Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:46:59 GMT

تفکر ایثار و جهاد در سند ۲۰۳۰ خشنونت تلقی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۴۶۵۲

تفکر ایثار و جهاد در سند ۲۰۳۰ خشنونت تلقی می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه تفکر ایثار و جهاد در سند ۲۰۳۰ خشنونت تلقی می‌شود گفت: افراد ارزشی در سند ۲۰۳۰ زمینه ساز تروریسم محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان پیش از ظهر امروز در جلسه مسئولان ستادهای نماز جمعه شمال استان اصفهان اظهار داشت: خواص در زمان خود و در مکان حساس خود وقتی نقش خود را به درستی انجام نمی‌دهند بسیاری از مشکلات به وجود می‌آید و لذا اعضای ستاد نماز جمعه نقش مهمی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه باید از امام جمعه حمایت کرد، افزود: حمایت از امام جمعه بدین معنی است که مشاور و امین خوبی برای امام جمعه باشیم و زودرنج نباشیم و زود از صحنه خارج نشویم.

صالحیان ضمن انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها در ستادهای نماز جمعه خاطرنشان کرد: برخی بداخلاقی‌ها در ستادهای نماز جمعه رخ می‌دهد و اختلاف نظرها موجب بروز برخی مسائل می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا اثر سوء خود را در جامعه داشته باشد و رفع آن مستلزم هزینه گزافی است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر بین استاندار و فرماندار با امام جمعه طبیعی است، تصریح کرد: وظیفه امام جمعه روشنگری و بصیرت‌افزایی است و به همین جهت ممکن است بین مسئولان اجرایی، استاندار و یا فرماندار اختلاف نظر به وجود بیاید که این موضوع طبیعی است زیرا امام جمعه از مواضع خود به جهت روشنگری و بصیرت افزایی کوتاه نمی‌آید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه امام جمعه در منطقه حکم ولی فقیه را دارد، ابراز داشت: کعبه شهر امام جمعه است و همه باید خود را به سوی این قبله تنظیم کنند و اعضای ستاد نماز جمعه نیز به عنوان مالک اشتر این قرارگاه شناخته می‌شود و کوچترین اشتباه بین اعضای ستاد اثر سوء میان مردم دارد.

صالحیان با بیان اینکه اعضای ستاد نماز جمعه عقل منفصل، چشم و گوش هستید و به همین جهت باید از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشید، بیان کرد: صبر اعضای ستاد نماز جمعه باید تا به اندازه‌ای بالا باشد که اختلاف بین امام جمعه و یک مسئول به دست اعضای ستاد نماز جمعه برطرف شود.

وی ضمن استقبال از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در میعادگاه نماز جمعه اذعان داشت: دو شاخه کار در ستادهای نماز جمعه وجود دارد که یکی از شاخه‌ها اجرای دستورالعمل سلسله مراتبی و تشکیلاتی است اما نباید امور ستادها به این امور محدود شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ضمن اشاره به شاخه دوم امور ستادهای نماز جمعه تاکید کرد: وجود مشاور خوب برای امام جمعه دومین شاخه امور در ستادهای نماز جمعه است و برای این مهم باید از شهر و مسئولان شهری آگاهی کامل داشته باشید تا در بزنگاه‌ها به درستی تصمیم بگیرید.

صالحیان گفت: در حالی که افراد ارزشی خون شهید، ایثار، جهاد، مبارزه، زندان و شکنجه را می‌فهمند اما در سند 2030 این موارد خشنونت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فرد ارزشی در سند 2030 محکوم است و بر طبق این سند باید هر تفکری جهادی را از ذهن خود دور کرده تا بتوانید با دنیا زندگی کنید، افزود: بر طبق این سند اکثر افراد ارزشی زمینه ساز تروریسم هستند و نمی‌توانند به بسیاری از کشورها سفر کرده و یا در کنفرانس‌های بین‌المللی حرف بزنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: در برهه حساسی قرار داریم و نماز جمعه از نقش سنتی خود خارج شده و ارتقاء پیدا کند.

صالحیان با بیان اینکه دسیسه‌های پشت پرده در جهت انقلاب‌های رنگین فرهنگی در کشور باید خنثی شود، تصریح کرد: از نماز جمعه باید در جهت مبارزه با اندیشه‌های ضد دین و انقلاب هر چه بیشتر و بهتر استفاده کرد و رؤسای ستادهای نماز جمعه نیز از ظرفیت امام جمعه در جهت تقویت دین و سرکوب اندیشه‌های ضد دین استفاده کنند.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، امام جمعه آشخانه در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران با اشاره به سیلی ایران به اسرائیل گفت:با عملیات وعده صادق و رمز یا رسول الله یک سیلی به اسرائیل به تلافی حمله اسرائیل به کنسولی جمهوری اسلامی در سوریه زده شد.
حجت‌الاسلام جواد شریعتی نژاد افزود: مسئله اصلاً تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است، زیرا امروز جنگ؛ جنگ روایت‌ها و تفکر‌ها و اندیشه‌هاست بدین جهت نقش معلم در منطق صحیح فکر و اندیشه بسیار مهم است.
وی در ادامه بیان کرد: از نیروی انتظامی به خاطر اجرای طرح نور برای دفاع از حجاب و عفت زنان جامعه انقلابی و مبارزه با پدیده شوم بدحجابی و بی‌عفتی که ترفند توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی وانقلابی به راه انداخته‌اند تقدیر و تشکر وحمایت می‌کنیم.
شورا‌های جمهوری اسلامی از تک فکری بپرهیزند
امام جمعه شهر آشخانه در ادامه با اشاره به روز شورا گفت: هدف از تاسیس شورا در جمهوری اسلامی این بوده که مدیریت شهر و روستا برای خدمت رسانی به مردم از تک فکری بپرهیزند و به تفکر اجتماعی برسند چرا که خدمت رسانی مطلوب را به همراه دارد.
معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد
خطیب جمعه آشخانه همچنین با اشاره به روز معلم گفت: کار تعلیم و تعلم بسیار کار سخت و دشواری است، زیرا تربیت انسان کار سختی است، اما اگر فردی را با اخلاق و شناخت معارف دین و عقاید اسلام آشنا کنیم بسیار لذت بخش و ثواب فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد، زیرا با تبیین خوب مباحث اخلاقی و اجتماعی و روانشناختی می‌شود انسان را خوب تربیت کرد.
وی همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس به همه همسایگان خلیج فارس و به دنیای شرق و غرب عالم متذکر شد و افزود: که همیشه خلیج فارس در جمهوری اسلامی ایران فارس هست و فارس می‌ماند هیچکس حق تغییر نامش را ندارد و هیچکس حق ندارد جسارت کند.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد همچنین ادامه داد: نقش کارگران در تحقق شعار سال (رشد تولید و مشارکت مردم) بسیار نقش موثری است البته به شرط اینکه کارفرمایان حق کارگر را با مزایای حقوق کار به آنان پرداخت کنند و طبق ضوابط نگذارند که حقوقشان ضایع شود.

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند