را رها کرد اما علاقه مندي هايش به موسيقي کاسته نشد به طوري که چندماهي است با تشکيل گروهي مستقل در زمستان سال 95 فعاليت در عرصه خوانندگي و نوازندگي را جدي تر کرده و عملا وارد جريان حرفه اي اجراهاي زنده شده است.

گلزار فعلا جزو معدود هنرمندان عرصه سينماست که اجراهاي صحنه اي خود را محدود به يک يا دو اجرا در تهران نکرده است. او از زمستان سال گذشته تا کنون در کنار فعاليت در سينما اقدام به برگزاري کنسرت در تهران و شهرستان ها کرده است.



بهرام رادان؛ انگار موسيقي اش رفت و تمام شد




بهرام رادان ديگر بازيگر صاحب نام و يا به اصطلاح ستاره سينماي ايران است که دوست داشت در موسيقي فعاليت داشته باشد، اما گويا اين ماندگاري فقط به انتشار يک آلبوم پرحاشيه با نام «روي ديگر» محدود شد و ديگر خبري از آقاي رادان خواننده نشد که نشد.

آلبوم «روي ديگر» بهمن ماه سال 91 با برگزاري مراسم رونمايي در يکي از هتل هاي تهران مشتمل بر 9 قطعه فارسي و 3 قطعه انگليسي با تنظيم کيوان هنرمند منتشر شد. آلبومي که بعد از انتشار نه به مذاق منتقدان خوش آمد و نه انگيزه اي براي سازندگانش به وجود آورد تا اجراهاي زنده مستمري از اين آلبوم داشته باشند.

اتفاقا او بعد از حاشيه هايي که با انتشار موزيک ويديوي «جيغ» در رسانه ها به اتهام شيطان پرستي اش منتشر شد، نوشت: «نگاه من به قضيه موسيقي به هيچ عنوان کسب شهرت نبوده، چه بسا که شهرت را در اين ساليان از سينما کسب کردم، بلکه بيان خلوتي از ذهنم بود که تمايل داشتم با زبان موسيقي بيان شود، نه ادعايي بوده و نه تغيير مسيري.»



کامران تفتي؛ خوب بود اما رفت




کامران تفتي بازيگري که با رگ و ريشه اي کاملا تئاتري وارد جريان حرفه اي سينما و تلويزيون شد نيز يکي از هنرمنداني است که چندي پيش با انتشار اولين آلبوم رسمي خود با عنوان «عکس زمستوني تهرون» خود را به عنوان خواننده نيز در جامعه هنري معرفي کرد.

اين آلبوم پس از انتشار با واکنش هاي کم و بيش مثبتي از سوي مخاطبان مواجه شد به طوري که خيلي ها بر اين باور بودند که تفتي مي تواند با يک نگاه جدي و حرفه اي تر به مقوله موسيقي شخصيت مستقلي را از خود در حوزه موسيقي معرفي کند. کما اينکه تعدادي از آهنگسازان و تنظيم کنندگان حرفه اي موسيقي پاپ آلبوم «عکس زمستوني تهرون» را اثري قابل قبول ارزيابي کردند.

با اين حال اگرچه چندين ماه بعد از انتشار اين آلبوم، کنسرت هايي به صورت جسته گريخته از اين بازيگر در تهران برگزار شد، اما ديري نپاييد که حضور تفتي در موسيقي کمرنگ تر شد و کار به جايي رساند که چند ماهي است خبري از فعاليت هاي موسيقايي وي در رسانه ها منتشر نمي شود.



محمدرضا هدايتي؛ او موسيقي را دوست دارد




محمدرضا هدايتي بازيگر و صداپيشه نيز علاقه مندي خود به موسيقي را از سال ها پيش به طرفدارانش نمايان کرده است.

اين بازيگر که غير از خوانندگي دستي بر هم نوازندگي دارد و در سال 83 کنسرت هايي را در شيراز و اراک برپا کرده بود، سال 90 آلبوم «ماه مي خنده» را روانه بازار موسيقي کرد و بعد از سه سال از انتشار اين آلبوم تصميم گرفت تا اجراهاي زنده اي از اين آلبوم و ديگر آثار خود را در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران برگزار کند اما اين اجراهاي صحنه اي هم فقط به برگزاري همان چند کنسرت محدود شد و ديگر خبري از اجراهاي لايو آقاي صداپيشه خبري نشد که نشد.

آلبوم «عشق پنهوني» و توليد چندين تک آهنگ از جمله آثار هدايتي در عرصه موسيقي است. وي که همواره از علاقه مندي ها خود به موسيقي سخن گفته اخيرا در برنامه «دورهمي» از قطعه «ديگه فکر من نباش» رونمايي کرد.



اشکان خطيبي؛ پيش به سوي موسيقي آلترناتيو




اشکان خطيبي بازيگري که غير از حضور جدي در عرصه بازيگري، فعاليت هايي را هم در حوزه مديريتي از جمله مديريت سابق پرديس سينمايي چهارسو تجربه کرده در اين سال ها به موسيقي، به ويژه موسيقي آلترناتيو علاقه وافري نشان داده است.

او بعد از حاشيه هايي که براي گروه اجرايي آلبوم «ترافيک» به وجود آمد، تصميم گرفت غير از بازيگري و تشکيل يک گروه موسيقي جديد، دور تازه اي از فعاليت هاي موسيقايي اش را آغاز کند که ماحصل آن حضور در بخش موسيقي تلفيقي سي و دومين جشنواره موسيقي فجر و اجراي چند کنسرت پرطرفدار در ويژه برنامه «شب شنبه ها» بود.

خطيبي که سال 92 تجربه کنسرت نمايش «روزهاي آخر اسفند» به کارگرداني محمدرحمانيان را از سر گذارنده همچنان به حضور در موسيقي ادامه داده و تصميم دارد غير از توليد چند تک آهنگ و تيتراژ به فعاليت مستمر خود در اين عرصه جدي تر از قبل نگاه کند.



اميرحسين مدرس؛ آقاي مجريِ بازيگرِ خواننده




اميرحسين مدرس مجري، نويسنده، شاعر و بازيگر کشورمان نيز از جمله هنرمنداني است که طي سال هاي اخير در توليد آلبوم و اجراهاي زنده موسيقي حضور فعالي دارد.

او که اين روزها در قامت مجري برنامه موسيقايي «ساعت 25» ارتباط مستمري با اهالي موسيقي دارد طي سال هاي اخير ضمن تمرکز روي موسيقي دستگاهي ايران و نغمات آييني با شيوه هاي نوين آلبوم هايي چون «ماه ني»، «روز رستاخيز» و «خورشيد» را با محتواي عاشورايي روانه بازار موسيقي کرده است. البته وي چند سال گذشته اقدام به برگزاري مجموعه کنسرت هايي از اين آثار در برج ميلاد کرد که با استقبال نسبي مخاطبان روبه رو شد.

حضور در تيتراژ مجموعه هاي تلويزيوني چون «عيد امسال»، «خوش نشين ها» و «متهم گريخت» و نماهنگ حاشيه ساز «نو سفر» از جمله فعاليت هاي ديگر اين هنرمند در عرصه موسيقي است.



محمدرضا عليمرداني؛ خوانندگي در صداپيشگي




محمدرضا عليمرداني بازيگر و صداپيشه که مخاطبان او را با انيميشن هاي «ديرين ديرين»، «حيات وحش»، «پندانه» مي‌شناسند، کوتاه مدتي نيست که در عرصه موسيقي فعاليت مي کند.

عليمرداني که از بدو تولد تا نوجواني از بيماري حنجره رنج مي برد، تاکنون تيتراژ مجموعه‌هاي «انقلاب زيبا» و «جهل مرکب» را در مقام خواننده تيتراژ منتشر کرده است. او ضمن اجراهاي انفرادي در برخي از برنامه ها تصميم دارد به زودي آلبوم «حبس نفس» را در بازار موسيقي منتشر کند.



اميريل ارجمند؛ خواننده اي که بازيگر شد




اميريل ارجمند بازيگر و خواننده اي که طي ماه هاي گذشته با بازي در سريال «معماي شاه» به شهرت رسيد قبل از بازيگر شدن در حرفه خوانندگي مشغول به فعاليت بوده است.

او در سال 81 اولين آلبوم رسمي خود با عنوان «سبزه» را با همکاري فريدون شهبازيان و تنظيم محمدرضا عقيلي در بازار موسيقي منتشر کرد و بعد از آن بود که فعاليت هايي را به صورت جسته گريخته در عرصه آهنگسازي و خوانندگي انجام داد.

«ماه پنهان» به آهنگسازي فريدون خشنود، «شب هاي ترانه يک» و «شب هاي ترانه دو» با تنظيم فرزاد آذر و ساخت موسيقي فيلم «بدون اجازه» ساخته مرتضي هرندي و «بدون مرز» امير حسين عسگري از جمله آثاري هستند که ارجمند در مقام آهنگساز و يا خواننده در آنها حضور داشته است. اميريل ارجمند هنوز خبر رسمي را براي اجراي زنده آثار خودش اعلام نکرده است.



پولاد کيميايي و حاشيه‌هاي خوانندگي در سينما




پولاد کيميايي نيز از جمله هنرمنداني است که توانسته خوانندگي را تجربه کند ولي اين تجربه در فيلم هاي پدرش رقم مي خورد. او اخيرا در فيلم سينمايي «قاتل اهلي» با توجه به شخصيتي که در آن ايفاي نقش مي کرد به عنوان خواننده قطعاتي را خواند که الته همين مساله محل دعواي کارگردان و تهيه کننده شد.

فتحعلي اويسي، مهدي سلطاني، حميد گودرزي، کوروش تهامي، رضا عطاران، جواد رضويان، برزو ارجمند، الهام پاوه نژاد، مرجانه گلچين، هنگامه قاضياني، سپند اميرسليماني و... هم هنرمنداني هستند که ضمن حضور در عرصه بازيگري طي سال ها فعاليت خود نيم نگاهي به موسيقي، کلام و خوانندگي داشته اند.

اين گفتار فقط نگاهي اجمالي به فعاليت بازيگران عرصه سينما در موسيقي داشت که تعدادي از آنها را تشويق به ماندن و تعدادي ديگر را ترغيب به رفتن کرد. کما اينکه شايد خيال پردازي به جاي تلاش براي ارتقاي هنري و مجبوبيت، سرخوردگي، ساده انگارانه نگاه کردن به صنعت موسيقي، نداشتن نگاه جدي به موسيقي علمي، نبود سرمايه لازم، خوش خيالي و از همه مهم تر کمبود دانش و باور درست از صنعت موسيقي آنها را از راه رفتن در مسير پر از سنگلاخ موسيقي وا داشته است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای سیاست‌های تعیین شده در سال جاری و توجه ویژه به «نوجوان محوری» و حضور حلقه‌های میانی مؤثر در فعالیت‌های کانون، همچنین در راستای فعالیت‌های علم و فن آوری و تقویم مناسبت‌های علمی، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی خلبان با حضور اعضای نوجوان با معرفی دو خلبان نیروی هوایی در ناو مسافربری در محیط فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که پرواز آرزوی دیرینه بشر بوده و بیم آن می‌رود که این هدف در گذر زمان به دلیل عدم شناخت و نیافتن مسیر مناسب گم شود، لیکن هدف این برنامه آشنا کردن نوجوانان برای دستیابی به رؤیای پرواز به صورت علمی و تخصصی است به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از خلبانان بومی و جوان این استان، دعوت کرد تا در قالب یک نشست و بازدید از فرودگاه، خاطره زیبایی را به مسیر روشن آینده اتصال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درباره گفت: زندگی و حیات آدمی از دیرباز تا کنون و از هم اکنون تا فرداهای نیامده با آرزوها و آمال رنگارنگ عجین بوده است و خواهد بود، یکی از این آرزوها پرواز بوده است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند همانند پرندگان پرواز را تجربه کند برادران رایت را بر آن داشت تا اولین هواپیما را بسازند و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها انسان با این بال‌های آهنین پرواز کرده‌اند اما همچنان و هنوز پرواز برای انسان تازگی و جذابیت دارد و این جذابیت پرواز باعث شده است خلبانی یکی از شغل‌های دوست داشتنی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری استان بوشهر طی یک اردوی نیمروزی نشست معرفی شغل خلبانی راب رأی اعضای نوجوان خود برگزار کرد که همزمان نوجوانان سراسر استان‌ها در این برنامه به صورت آنلاین و برخط حضور داشتند.

رسولی در بیان اهداف برگزاری این برنامه گفت: نوجوان محوری و توجه به امید آفرینی برای قشر نوجوان که به دنبال هویت شناسی و شناخت خویش برای انتخاب راه زندگی برای آینده هستند در این برنامه لحاظ شده بود.

وی گفت: نوجوانان حاضر در این برنامه از بخش‌هایی نظیر ترمینال مسافربری، سالن ترانزیت، باند پرواز، هواپیمای مسافری و کادر پرواز و برج مراقبت بازدید کردند و در نشستی رو در رو با دو خلبان سوالات خود را در خوزه خلبانی در میان گذاشتند و پاسخ گرفتند.

.

کد خبر 6091463

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار