Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه تاکنون در 6هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی مبارزه با سن مادر انجام شده است، گفت: از فردا شنبه مبارزه علیه پوره سن هم شروع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به خطر جدیدی سن غلات در کاهش بهره وری از زمین های کشاورزی، گفت: مبارزه با سن مادر از هفته های گذشته آغاز شده و تاکنون 6هزار و 500 هکتار علیه این آفت مبارزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در حال حاضر هم مبارزه با سن مادر تمام شده و از فردا شنبه مبارزه علیه پوره سن هم شروع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه در سال جاری از کمک بسیج سازندگی هم استفاده می کنیم، افزود: پنج اکیپ دولتی و چهار اکیپ بسیج مهندسین ما را در مبارزه با سن غلات همراهی و کمک می کنند.

اکبری عنوان کرد: هزینه مبارزه توسط خود کشاورز انجام می شود و کارشناسان ما تنها در طول زمستان و هم اکنون ردیابی سن موجود را بر عهده دارند و به محض اینکه به حد مبارزه رسید به مردم اطلاع رسانی می کنند.

وی در ادامه گفت: صدها دستگاه سمپاشی از انواع مختلف توربولاینر، پشت تراکتوری و فرغونی در شهرستان وجود دارد که در این کار از استفاده می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان دلایل افزایش سن غلات را عدم مبارزه به موقع، عدم سمپاشی مزارع به ویژه در روستاهای خالی از سکنه و نیز عدم مبارزه با علف های هرز بر شمرد.

به گزارش رودآور؛ گندم به عنوان مواد اولیه غذای اصلی جامعه ما محسوب می شود و آفت مهم و خطرناک آن سن غلات است.، این آفت از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه های گندم و جو تغذیه کرده و در نهایت به مطارع گندم خسارت وارد می کند.گفته می شود استفاده از محصول سن زنده چه از نظر بهداشتی و چه از نظر تغذیه ای برای انسان و دام زیان آور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر